Avatar billede cyberesben Nybegynder
07. august 1999 - 21:51 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvordan skriver jeg data ind i en mySQL DB og får PHP3 til at læse dem og...

Hej

Jeg er ret ny til databaser og serverside scripts.

Jeg skal til at lave en side med chatvenner, og til det formål vil jeg bruge en database, da det vil lette mit arbejde med at kode den. Den skal laves i PHP3 og så snakke sammen med en mySQL database.

Jeg skal give hver person på min chatvenner-side, et ID nummer.
Så vil jeg have nogle kolonner i tabellen som hedder Nickname, ICQnummer, Alder, HP, Beskrivelse osv.

hvis man så kalder chatvenner.php3?ID=15
skal den kigge i databasen, returnere $Nickname, $Alder, $Beskrivelse osv. som er det fra række15, fordi ID er =15

Så kan jeg nemlig sidde og taste det hele ind i en database, i stedet for at skulle rode i HTML koden...

Det vil sige at jeg også gerne vil vide hvordan jeg taster en masse data ind i felterne på tabellen i en mySQL database.

Altså, en gennemgang af hvordan jeg laver det hele, fra at oprette databasen, skrive data ind i den, få PHP3 til at læse dem afhængig af ID'en og så sætte det op, og så til sidst vil jeg gerne vide hvordan jeg får det til at kører på mit webhotel hos DHT, altså hvilke database filer der skal uploades osv.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig, for jeg er på bar bund...
Avatar billede thoeger Nybegynder
07. august 1999 - 22:07 #1
fedterøv!!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
07. august 1999 - 22:07 #2
hvad nu?
Avatar billede thoeger Nybegynder
07. august 1999 - 22:24 #3
ikke noget bare en lille kommentar...bare for at skabe lidt liv på en kedelig lørdag aften, hvor os der skal arbejde i morgen, ikke kan gå i byen!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
07. august 1999 - 22:31 #4
ok men jeg er bare træt af at folk skriver dumme kommentarer fordi de keder sig.. i går var der en der skrev noget der fik en masse mennesker op at slås... nåh men hvis du kan hjælpe med mit problem så skriv igen, ellers ikke
Avatar billede alk Praktikant
07. august 1999 - 23:04 #5
I spm http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=2883 har jeg givet et script, det er godt nok en medlemsdatabase, men det er hurtigt at kode den om.

Dette script kan alt (add, update, delete) dog ikke oprette tabelen, men jeg kan sende dig scriptet der og dette.

MVH
ALK
Avatar billede cyberesben Nybegynder
08. august 1999 - 00:16 #6
jeg kigger lige på det...

og hvis du har et script eller program der kan smide data i tabellen, som man gør det i access, så må du også gerne sende det.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
08. august 1999 - 00:25 #7
Fatal error: Call to unsupported or undefined function mysql_pconnect() in d:\work\php3\member.php3 on line 7
Avatar billede cyberesben Nybegynder
08. august 1999 - 00:30 #8
jeg har brugt det her til at oprette min database

CREATE TABLE Chatvenner
    (
    ID                  INT NOT NULL AUTO_INCREMENT,
    NickName              INT,
    BilledeURL              INT,
    Alder              INT,
    PigeDreng              INT,
    Beskrivelse              INT,
    ICQnummer              INT,
    HomepageURL              INT,
    Option1              INT,
    Option2              INT,
    PRIMARY KEY (ID)
    )
Avatar billede alk Praktikant
08. august 1999 - 11:40 #9
Har du slået "extension=php3_mysql.dll" til i din php3.ini under "Windows Extensions"??

Fejlen tyder på du ikke har.

ALK
Avatar billede razor Nybegynder
08. august 1999 - 12:59 #10
cyber>> ang. din Create Table, så vil jeg lige fortæller dig at 'INT' betyder Integer, og jeg går ikke udfra at:
NickName, BilledeURL, Beskrivelse , osv skal lagres som tal???

istedet skulle du bruger 'text' eller 'varchar(length)'
Avatar billede razor Nybegynder
08. august 1999 - 13:01 #11
cyber>> en en anden ting: MySQL er ikke ACCESS ... :-)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
08. august 1999 - 14:04 #12
ups ja, jeg må lige rode videre med det
Avatar billede Slettet bruger
22. august 1999 - 22:01 #13
cyberesben << Du skulle tage og købe bogen Start på SQL fra Idg. Den kunne virkelig hjælpe dig med dit SQL. Du kan købe den på: http://www.idgshop.dk
Avatar billede cyberesben Nybegynder
28. august 1999 - 00:13 #14
i må undskylde at jeg afviser her, men jeg skal ikke bruge det alligevel, da jeg selv vil til at lære SQL osv. i stedet...

Jeg har selv fundet en acceptabel ordning, så jeg lukker det her nu...
Avatar billede Slettet bruger
29. august 1999 - 11:48 #15
Hvis du vil lære SQL hjalp mit svar jo!!!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
29. august 1999 - 13:01 #16
jeg vender tilbage med nogle points når jeg skal til at lære det
Avatar billede Slettet bruger
29. august 1999 - 15:38 #17
ok