Avatar billede celal Nybegynder
19. januar 2003 - 01:34 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Problemer med Digitalkamera med USB port

Jeg har et Medion digitalkamera med tilhørende CD-ROM. Mit styresystem er Windows XP. Første gang jeg prøvede at instalere tilhørende software og tilsluttede USB til kameraet, virkede det godt nok. Der er gået et stykke tid siden, og jeg siden sidst fået Geninstalleret Win XP, men nu hvor jeg har installeret kamera sofwaret igen, virker det ikke. Jeg kan ikke hente billederne, jeg får at vide at at computeren ikke kan finde kameraet, selv om det hele er tilsluttet. Når jeg går ind i Enhedshåndtering og kigger under USB-Controllere, så kan jeg kun se tilslutningen til mit WebCam, men ikke nogen USB tilslutning til mit Digitalkamera.

Når jeg tilslutter Kameraet til USB, burde XP komme med en besked om at der fundet ny Hardware, men det gøre der ikke. Der er ikke noget galt med USB portene, for det virker godt når jeg tilslutter mit WebCam, da får jeg meddelelsen om at der fundet nyt harware.

Er der nogen som har et bud på hvad det kan være?
Avatar billede bbs Nybegynder
19. januar 2003 - 01:41 #1
Prøvet at installere nye drivere til usb portene på dit bundkort?

Det kan let være det!
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
19. januar 2003 - 12:23 #2
Prøv at slette alt der har med USB at gøre, inde i enhedshåndtering, og genstart din pc, med dit kamera og Webcam tilsluttet.
Dit webcam skal den så gerne, bare installere, da du allerede har installeret software til det, men det er muligt du skal have cd'en i til dit digital kamera, for at færdiggøre installationen.

Nu kender jeg dit kamera, men er det ikke sådan at du skal dreje en knap eller noget, for at din maskine kan "se" kameraet? Altså så der kommer hul igennem, mellem pc og kamera.

Good luck

Mr.Athlon
Avatar billede celal Nybegynder
20. januar 2003 - 13:26 #3
Jeg er ikke sikker på hvorfor, men jeg gik ind i enhedshåndteringen og bad den om at opdatere Driveren, som den installerede fra CD-Romen. Det samme har jeg prøvet flere gange før, men da kunne den ikke finde Driveren..... Kan ikke rigtig forstå det.
Men det USB port, som jeg tidligere har prøvet at tilkoble kamerate har før været tilkoblet en Scanner, kan det have noget med det at gøre? Hvis jeg nu tilkoblede mit kamera til et af de andre USB porte, skulle det så ikke bare kunne køre, selv om jeg før har haft et andet hardware tilkoblet før?
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
20. januar 2003 - 20:17 #4
Ja det kan meget vel have noget at gøre med, at der har været en scanner installeret på den port før.
En mulig løsning ville være, at prøve og installere en USB-filterdriver, men det kræver lige at vi ved hvilket bundkort og CPU du har? Om det skal være USB 1.0 eller 2.0......
Scannere og kameraer kan godt have det med at konflikte med hinanden, og især på samme port.
Bare for sjov kunne du prøve at tilslutte dit kamera på samme port som dit webcam, hvis du ikke allerede har prøvet det?

Mr.Athlon
Avatar billede bentn Nybegynder
20. januar 2003 - 20:29 #5
Havde næsten det samme problem, og knoklede længe med det.Det havde virket før men nu havde jeg fået en ny harddisk og jeg kunne ikke få billeder frem i det software program  der fulgte med mit digi. kameraet. Jeg prøvede begge mine USB porte på putteren, og jeg var sikker på de virkede da jeg har mit webcam på et af dem.
Jeg prøvede min anden putter, og der virkede det fint, så ledningen/kablet var der heller ikke noget galt med.
Løsningen var mærkelig nok...eller problemmet blev løst da jeg satte kablet fra kam. ned i min Hub, og derefter kom så forbindelsen....Den sprugte efter al det der med ny hardvare og siden programmet var insttalleret fik den bare win98 og så vupti var alt i orden.Hvorfor ved jeg egentlig ikke.
Avatar billede bentn Nybegynder
20. januar 2003 - 20:30 #6
P.S prøvede for øvrigt også at updatere drivere, men uden held.Igennem hub'en gled det underligt nok.
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
10. februar 2003 - 11:53 #7
Takker for points....:-)
Avatar billede syrena Nybegynder
30. marts 2003 - 16:21 #8
Jeg har også et Medion 9700.
1. Jeg forbinder det til USB-porten med USB-kablet.
2. Jeg klikker på Medion-ikonen på skrivebordet.
3. Jeg indstiller kameraet til "PC" på den runde drejeskive.
4. Jeg tænder for kameraet med den lille "skyder".
5. Jeg hører et lille klik inde fra computeren.
6. Jeg venter et øjeblik, og billederne kommer nu et efter et.
7. Jeg gemmer på disk.