Avatar billede fckomodo Nybegynder
26. januar 2003 - 14:34 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Internet men hvilket??

Tjaa jeg er en fattig Ung karl som er flyttet hjemme fra!
HVad er det billigste net..
Skal være på 512/128 Minimum
PFT Komodo
Avatar billede tlunde Nybegynder
26. januar 2003 - 14:37 #1
Hvis det skulle være en 512/128 forbindelse, ville jeg nok vælge denne fra TDC:
http://tdcinternet.dk/artikel.php?id=41772

Og så er det halv pris på oprettelse lige nu, så der er penge at spare. Det gode ved TDC er også at de, i forhold til CyberCity, ikke skal have lagt nye kabler ind for at få Internet, men det køre bare over alm. telefonstik!
Avatar billede dwal Nybegynder
26. januar 2003 - 14:37 #2
Avatar billede dwal Nybegynder
26. januar 2003 - 14:37 #3
lidt at overveje, har aldrig prøvet CC men kender en med det og det kører vist upåklageligt.. men det gør min TDC forb. nu også.
Avatar billede fckomodo Nybegynder
26. januar 2003 - 14:39 #4
hvad siger i til det her!
http://kabeltv.dk/?UniversID=76
Avatar billede tlunde Nybegynder
26. januar 2003 - 14:40 #5
Har du mulighed for webspeed? Det er jo ikke alle der har!
Avatar billede olly Nybegynder
26. januar 2003 - 14:42 #6
Jeg har selv webspeed og det kører fint... Dog har de nogle gange lidt problemmer med en eller ande f... tekniker der har lyst til at slukke deres DHCP server. Men ellers kører det simpelthen upåklageligt. Og du får en bedre hastigsudnyttelse på webspeed end ADSL (Har haft begge dele). Du når næsten den optimale på webspeed (+/- 1Kb)
Avatar billede fckomodo Nybegynder
26. januar 2003 - 14:45 #7
jeg har mulighed for webspeed..
Men kender intet til det
Avatar billede olly Nybegynder
26. januar 2003 - 14:52 #8
Hvilken by er du i? Jeg er i Aalborg... Og det kører bare her... Eneste svaghed for webspeed som jeg ser det er at de tilsyneladende ikke har mere end en dhcpserver til hele danmark... Og de har ingen backup... Har oplevet nedetid på 6 timeren gang med små 10 min endimellem der virker... Hvornår flytter du?
Avatar billede olly Nybegynder
26. januar 2003 - 14:53 #9
Plus naturligvis at oprettelsen er ret dyr...
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. januar 2003 - 16:33 #10
Stofanet 1024/256 = 299 pr. md.
Avatar billede olly Nybegynder
26. januar 2003 - 17:11 #11
Og så vil jeg lige knytte den kommentar til stofanet at de 299 er med en trafikgrænse på 5 GB om måneden... Godt nok hvis man kan holde sig indenfor det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. januar 2003 - 17:17 #12
har været på grænsen een gang (200 mb tilbage) ellers ligger jeg på et forbrug på 2 - 3 gb pr. md. og jeg er ikke kræsen med hvad jeg downloader.
Avatar billede olly Nybegynder
26. januar 2003 - 18:16 #13
john>> Det afhænger jo af hvem man er... Jeg kan sige at min router viser jeg har et forbrug på 6 til 10 GB om måneden! Så jeg er glad for ikke at have stofa.

Men konklution er også bare at jeg personligt har hørt rigtig meget dårligt om Stofa (og iforhold til TDC siger det meget). Derfor vil jeg ikke have dem og jeg vil også bare opfordre til man gør op om man kan leve med 5 GB grænsen... Så er det jo ikke så dårligt med Stofa hvis man kan det.

Her i Aalborg er Stofa supports standard svar vist: "Det er din computer det er i vejen med" samt "Det ved jeg ikke noget om".

Plus den latterlige ting at man ikke en gang så vidt jeg ved må dele sin forbindelse mellem 2 maskiner på Stofa... Så skal man købe en ekstra service. De kan da være ligeglad hvis man bare bruger en router.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. januar 2003 - 19:29 #14
olly> ja dele sin maskine ml. op til 5 computere koster 25 ekstra om md. s¨å det er vel ikke der problemet ligger? med hensyn til support: har aldrig haft brug for support...

Og så er 5 Gb altså en helvedes masse data, men man kan ikke have kazaa kørende + en ftp-server m.m. - så ryger de 5 gb altså hurtigt ;)
Avatar billede olly Nybegynder
26. januar 2003 - 19:49 #15
John>> Det kan man sikkert ikke, men mine problemmer ligger i at skulle opdatere linuxservere hver dag og når man kører Debian med nyeste software bliver det til en del. Og så derudover ønsker at hente nogle isoer og arbejder med en del Java og henter tools og afprøver og så man også lige altid skal have nyeste version af div ting og sager... Så ryger 5 GB også meget hurtigt.
Avatar billede 7th Praktikant
26. januar 2003 - 20:10 #16
Så er stofanet Flatrate (ikke Flexrate, eller er det omvendt ?) måske noget for dig. Samme pris per måned, knap så meget hastighed, men så har du til gengæld fri trafik.
Avatar billede 7th Praktikant
26. januar 2003 - 20:12 #17
StofaNet FlatRate op til 256/128 Kbit/s, der koster 299 kr. om måneden for frit forbrug.
StofaNet FlatRate op til 512/128 Kbit/s, der koster 425 kr. om måneden for frit forbrug.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. januar 2003 - 21:18 #18
olly> ok - han skal NOk ikke opdatere linuxservere da han lige er flyttet hjemmefra ;)
Avatar billede olly Nybegynder
26. januar 2003 - 23:56 #19
john>> You never know ;) Men det enetse jeg siger er jeg bringer de 5 GB op da han da skal vide det. Man skal vælge hvad man kan brug for :)
Avatar billede hitengel Praktikant
27. januar 2003 - 21:01 #20
fckomodo, jeg troede, vi have en aftale angående http://www.eksperten.dk/spm/306134! Eftersom du ikke svarer på mine mails, eller befinder dig på Messenger, er dette åbenbart den eneste måde, jeg kan få fat på dig i. Vil du ikke i det mindste sige, om vi har en aftale eller ej!!!?