Avatar billede kobbernagel Nybegynder
16. januar 2003 - 09:31 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Fejl med eksperten i IE 6?

Har I ændret Eksperten så den ikke er Internet Explorer kompatibel mere? Jeg kan kun se siden korrekt i Mozilla 1.2. Hvis jeg bruger IE 6.0 ser siden således ud:

http://hjem.get2net.dk/download/exp-prob.jpg

Uden banner, mit brugernavn kan jeg kun se 3 bogstaver af. Jeg kan ikke se mine point. Statestik kan jeg hellere ikke se. Spøærgsmålene wrapper ud over kanten. Knapper for minimering af kategorier er også væk.

Alt dette er der i min Mozilla.

Nogen som har en logisk forklaring på problemet, eller andre som har oplevedet det samme i deres browser, eller er jeg et uheldig enkelt tilfælde?

Skal dog nævnes at jeg ikke har oplevet problemer med andre sider når jeg surfer.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
16. januar 2003 - 09:36 #1
Jeg har Ie6.0 og har slet ikke de problemer
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2003 - 16:58 #2
Heller ikke her.
Avatar billede kobbernagel Nybegynder
20. januar 2003 - 11:08 #3
Jeg har fundet fejlen.

Jeg havde leget lidt med UserAgent og havde tilføjet Opera 8.0 som UserAgent, så Agent strengen var:
"Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.0; Opera 7.0)"

Eksperten tjekker åbenbart på hvad der står i den streng, og er bedøvende ligeglade med at der også står MSIE 6.0. Bare at der står Opera, så skal siderne generes på en helt anden måde, så de hverken virker i IE 6.0 eller Opera 7.0. Udseende af siderne er begge steder fejlagtig!

Dog ser det rigtigt ud i Opera 6.04, men dette beviser at man IKKE bør kode efter browser navn, da de har det med at forbedre sig og overholde flere og flere standarder. Når de så får noget måske ikke standard i hovedet, så vises det forkert. At IE 6.0 så hellere ikke kan finde ud af at vise siden rigtigt ud fra den kode, viser jo at koden måske slet ikke overholder standarden. W3C kan ihvert fald ikke godkende koden, da den ikke overholder standarden.

Så hvis standarderne overholdes, så virker det måske også i fremtidige versioner af browsere?