Avatar billede bbs Nybegynder
19. januar 2003 - 01:07 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Indstil MHZ på K7VTA3+

Hej,

Jeg er den heldige ejer af et ECS K7VTA3+.

Problemet er at jeg ikke kan indstille mhz i bios til min cpu og derfor kører min 1800+ kun 10xx mhz og ikke 1533 som den skal.

Nogen der ved hvad jeg skal gøre ved dette? Et specielt program jeg skal bruge eller?
Avatar billede amd Nybegynder
19. januar 2003 - 01:13 #1
Hvad står bus hastigheden til?
Avatar billede bbs Nybegynder
19. januar 2003 - 01:17 #2
Der er 333 (167)mhz bus som max, men den kan ikke indstilles til mere end 200 (100)mhz..
Avatar billede egidiussen Nybegynder
19. januar 2003 - 09:45 #3
Hejsa
Så vidt jeg ved er der en jumper på bundkortet som skal indstilles korrets. Det lyder som om at den er sat til 100 mhz og ikke 133 mhz - kig efter i manualen.

Skipper
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
20. januar 2003 - 13:04 #4
Hej

Jeg har samme bundkort som dig, og jeg kan huske at jeg havde samme problem som dig, og det viste sig at jumperen som skipper nævner det er sat forkert... Det er vist noget det som standart er sat sådan på alle kortene, men kig i manulen, jeg mener det er den jumper der hedder pin4, du skal ændre...

Når den tæller ram op, står der ikke hvilken cpu det er, men kun 10xx MHz...?

Hvis det er tilfældet, vil du se at når den er sat rigtigt, vil der stå AMD XP1800+ .... og så burde det virke.
Avatar billede bbs Nybegynder
20. januar 2003 - 15:54 #5
Og så er der lige et nyt problem..

Manualen er blevet væk..

Så dem der lige finder den manual på nettet eller noget får pointsne..
Avatar billede bbs Nybegynder
20. januar 2003 - 15:56 #6
Fundet, points bliver delt lige imellem jer, da begge svar var lige gode.
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
20. januar 2003 - 15:59 #7
jeg takker