Avatar billede billebille Nybegynder
19. januar 2003 - 01:13 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Tilføj/Fjern programmer?

Min "Tilføj/Fjern programmer" menu, er på en eller anden måde blevet deaktiveret, så ingen af de programmer jeg installerer bliver vist i oversigten.

Er der nogen, som kan hjælpe mig, så jeg kan installere/afinstallere programmer vha "Tilføj/Fjern"?

Hvis jeg kigger i registreringsdatabasen, under HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall
kan jeg se der ligger en masse programmer, men de fremkommer ikke i menuen "Tilføj/Fjern programmer"!

Jeg har Win 98.
Jeg har opdateret diverse - Windows, IE mv uden at det har hjulpet.

mvh Bille
Avatar billede bbs Nybegynder
19. januar 2003 - 01:15 #1
Installeret Servicepack?
Avatar billede billebille Nybegynder
19. januar 2003 - 01:18 #2
Servicepack - Ja!
Avatar billede jefa Nybegynder
19. januar 2003 - 01:26 #3
Husk det er ikke fanebladet "Windows installation" du skal stå på!
Avatar billede billebille Nybegynder
19. januar 2003 - 01:31 #4
Jeg står på "Installer/Fjern program" fanebladet!
Avatar billede jefa Nybegynder
19. januar 2003 - 01:34 #5
mener det hedder "Installer/Fjern installation"
Avatar billede billebille Nybegynder
19. januar 2003 - 01:38 #6
Mit faneblad hedder "Installer/Fjern program".
Avatar billede jefa Nybegynder
19. januar 2003 - 01:57 #7
How to Manually Remove Programs from the Add/Remove Programs List

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;247501
Avatar billede halifax Nybegynder
19. januar 2003 - 02:05 #8
jefa - Det er jo ikke det, spørgsmålet går på. æs det igen.  :)
Avatar billede jefa Nybegynder
19. januar 2003 - 02:07 #9
Jeg forsøger på livet løs at finde den rigtige løsning, men det er ikke ligetil.

Er der installeret en eller anden tweak, hvor funtionen er sat ud af kraft?
Avatar billede splatpack Nybegynder
19. januar 2003 - 02:14 #10
RegCleaner er et godt program til bla. at tilføje/fjerne programmer med, det kunne måske løse dit problem, det er nu også godt til mange andre ting. http://www.vtoy.fi/jv16/shtml/regcleaner.shtml
Avatar billede billebille Nybegynder
19. januar 2003 - 02:16 #11
Jefa - har kigget på det, men det kan kun bruges til at slette programnavnet fra "Tilføj/Fjern program" listen - selve programmet bliver ikke slettet.

Men i registreringsdatabasen under HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall
kan jeg se alle de programme, som burde ligge i min "Tilføj/Fjern program" liste - det gør de bare ikke.
Avatar billede billebille Nybegynder
19. januar 2003 - 02:17 #12
Har forsøgt RegClean.
Avatar billede splatpack Nybegynder
19. januar 2003 - 02:21 #13
ok det var også bare et forslag. ;-)
Er listen i RegCleaner også tom eller ?
Avatar billede halifax Nybegynder
19. januar 2003 - 02:27 #14
Prøv evt. at reparere reg.databasen fra DOS. Start op i DOS og udfør kommandoen

scanreg /fix

Om det skulle kunne bringe oversigten tilbage.  :)
Avatar billede halifax Nybegynder
19. januar 2003 - 02:30 #15
Prøv evt. opså at reparere Windows systenfiler - fra Windows. Klik Start -> Kør og skriv sfc <Enter>

sfc = SystemFileChecker. Hav 98 cd-rom'en i drevet.
Avatar billede billebille Nybegynder
19. januar 2003 - 02:31 #16
Er der en som kan checke om følgende værdier i registreringsdatabasen er som de skal være:

(Standard)      (Værdien er ikke defineret)
DisplayName      &#8221;&#8221;
UninstallString      C:\PROGRA~1\EZULA\UNWISE.EXE C:\PROGRA~1\EZULA\INSTALL.LOG

(under HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall)
Avatar billede billebille Nybegynder
19. januar 2003 - 15:51 #17
Jeg har forsøgt de forskellige løsningsforslag, men desværre ikke fået løst det egentlige problem.
Jeg har installeret programmet RegCleaner, som jeg kan bruge til at afinstallere med.(jeg havde tidligere fosøgt mig med "Microsoft Regclean" og "Registry Healer" uden at det hjalp).
Pointene går til splatpack, som havde det bedste forslag.
Tak for alles indlæg.
Avatar billede splatpack Nybegynder
20. januar 2003 - 17:34 #18
Jeg takker for points, og håber at det løser dit problem