Avatar billede astalavista Nybegynder
04. januar 2003 - 14:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

download billeder til mappe str. i kb

Hvordan kan vi lave det så ledes at den downloader billeder over 100 byte og under 2 mb.

<?
$remoteFile = "http://www.eksperten.dk/img/eksperten_logo.gif";
$localFile = "files/eksperten_copy.gif";

$remote = @fopen($remoteFile, "r");
$local = @fopen($localFile, "w");
if (!$remote)
    die("Filen: ".$remoteFile." eksisterer tilsyneladende ikke");
if (!is_writeable($localFile))
    die("PHP kan ikke skrive til filen: ".$localFile);
while(!feof($remote)) {
    $buffer = fread($remote, 4096);
    $out .= $buffer;
}
fclose($remote);
fwrite($local, $out);
fclose($local);
?>
Avatar billede tipsen Nybegynder
04. januar 2003 - 15:20 #1
Tror du bliver nødt til at downloade filen først for derefter at se, hvor stor den var...
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2003 - 18:30 #2
Det kan du nu godt. Ved at kigge på content-length headeren. For at gøre det, skal du bruge en socket forbindelse til serveren. Jeg har lavet et eksempel her:

<?
function get_file($min_size_bytes, $max_size_bytes, $remote_host, $remote_file, $locale_file) {
    $fp = fsockopen($remote_host, 80) or die("Kunne ikke forbinde til host.");
    $fp_locale = fopen($locale_file, "wb") or die("Kunne ikke åbne locale_file for skrivning");
    socket_set_timeout($fp, 2);
    fputs($fp, "GET ".$remote_file." HTTP/1.0\r\nHost: ".$remote_host."\r\n\r\n");
    $image_data_flag = false;
    $filesize = false;
    while (!feof($fp)) {
        # fgets er ikke binary-safe, så vi bruger fread, når vi har image data
        $input = $image_data_flag ? fread($fp, $filesize) :  fgets($fp, 128);
        if (!$filesize && ereg("Content-Length: ([0-9]+)", $input, $regs)) {
            if($regs[1] < $min_size_bytes || $regs[1] > $max_size_bytes) {
                fclose($fp);
                return "Fil fundet, men matcher ikke angivet størrelse. Størrelse i bytes: ".$regs[1];
            }
            $filesize = $regs[1];
        }
        if ($image_data_flag) {
            fwrite($fp_locale, $input);
            break;
        }
        if ($input == "\r\n")
            $image_data_flag = true;
    }
    fclose($fp);
    fclose($fp_locale);
    if ($filesize == @filesize($locale_file))
        return "Fil er kopieret ialt: ".$filesize." bytes";
    else {
        @unlink($locale_file);
        return "Kunne ikke kopiere fil data. Der er ryddet op.";
    }

echo get_file(100, 5000, "www.eksperten.dk", "/img/eksperten_logo.gif", "files/exp_copy.gif");
?>
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2003 - 18:33 #3
Hov, det var en lidt gammel version. Her er den seneste:

<?
function get_file($min_size_bytes, $max_size_bytes, $remote_host, $remote_file, $locale_file) {
    $fp = fsockopen($remote_host, 80) or die("Kunne ikke forbinde til host.");
    $fp_locale = fopen($locale_file, "wb") or die("Kunne ikke åbne locale_file for skrivning");
    socket_set_timeout($fp, 2);
    fputs($fp, "GET ".$remote_file." HTTP/1.0\r\nHost: ".$remote_host."\r\n\r\n");
    $image_data_flag = false;
    $filesize = false;
    while (!feof($fp)) {
        # fgets er ikke binary-safe, så vi bruger fread, når vi har image data
        $input = $image_data_flag ? fread($fp, $filesize) :  fgets($fp, 128);
        if (!$filesize && ereg("Content-Length: ([0-9]+)", $input, $regs)) {
            if($regs[1] < $min_size_bytes || $regs[1] > $max_size_bytes) {
                fclose($fp);
                return "Fil fundet, men matcher ikke angivet størrelse. Størrelse i bytes: ".$regs[1];
            }
            $filesize = $regs[1];
        }
        if ($image_data_flag) {
            fwrite($fp_locale, $input);
            break;
        }
        if ($input == "\r\n")
            $image_data_flag = true;
    }
    fclose($fp);
    fclose($fp_locale);
    if (!$filesize)
        return "Remote fil kunne ikke findes";
    else if ($filesize == @filesize($locale_file))
        return "Fil er kopieret ialt: ".$filesize." bytes";
    else {
        @unlink($locale_file);
        return "Kunne ikke kopiere fil data. Der er ryddet op";
    }

echo get_file(100, 5000, "www.eksperten.dk", "/img/eksperten_logo.gif", "files/exp_copy.gif");
?>
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2003 - 18:35 #4
Og if ($input == "\r\n") bør ændres til:

if ($filesize > 0 $input == "\r\n")

- Og nu gider jeg ikke rette mere i det :)
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2003 - 18:35 #5
if ($filesize > 0 && $input == "\r\n")
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2003 - 18:44 #6
Og SIDSTE version (jeg prøver virkeligt at lade være med at rette mere i det :):

<?
function get_file($min_size_bytes, $max_size_bytes, $remote_host, $remote_file, $locale_file) {
    $fp = fsockopen($remote_host, 80) or die("Kunne ikke forbinde til host.");
    $fp_locale = fopen($locale_file, "wb") or die("Kunne ikke åbne locale_file for skrivning");
    socket_set_timeout($fp, 2);
    fputs($fp, "GET ".$remote_file." HTTP/1.0\r\nHost: ".$remote_host."\r\n\r\n");
    $image_data_flag = false;
    $filesize = false;
    while (!feof($fp)) {
        # fgets er ikke binary-safe, så vi bruger fread, når vi har image data
        $input = $image_data_flag ? fread($fp, $filesize) :  fgets($fp, 128);
        if (!$filesize && eregi("Content-Length: ([0-9]+)", $input, $regs)) {
            if($regs[1] < $min_size_bytes || $regs[1] > $max_size_bytes) {
                fclose($fp);
                fclose($fp_locale);
                return "Fil fundet, men matcher ikke angivet størrelse. Størrelse i bytes: ".$regs[1];
            }
            $filesize = $regs[1];
        }
        if ($image_data_flag) {
            fwrite($fp_locale, $input);
            break;
        }
        if ($filesize > 0 && $input == "\r\n")
            $image_data_flag = true;
    }
    fclose($fp);
    fclose($fp_locale);
    if (!$filesize)
        return "Remote fil kunne ikke findes";
    else if ($filesize == @filesize($locale_file))
        return "Fil er kopieret ialt: ".$filesize." bytes";
    else {
        @unlink($locale_file);
        return "Kunne ikke kopiere fil data. Der er ryddet op";
    }

echo get_file(200, 5000, "www.eksperten.dk", "/img/eksperten_logo.gif", "files/exp_copy.gif");
?>
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2003 - 04:22 #7
astalavista : Er du kommet videre med det?
Avatar billede astalavista Nybegynder
12. februar 2003 - 11:14 #8
Beklager den lange svar tid....