Avatar billede dboleno Nybegynder
16. januar 2003 - 15:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Regneark(med VBA-program) på web'en.

Jeg har et regneark, der publiceres på web'en.
Men problemet er at der er et VBA-program, der skal aktiveres ved en "celle-event". Det fungerer ikke!
Kan man fx komme uden om web-browseren og aktivere VBa-progammet, eller er der andre udveje?
Avatar billede bak Seniormester
16. januar 2003 - 16:34 #1
Hvordan er den published ? som xls-fil eller...
Jeg har testet med en alm. xls-fil
http://tommy.bak.homepage.dk/Kombiopgave.xls

og i min browser virker eventet selection_change helt fint.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2003 - 10:58 #2
Du kunne prøve følgende:

1. Dobbeltklik på 'Min Computer'
2. Vælg: Tools -> Folder Options -> File types
3. Find 'XLS' og tryk 'Advanced'
4. Fjern hakket i 'Browse in same window'

Resultatet skulle være at når du klikker på et Excel ark i Internet Explorer så vil Excel blive åbnet, hvis ikke den er åben i forvejen, og arket indlæst.

Da det går udenom Internet Explorer burde der dermed ikke være problemer med makroer.
Avatar billede dboleno Nybegynder
28. januar 2003 - 09:09 #3
Ved at sætte options som beskrevet af blackadder, kan jeg anvende min userform, frem for at indsætte diverse comboboxe i regnearket.