Avatar billede initializing Nybegynder
18. januar 2003 - 19:29 Der er 49 kommentarer og
1 løsning

Server status scripts.

Jeg står og msnalger nogle PHP scripts. Der skal være til server status og server specs.

Altså det til server status skal kunne se hvilke porte man har åbne.. Dermed 21, 80 osv.

Det andet script skal vise server detaljer.. F.eks. uptime, OS osv.

Det er lige meget om de bruger MySQL

-Martin
Avatar billede initializing Nybegynder
18. januar 2003 - 19:30 #1
Vil dog helst have MySQL.
Avatar billede initializing Nybegynder
18. januar 2003 - 19:32 #2
Det skal ikke være et alt for gejlet script.. Bare simpelt tekst og billeder til at vise om porten er oppe osv.
Avatar billede initializing Nybegynder
18. januar 2003 - 19:33 #3
Scripts sendes til admin@amplificator.net - Du får points når det kan ses på min server så alle andre også kan se det virker.
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2003 - 19:35 #4
initializing>> I følge reglerne skal scriptsene postes HER, hvis du skal give point for dem!
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
18. januar 2003 - 19:38 #5
Avatar billede initializing Nybegynder
18. januar 2003 - 19:39 #6
Og det skal sef.. være serverens uptime, OS osv. den viser.. Og det skal væer i dage, timer, minutter og sekunder :)
Avatar billede initializing Nybegynder
18. januar 2003 - 19:59 #7
Darkstar: jeg har allerede phpmyadmin og det er slet ikke det jeg søger.
Avatar billede 2-maz Nybegynder
18. januar 2003 - 20:29 #8
_darkside_: tror det han søger er noget lign. http://phpwizard.dk/serverstatus.php
Avatar billede 2-maz Nybegynder
18. januar 2003 - 20:31 #9
Avatar billede initializing Nybegynder
18. januar 2003 - 21:14 #10
2-maz: Det der er på PhpWizard ser perfekt ud :) Det er bar engoet skidt man ikke kan hente det.. :(
Avatar billede initializing Nybegynder
18. januar 2003 - 21:15 #11
Og det andet tjekker ikke de forskellige porte..
Avatar billede initializing Nybegynder
18. januar 2003 - 21:19 #12
Jeg har fundet et til at tjekke porte.. Mangler kun det til server uptime osv.. Ligsom på PhpWizard.dk
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2003 - 03:26 #13
http://phpsysinfo.sourceforge.net/ er ret fedt, men virker kun til Linux og delvist under fbsd.

Jeg har tidligere kodet noget der findes paa http://lauer.kezze.dk/server_up.php . Sig til hvis det ligner noget du kan bruge.
Avatar billede initializing Nybegynder
19. januar 2003 - 12:47 #14
Har haft set på det phpsysinfo og endda prøvet at smide det på serveren.. Men der står at WINNT ikke er understøttet :)

Det andet ligner faktisk det som jeg allerede har bare der er nogle fejl i mit.. Så kunne egenlig godt bruge dit script hvis du vil af med det.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2003 - 20:55 #15
Jeg tror ikke du kan finde noget lignende phpSysInfo til Windows skrevet i PHP. Prøv i stedet i ASP.
Evt. kan du finde et program der spytter data ud i tekstformat og koere det fra dit php-script.
Jeg har netop sendt min mail med "server-up"-scriptet.
Avatar billede cool-wil Nybegynder
20. januar 2003 - 11:13 #16
intializing> er det noget ligende det her du leder efter? http://asio.dk/hurtig.php , skulle lige finde på et navn til filen, derfor hurtig.php :-)
Den kører på en xp platform, og virker via et lille program, som php fieln læser fra, jeg kan da godt poste kode, hvis det er sådan en du leder efter

wil/
Avatar billede cool-wil Nybegynder
20. januar 2003 - 11:15 #17
fieln = filen :-)
Avatar billede initializing Nybegynder
20. januar 2003 - 15:10 #18
Kezze: Jeg har ingen mail modtaget..

Cool-wil: Ja netop.. Bare det mangler lidt mere påfyld.. F.eks. som er skrive hvilket OS man har.. Ligsom www.amplificator.net/phpinfo.php hvor det skriver "Windows NT localhost 5.1 build 2600" Samt så må det gerne live opdatere.. Altså tælle sekunder osv. SELVOM man er på sitet.. :)
Avatar billede donwang Nybegynder
20. januar 2003 - 15:16 #19
Hmmm... Trode du var til linux:O)
Avatar billede initializing Nybegynder
20. januar 2003 - 16:51 #20
Er jeg også.. Men skal bruge et til Windows lige nu..
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2003 - 20:36 #21
Jeg har lige proevet at sende endnu en mail til admin@amplificator.net
Avatar billede initializing Nybegynder
20. januar 2003 - 22:21 #22
har modtaget.. Men det viser ikke om den er oppe eller nede.. Cool-wil: hvis så lige du kan lave så dit script tæller live så ville det her være perfekt.. :)
Avatar billede initializing Nybegynder
20. januar 2003 - 22:27 #23
Jeg har ændret stigerne til scriptet.. Nu viser den kun grønne.. Ingen røde? De røde er bare hvide..? :)
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2003 - 22:29 #24
Har du ingen forstand paa PHP?
Avatar billede initializing Nybegynder
20. januar 2003 - 23:06 #25
Jo men ikke nok til at lave sådan et script.. Ellers ville jeg nok ikke have oprettet dette spm.? :)
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2003 - 23:24 #26
Jeg kode et lille program der kan vise Windows-uptime og outputtet kan saa vises via php.
Ville det vaere noget?
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2003 - 23:29 #27
Jeg mailer dig lige en fil med noget kode du maaske kan bruge.
Avatar billede initializing Nybegynder
20. januar 2003 - 23:33 #28
vil nu helst have et stand-alone script.. Altså uden ekstra programmer osv..
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2003 - 23:35 #29
okay. saa kan du ikke faa uptime.
Avatar billede cool-wil Nybegynder
21. januar 2003 - 08:50 #30
som kezze siger kan det ikke lade sig gøre at displaye uptime på en win platform uden et program, der regner lidt på det...det program som jeg har installeret, fylder ingen ting, og bruger næsten ingen system resourcer..hvis du vil have et live output, skal der nok laves lidt javascript oven i, men det skal jeg ikke gære mig klog på:-)
Avatar billede initializing Nybegynder
21. januar 2003 - 14:04 #31
Hmm... Så lad mig da få sådan et bette program ;)
Avatar billede initializing Nybegynder
21. januar 2003 - 14:07 #32
Hvis det ikke er for meget for langt vil jeg gerne have et program hvor hele skidtet er samlet i..

Altså uptime, cpu, ram, OS osv. Bl.a. ligsom Kezze har lavet for mig på www.amplificator.net/Server/serverstats.php

Skal nok smide et par point og et ekstra tak mere i :)
Avatar billede initializing Nybegynder
21. januar 2003 - 14:09 #33
Det program skal bl.a. også vise internet IP (den som man ser på www.myip.dk) og samtidig LAN IP..

Alle underlige ting.. ;) Også gerne varmehastidigeden.. blæser omdrejninger. :)

Håber ikke jeg forlanger for meget..
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2003 - 20:58 #34
Jeg har lige kodet et program der kan outputte uptime.
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2003 - 20:58 #35
Jeg koder php-delen naar jeg kommer hjem fra skole (omkring klokken 1am dansk tid)
Avatar billede initializing Nybegynder
23. januar 2003 - 21:54 #36
Hmm.. Det må være en lang skole ;)
Avatar billede initializing Nybegynder
23. januar 2003 - 22:03 #37
Jeg har fundet et script som viser uptime.. Fandt det via en labg tur på www.google.com :)
Avatar billede dwal Nybegynder
23. januar 2003 - 22:03 #38
kunne du komme med en url? :D
Avatar billede initializing Nybegynder
23. januar 2003 - 22:04 #39
Så mangler altså abre det som viser hvilke porte der er oppe..
Avatar billede initializing Nybegynder
23. januar 2003 - 22:05 #40
www.amplificator.net/server/
Sig til hvis du vil have koden..
Avatar billede dwal Nybegynder
23. januar 2003 - 22:06 #41
ah, tænkte nu mere på om det var noget i stil med den du havde her: www.amplificator.net/Server/serverstats.php :)
Avatar billede initializing Nybegynder
23. januar 2003 - 22:07 #42
Kezze gidder du lige sende det som viser OS osv. igen? Kom til at slette det ;)
Avatar billede initializing Nybegynder
23. januar 2003 - 22:07 #43
poster emre igen i morgen.. Ser film :)
Avatar billede initializing Nybegynder
23. januar 2003 - 22:09 #44
Altså det jeg mangler er:

Et script i PHP der viser OS, IP osv.
Et script i PHP der viser hvilke porte der er åbne på servern.

Send dem til admin@amplificator.net og scriptsene blvier smidt på serveren samt koden.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2003 - 00:48 #45
Jeg sender dem nu.
Avatar billede initializing Nybegynder
24. januar 2003 - 15:07 #46
Kan stadig ikke få det server_up til at vise de røde prikker.. Kun de grønne..
Avatar billede initializing Nybegynder
01. februar 2003 - 21:06 #47
Kezze?
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2003 - 22:42 #48
Har du en fil der hedder "groen.gif" og en der hedder "roed.gif"?
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2003 - 02:18 #49
ok :)
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
04. januar 2004 - 11:56 #50
er der ikk en der kan paste koden her?    :-)

står lige og mangler noget alá http://lauer.kezze.dk/server_up.php

thanx