Avatar billede slumse Nybegynder
18. januar 2003 - 14:42 Der er 11 kommentarer

genstarter i 3d mark

Jeg har lige fået ny computer, amd 2400+ med point of view g4 ti4200. og 512 ddrram.

når jeg så starter 3dmark op, så genstarter computeren af sig selv efter ca. 1 til 2 minutter under testen.
Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
18. januar 2003 - 14:50 #1
hvilke drivere til Grafikkortet bruger du?

opdater dem evt
http://www.tweakup.dk/HTML/download/nvidia.htm
Avatar billede toocool Nybegynder
18. januar 2003 - 17:09 #2
evt. er din strømforsyning for svag. Hvor mange watt kan den levere?
Avatar billede slumse Nybegynder
18. januar 2003 - 18:30 #3
jeg har den aller nyeste driver og min strømforsynong er på 300 W
Avatar billede neo100 Nybegynder
19. januar 2003 - 14:38 #4
Hvad med varmen??? Har du prøvet at køre testen uden kabinet på??
Avatar billede toocool Nybegynder
19. januar 2003 - 20:13 #5
jeps, prøv lige uden kabinettet samlet
Avatar billede slumse Nybegynder
19. januar 2003 - 21:05 #6
ja kabinettet er åbent
Avatar billede slumse Nybegynder
21. januar 2003 - 17:35 #7
hallo?
Avatar billede hologram Nybegynder
06. februar 2003 - 14:06 #8
Det kan selvfølgelig være fordi den bliver for varm.
Kører du Windows XP?

Det kan være den kalder en funktion der får Windows til at fryse, og XP er som standard sat til at genstarte i sådan en situation.

Hvis du kører Windows XP så prøv at højreklikke på denne computer, vælg egenskaber, vælg fanebladet Avanceret, Indstillinger under "Start og genoprettelse", vær sikker på at "genstart automatisk" under systemfejl ikke er markeret.
Avatar billede slumse Nybegynder
18. februar 2003 - 18:04 #9
Nu har jeg levet med det problem lige siden jeg har købt den, men jeg har fundet ud af hvis jeg skruer ned for fsb'en så den kører med 130 i stedet for 133 så er der ingen problemer. problemet er så at min cpu kun yder 1,96 Ghz. når den skulle kunne yde 2,00. det er resulterer så også i at jeg falder næsten 500 point i 3dmark.

Dette er selvfølgelig en midlertidig løsning, men det kan jeg da ikke leve med. Er der ik nogen som har oplevet samme problem? og eventuelt kan give mig løsningen på problemet?

Ps. Jeg har prøvet alle kombinationer mellem diverse driver fra bios, nvidia og VIA.
Avatar billede toocool Nybegynder
18. februar 2003 - 19:17 #10
Det kan efter min mening være to ting:

Som nævnt kan din strømforsyning være for svag/ have en def. Tror nu ikke den er for svag, 300 W skulle være fint

Eller din køler er ikke kraftig nok.

Kan du se i BIOS hvor varm din CPU er?
Avatar billede slumse Nybegynder
19. februar 2003 - 15:47 #11
Det er ikke et varmeproblem. Min cpu ligger på 40-45 grader.