Avatar billede kasper82 Nybegynder
13. januar 2003 - 13:47 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Lokal disk ikke tilgængelig

Jeg har efter at have installeret service pack 3 til windows 2000 pro. ikke kunne få kontakt med den ene af mine disks. Rettere.. jeg har fået kontakt med den en enkelt el. to gange.. men de fleste gange når jeg starter maskinen.. vises disken bare som : "lokal disk" .. og jeg får en parementer fejl, og kan ikke accesse disken.

Jeg har nu fjernet sp3.. og ingen problemer nu. Lyder det ikke en smule underligt?.. hvad kan fejlen være?

Disken er den "bedre" halvdel af en 80gb maxtor disk. Det drev jeg ikke kan accesse er på 60gb.. hvor den anden halvdel er hvor min windows er installeret.
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. januar 2003 - 13:50 #1
hvis du kan se den, men ikke atacke den må du prøve at overtage ejerskabet over den.
Avatar billede kasper82 Nybegynder
13. januar 2003 - 13:51 #2
ehhhh.. det gav ikke lige en helvedes masse menning :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. januar 2003 - 13:59 #3
du skal prøve at højreklikke på det drev du ikke har adgang til og vælge Deling og sikkerhed>Sikkerhed>Avanceret og tilføje dit brugernavn samt sætte et flueben i alle felter.
Avatar billede kasper82 Nybegynder
13. januar 2003 - 14:01 #4
de var sat sådan ved default
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. januar 2003 - 14:21 #5
ja ja, men det kan sagtens ændre sig.

huskede du at installere SP som Administrator?

Har du prøvet det jeg skrev?
Avatar billede kasper82 Nybegynder
13. januar 2003 - 14:33 #6
Jep.. har prøvet hvad du skrev.. og sp3 er installeret som adminstrator.. virker fint nu.. prøvede lige at installere sp3 igen.. og min disk blev utilgængelig igen
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. januar 2003 - 14:34 #7
mystisk!
Avatar billede kasper82 Nybegynder
13. januar 2003 - 14:49 #8
meget
Avatar billede kasper82 Nybegynder
15. januar 2003 - 14:45 #9
Nå men 2k røg ud.. og xp ind igen.. Smid et svar.. lidt point for forsøget :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. januar 2003 - 17:22 #10
XP er da også bedre ;o)
Avatar billede kasper82 Nybegynder
15. januar 2003 - 19:29 #11
Ja ik.. men *tsk*.. vi må hellere passe lidt på .. det her er jo win2k kat.
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. januar 2003 - 23:12 #12
takker for pointene..