Avatar billede gonza.dk Nybegynder
24. december 2002 - 12:34 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

phpMyAdmin, mySQL...

Hej.

Jeg kører Red Hat 8.0, har valgt at installere mysql under installationen af selve styresystemet. Men nu hvor jeg gerne vil have phpMyAdmin kan jeg ikke få det til at fungere. Jeg få denne fejl når jeg går ind på phpMyAdmin via en browser:

MySQL udvidelser kan ikke loades,
check PHP konfigurationen.

Jeg kan så klikke på et link hvor der står hvad man skal:

[1.20] I receive the error "cannot load MySQL extension, please check PHP Configuration".
To connect to a MySQL server, PHP needs a set of MySQL functions called "MySQL extension". This extension may be part of the PHP server (compiled-in), otherwise it needs to be loaded dynamically. Its name is probably mysql.so or mysql.dll. phpMyAdmin tried to load the extension but failed.

Usually, the problem is solved by installing a software package called "PHP-MySQL" or something similar.

Men hvor er det lige jeg tjekker det? Jeg er ikke sikker på at mySQL fungerer, f.eks har jeg ikke angivet noget password til det? Jeg har intet rettet i phpMyAdmin, skal man det? Det skulle jeg jo ikke på min win maskine.

Det er meget vigtigt at dette kommer til at fungere, da jeg snart flytter og vil være uden internet et stykke tid, men skal jo have et sted at teste mine hjemmesider ;o)

Og God Jul herfra

Mvh.
Gonza
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
24. december 2002 - 12:35 #1
Hvis i mangler flere info så bare sig til
Avatar billede otis Nybegynder
24. december 2002 - 19:41 #2
Du skal compile php med mysql support. '--with-mysql=shared,/usr' f.eks.
Dernæst skal du fjerne ; med mysql extension i din php.ini fil, som du kan finde med locate kommandoen.
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
25. december 2002 - 01:38 #3
men hvordan gør jeg det når nu at det er installeret?
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
26. december 2002 - 13:40 #4
mangler stadig hjælp. ;o)
Avatar billede ilithanos Nybegynder
26. december 2002 - 13:50 #5
du finder dun php.ini fil ved at søge efter den så kan du ændre det direkte i den som otis sagde
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
22. januar 2003 - 15:05 #6
lukker uden brugbart svar.