Avatar billede krillo Nybegynder
02. januar 2003 - 22:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Harddisk problemmer, ved boot up siger den no harddisk or ..

harddisk error, efter at genboot et par gange finder den harddisken og vil boote op alligevel...
Hvad kan problemmet være ? hvad kan jeg gøre ved det ?
Avatar billede zhark Nybegynder
02. januar 2003 - 22:11 #1
Kontroller alle cablerne til/fra HDD
Avatar billede ebe Praktikant
02. januar 2003 - 22:22 #2
Jeg har lige haft samme problem. Hos mig var det dårlige sektorer. Prøv at køre scandisk med overfladecheck.
Avatar billede skrewz Nybegynder
03. januar 2003 - 01:45 #3
Er det en gammel HD? Det lyder som om den synger på sidste vers.

Dvs: http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374647892 og backup!

;)
Avatar billede zhark Nybegynder
03. januar 2003 - 13:46 #4
Jeg tror ik' disken (nødvendigvis) fejler noget, jeg ved ikke hvilket mobo du har (eller opsætninger med CD - brænder m.v.), men kan du ikke prøve at sætte den på en anden controller.
Avatar billede krillo Nybegynder
03. januar 2003 - 14:23 #5
mobo ? jeg har købt en brænder som jeg har sat på , det kan være det ,åske
Avatar billede krillo Nybegynder
03. januar 2003 - 14:28 #6
harddisken er ikke andet end et år gammel, jeg har xp, jeg kan ikke finde scandisk nogle steder der...
Men jeg tænker måske virus.. jeg havde en trial version af norton virus tingen der sagde virus i bootsektoren på hden, den siger ikke noget nu, men kunne den rode rundt og have lavet rav ? og hvad gør jeg for at slippe for det ?
Avatar billede skrewz Nybegynder
03. januar 2003 - 15:02 #7
Hvis du har haft virus i bootsektoren, så afgør det sagen i mine øjne. Det sjove ved bootsektoren er at computeren er fuldstændig ukritisk med hvad der står i den. Den kan ikke andet. Der er imidlertid andre bundkortsproducenter, som er begyndt at lægge noget beskyttelse ind i BIOS.

Tak for point
SKREWZ.
Avatar billede zhark Nybegynder
03. januar 2003 - 15:19 #8
Jeg synes du skal hente de 2 disketter fra F-Prot, jeg har set dem klare mange situationer og synes de er rare at have liggende (og fornye ind imellem), man kan jo også bare tage dem med til en ven osv. her er linket: http://www.avirus.dk/
Mvh. zhark
Avatar billede krillo Nybegynder
03. januar 2003 - 18:33 #9
jeg prøvede at bruge programmet fra URLen men den virkede ikke fordi jeg har ntfs opdelt harddisk...
Er der andre boot anti viraere som kan klare ntfs opdelte hder ?