Avatar billede zero-hero Nybegynder
01. januar 2003 - 17:08 Der er 11 kommentarer

Virus ?

Jeg har fået, vil jeg tro, en virus via Mirc - Det der sker er at computeren pludsligt kommer med en meddelse skærm som siger at den slukker om 50sek så jeg skal gemme mit arbejde nu. Nogen der ved hvad der sker ? Og hvad jeg kan gøre..?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. januar 2003 - 17:12 #1
prøv evt online virus scanner:

http://housecall.antivirus.com/housecall/

skaf dig et antivirus program hvis du ikke har et installeret!
Avatar billede perhaps Nybegynder
01. januar 2003 - 17:15 #2
Når du ved hvad det er for en virus så kom tilbage og du får et værktøj til at fjerne den med, men først onlinescan som thesurfer siger. Housecall fortæller dig navnet.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. januar 2003 - 17:17 #3
jeg tror endda at den kan fjerne den.. og skaf dig et antivirus program.. hvis du ikke har råd til det, er der mange freeware programmer du kan bruge.
Avatar billede perhaps Nybegynder
01. januar 2003 - 17:22 #4
http://www.free-av.com
Her er en rigtig god gratis virusscanner
Avatar billede zero-hero Nybegynder
01. januar 2003 - 17:32 #5
kigger lige på det om et par timer tak for svarende end til vidre.. skal dog lige ud og besøge de gamle :> takker
Avatar billede nuki Nybegynder
01. januar 2003 - 17:36 #6
Hvis du har fået en virus via mirc kan du slette mirc og installe det igen.
Men kun hvis det er en simpel Decode virus.

Du har ikke klikket på noget lignede det her:

//decode$ aldkfjsasdljfaskjfwer3453245ljk523

Som skrev at det kunne fjerne spam?

-Nuki
Avatar billede hasmi Nybegynder
01. januar 2003 - 17:41 #7
www.grisoft.com
- en god og gratis scanner.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. januar 2003 - 17:51 #8
Her er et svar, hvis du nu kunne bruge mit indlæg til noget.
Avatar billede perhaps Nybegynder
01. januar 2003 - 19:45 #9
Prøv lige at se om du kan finde disse filer i din windir-system32-mappe

windir\system32\COMITT32.dll
windir\system32\core.dll
windir\system32\moo.dll
windir\system32\shel32.dll
windir\system32\sys32.dll
windir\system32\win32.dll
windir\system32\comdv60dll.exe
windir\system32\explorer.exe
windir\system32\io32.ini
windir\system32\icmp.vbs
windir\system32\igmp.vbs
windir\system32\pepsi.vbs
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. december 2003 - 02:52 #10
Dette spørgsmål mangler input.
Det kan f.eks. være at spørgeren mangler at acceptere/afvise svar/komme med feedback, eller af en svarer mangler at lægge et svar/komme med feedback.
Avatar billede perhaps Nybegynder
18. december 2003 - 08:54 #11
Ja, dette spørgsmål er snart et år gammelt. Vær venlig at afslutte det zero-hero.