Avatar billede serious Nybegynder
27. december 2002 - 19:21 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Format C: ?½

Hej Allesammen !

Jeg vil gerne have formateret mit C-drev men den gider ikke. Jeg bruger Windows ME og vil gerne skifte til 98'eren. Men kan jo ikke komme på DOS nogle steder. Hvis jeg åbner det via windows og skriver: format c:
Siger den bare at C-drevet allerede er i brug fordi man har windows åbent.
Ved godt man kan gøre det via en boot disc. Men mit A drev virker ikke.
Hvordan kan jeg formaterer min com ?

mvh. Serious \\
Avatar billede s.b.a Nybegynder
27. december 2002 - 19:25 #1
Du kan boote op på en Windows 98 Cd-rom... hvis det er 2.udgave...

HUSK!

At sætte BIOS til at boote på din CD-rom!

Suran
Avatar billede rkhdk Nybegynder
27. december 2002 - 19:25 #2
udner opstarten af WinME, tryk F8 vælg så kun komando promt.. så kan du formatere
Avatar billede serious Nybegynder
27. december 2002 - 19:30 #3
s.b.a ::

Hvordan gøres det ?

RKHDK ::

Hvornår skal der trykkes F8 ?
Avatar billede serious Nybegynder
27. december 2002 - 19:34 #4
rhkdk ::

Har trykket F8 og jeg kommer ind i en slags menu, hvad skal jeg så trykke der ?
der er NORMAL, FEJLSIKRET TILSTAND osv.
Avatar billede s.b.a Nybegynder
27. december 2002 - 19:34 #5
Du skal ind i BIOS'en først, dette gøres ved at trykke DEL, på min computer.. det plejer at stå ved opstart !...

Når du så er der inde skal du sætte din CD-rom til first-bootdevice..

Jeg kan ikke huske hvilket menu punkt det er under, det er et eller andet med "Advanced"... Når du har gjort dette, sætter du din Win98 CD i dit drev og starter så computeren op :o)

Suran
Avatar billede rkhdk Nybegynder
27. december 2002 - 19:34 #6
du tænder PC'en, og efter den har talt rammene op, og fudnet HDD'e osv.. lige inden den begynder at loade windows, så tryk på F8 *gerne flere gange ;o)*
Avatar billede rkhdk Nybegynder
27. december 2002 - 19:35 #7
det er så der du skal vælge komando promt, eller hvad den nu hedder.. så kommer du ud i DOS
Avatar billede serious Nybegynder
27. december 2002 - 19:37 #8
Hvad er en kommando promt ?
intet der hedder... der er 4 muligheder og de sender mig allesammen videre til at starte windows. :(
Avatar billede rkhdk Nybegynder
27. december 2002 - 19:38 #9
det er længe siden jeg sidst har rodet med Win9x, så du må skrive hvilke muligheder du har
Avatar billede serious Nybegynder
27. december 2002 - 19:39 #10
Der er følgende muligheder:
1. Normal
2. Med logfil (\BOOTLOG.TXT)
3. Fejlsikret tilstand.
4. Trinvis bekræftelse.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
27. december 2002 - 19:44 #11
hmm, så er det åbenbart kun Win95 og Win98 der har den mulighed.. jeg mente ellers også WinME havde den :(

kan du ikke låne et diskette drev fra en ven ;o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. december 2002 - 19:45 #12
Det er muligt at komme i DOS med WinME - men du skal pille lidt ved systemet med denne patch - har selv gjort det :)
http://www.friserverplads.dk/stigers/WinMEDos13.zip
Avatar billede serious Nybegynder
27. december 2002 - 19:46 #13
øv :(
Hehe... det kan jeg vel, men det er jo bare det at man gerne vil have det til at virke NU - gg
nå men rhkdk - lav lige et svarm du fortjener pointene. !
og forresten tak fordi du forsøgte ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. december 2002 - 19:49 #14
serious> prøv nu liiiige den "patch" jeg linker til - den gør at du kan starte winme i ren dos :)
Avatar billede s.b.a Nybegynder
27. december 2002 - 19:53 #15
Hvis du ikke kan på de andre måder så, prøv min, der kan du godt, eller andu bedre prøv patch'en der !

Suran
Avatar billede serious Nybegynder
27. december 2002 - 19:57 #16
JoHn_stigers ::

Kan ikke. For har jo ingen ¨måde at få programmet over på den anden com på. Hverken A drev eller internet så det kan jeg umuligt gøre :(

s.b.a ::
Hvad er din måde?
Du gav jo ingen instruktioner, kan ikke installere fra windows 98 cd'en da den siger at den nuværende version af windows er nyere og at jeg skal slette den, men det er jo det jeg ikke kan da jeg ikke kan få dos frem !!
Avatar billede s.b.a Nybegynder
27. december 2002 - 20:18 #17
Jo jeg gjorde !

se "27/12-2002 19:34:56"

Suran
Avatar billede serious Nybegynder
27. december 2002 - 20:39 #18
s.b.a ::
Der er det problem at min kode til BIOS'en er blevet ændret af programmet, jeg har ingen anelse om hvorfor, min gamle kode var bare "x" for at det var let at huske... Men nu har den ændret sig af sig selv. Så den metode er rimelig udelukket :(
Ja jeg ved godt at jeg er ret besværlig, men... No one is perfect.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
27. december 2002 - 20:51 #19
serious => har du ikke en brænder? så kunne du jo hente den patch ned og brænde den ned på en cd og overføre den..

ellers sætte den winme pC på nettet, og hente den fra den af
Avatar billede s.b.a Nybegynder
28. december 2002 - 02:12 #20
Serios-->> Det kan du løse ved at tage alt strøm fra computeren, åbne computeren, og pille det lille batteri der sidder på bundkortet af, vent 5 min og sæt det på igen, tænd så computeren og din kode er væk !

Suran ;o)