Avatar billede clouise Nybegynder
22. januar 2003 - 11:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Er der nogen der kender en god tegnepen?

Jeg vil gerne købe en musepen, men jeg er i tvivl om hvilken. Jeg har prøvet en Wacom tegnepen, men får afsindigt ondt i armen efter en halv time, men det er måske kun til man lærer at bruge den rigtigt? Er der nogen der har erfaringermed en tegnepen der er nem og behagelig at bruge?

På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede Spotgun Seniormester
22. januar 2003 - 11:48 #1
Jeg har kun gode erfaringer med Wacom's produkter. Ellers har jeg lige set at Sandberg er kommet med en ny model til ca. 500 kr.
Avatar billede clouise Nybegynder
22. januar 2003 - 11:54 #2
jeg spænder meget i hånden og armen når jeg bruger den, men det er måske et spørgsmål om at indstille trykhårdheden rigtigt? Hvilken Wacom pen bruger du?
Avatar billede Spotgun Seniormester
22. januar 2003 - 11:59 #3
Jeg bruger en Wacom Intous2 A5... Det er nok, som du siger - et spørgsmål om at vende sig til brugen af den...
Avatar billede pro Nybegynder
22. januar 2003 - 12:39 #4
Måske sidder du også forkert? Din albue skal være i højde med bordet!
Bare lige et hurtigt indput :)
Avatar billede clouise Nybegynder
22. januar 2003 - 13:21 #5
det kan meget vel være, at det har været en del af problemet! Men hvilke slags pen ville I foretrække? En Wacom, en sandberg eller en kanictech septor? Findes der evt. en uden tegneplade?
Avatar billede hr.usb Nybegynder
22. januar 2003 - 13:23 #6
Avatar billede clouise Nybegynder
22. januar 2003 - 13:36 #7
Den er billig, men er den god?