Avatar billede bullet! Nybegynder
09. januar 2003 - 14:21 Der er 23 kommentarer

kopiering af WinXp styre system fra HD til HD

Hej jeg skal have kopieret winxp styresystem+indhold fra en 20gb hd over på en hurtigere 40gb hd hvorefter 20gb'en bare skal bruges til film o.s.v. jeg har prøvet med PartitionMagic Pro 7.0 men den hurtigere 40gb vil ikke starte op med xp styre systemet fra den anden hd som master?
det må kunne lade sig gøre kopiere os fra hd til hd

mvh Bullet
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. januar 2003 - 14:23 #1
Hvordan har du lige tænkt dig at gøre det. Et styresystem er jo noget der skal installere, og du kan derfor ikke bare kopiere filerne. Ja du kan godt, men du får problemer.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. januar 2003 - 14:25 #2
Kan ikke lade sig gøre, efter min mening
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. januar 2003 - 14:27 #3
Du kan bruge et ghost/image program til det - du skal bare have et drev at lægge dit ghost/image på, så smider du ghostet/imaget ind på den hurtigere 40 Gb harddisk.

Vil foreslå www.powerquest.com/driveimage
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. januar 2003 - 14:30 #4
altså: start driveimage - lav image af 20 Gb hdd - smid det på 40 Gb hdd.
Du skal dog min. have 3 drev partitioner til dette, da image ikke kan ligge på det drev du tager et image af.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. januar 2003 - 14:33 #5
john_stigers: Men vil xp blive installeret på den måde?
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. januar 2003 - 14:37 #6
det vil sige...

bullet!> skal vide noget mere om dit system før jeg kan sige om det vil virke....

Hvad er drevbogstaverne på dine HDD - og hvilket drevbogstav er XP installeret på?

jakobclausen> det vil virke hvis XP er installeret på c: - hvis installeret på andet drev, kan xp ikke finde bootfilerne - og så skal man ud i en fixboot - el. bootcfg /rebuild
Avatar billede lalledenby Nybegynder
09. januar 2003 - 14:38 #7
få fat i norton ghost, den kan kopiere fra disk til disk uden probs. jeg har brugt det flere gange. du skal bare ha det på en boot disk/cd, og så starte programmet. resten giver sig selv ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. januar 2003 - 14:39 #8
lalledenby> læs dog svar INDEN du selv svarer, tak.
Avatar billede lalledenby Nybegynder
09. januar 2003 - 14:40 #9
Avatar billede lalledenby Nybegynder
09. januar 2003 - 14:41 #10
john stigers> hva snakker du om?? du foreslår partition magic, jeg foreslår norton ghost. hvad er der galt i det??
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. januar 2003 - 14:43 #11
Sorry ;)

jeg skrev kun ghost/image i mit svar - havde ikke skrevet Norton Ghost som jeg ville - håber du kan tilgive mig min lille brøler ;)
Avatar billede lalledenby Nybegynder
09. januar 2003 - 14:47 #12
det er i orden ;) tror du han får det til at virke ?? :D
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. januar 2003 - 14:49 #13
Det håber jeg ;)
Avatar billede bullet! Nybegynder
09. januar 2003 - 15:23 #14
John stigers>> xp er installeret på C:20gb den nye friske hd hedder D:40gb hvor efter jeg ville slette den lille hd bagefter som nu er C: men som jeg vil have til at blive D: efter overflyttelsen af os'et

Jeg har Norton Ghost med boot disk, og havde tænkt at bruge dette, men jeg tror jeg skal bruge et drev hd mere som john stigers siger og det har jeg ikke... må kunne gøres med 2 diske hd'er, jeg ved også jeg for muligheden i at pakke med Norton Ghost og det er jo ikke meningen det skal bare flyttes hvor efter 40gb skulle fungere... kan det stadig lade sig gøre? :-)
Avatar billede chalde Seniormester
09. januar 2003 - 15:43 #15
Hvorf ik installere på ny? Så kan man starte på en frisk, og få muget ud i alt det der roder rundt på harddisken..
Avatar billede bullet! Nybegynder
09. januar 2003 - 15:51 #16
lalledenby>> john_stigers >>inde i programmet norton ghost boot disk, skal jeg vælge drev/disk eller partition for at flytte det hele, hd'en skal jo være boot klar bagefter, de gange hvor jeg har lavet backup der laver den jo en .GHO fil det skal den jo ikke?

mvh Bullet
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. januar 2003 - 19:46 #17
Hvorfor skal Norton Ghost ikke lave en *.gho fil? Det hedder de nu altså engang :)
Avatar billede plex85 Nybegynder
09. januar 2003 - 23:18 #18
Hi ! hvorfor ikke partionere 40gb disken til ex. 30 og 10 og med den gamle på 20 har du 3, eller er det fordi den skal være 40gb?  hilsen plex85
Avatar billede buch78 Novice
09. januar 2003 - 23:38 #19
jer med jers ghost. det vil ikke komme til at virke da hardisken ikke passer til..
se lige her http://www.thetechguide.com/forum/showflat.php?Board=hardware&Number=4637
Avatar billede bullet! Nybegynder
10. januar 2003 - 03:37 #20
john_stigers>> for så er jeg bange for der ikke er plads nok :-)på den hurtigere 40gb disk.. men det er der måske alligevel :-)måske jeg skulle lade det komme an på en prøve, det kommer bare til at tage lang tid ;-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. januar 2003 - 10:07 #21
buch78> ahva??? Jeg foreslår ikke noget som MÅSKE vil kunne lade sig gøre! Jeg har selvfølgelig selv brugt fremgangsmåden, ellers foreslog jeg det ikke.
Avatar billede jensendk Nybegynder
10. januar 2003 - 10:10 #22
Brug ghost til at klone med, så behøver du ikke en imagefil..

Hvor svært kan ting være?
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. januar 2003 - 10:11 #23
jensendk> ghost laver også imagefiler - de hedder bare *.gho og ikke *.img - men det ER en imagefil - desuden er der svaret Ghost een gang.