Avatar billede spiritusanta Nybegynder
02. februar 2003 - 13:12 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan man forøge hastigheden?

Jeg har TDC Bredbånd
Jeg har lagt mærke til at når jeg begynder at downloade en fil fra internettet, begynder den med en udgangshastighed på 50 KB/s eller mere, men begynder kort tid efter at falde til 25 kb/s.... og nogen gange hængere den omkring de 30 et par sekunder...., før den igen falder til 25 kb/s

Mit spørgsmål er følgende... Kan jeg på en eller anden måde få min internetforbindelse til at ligge på 30 kb/s eller mere uden at købe en hurtigere forbindelse?

Håber der nogen der kan hjælpe :)

MVH Spirit
Avatar billede dennism Nybegynder
02. februar 2003 - 13:17 #1
Du kan evt. prøve med et program som download accelarator!.. Det kan evt. forøge hastigheden på dine downloads!

http://www.download.dk/index.asp?prog=815&selOS=windows
Avatar billede how Nybegynder
02. februar 2003 - 13:24 #2
Ja, det kan måske hjælpe lidt. Men det har også noget at gøre med, hvad for en server du henter fra. Jeg har det samme internet, og hvis jeg henter fra en af tdc's egne servere, så er det næsten optimal hastighed, hvilket er 32 KB/s.
Avatar billede how Nybegynder
02. februar 2003 - 13:27 #3
Så vidt jeg ved så gør download accellerator det, at den finder den samme fil på flere servere, og henter små bidder af den fra hver server. På den måde kræver det ikke så meget af hver server, og derfor kan du måske hente lidt hurtigere. Men hvis du henter fra en server, som ikke er så belastet har det ikke så stor betydning.
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
02. februar 2003 - 13:28 #4
Jeg har forsøgt med download accelerator, og ja den forøger hastigheden lidt... men problemet er at jeg gerne vil have forøget den mere
Når jeg eksempelvis henter opdateringer til mit Antivirus-program kører den kun omkring de 25 kb/s

Men kan man ikke få et lille program eller noget, der bare kører i baggrunden, der hele tiden sørger for at accelerere hastighede?
Avatar billede dennism Nybegynder
02. februar 2003 - 13:30 #5
spiritusanta >>

Jeg har samme forbindelse som dig, og hos samme selskab!.. Jeg henter med samme hastighed, og jeg tror ikke at man kan forsøge den mere, end DA kan gøre! :(
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. februar 2003 - 13:40 #6
se her (fundet ved søgning her på eksperten)

http://www.resten.dk/windows%20xp%2078.htm

og e.v.t. her

Jeg tror at det er det her vi leder efter...

den korte version...
http://www.experts-exchange.com/Operating_Systems/Win2000/Q_20250680.html

den lange version...
http://rdweb.cns.vt.edu/public/notes/win2k-tcpip.htm
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
15. april 2003 - 21:59 #7
Kan der ikke gøres andet... jeg mener, min DL starter ofte på 60, hopper ned til 50 bliver hængende 1 sek før den hopper ned til 30....
Avatar billede nemonic Nybegynder
27. august 2003 - 21:48 #8
Dette tip vil forøge hastigheden både når du surfer på Internettet og på det lokale netværk, med Internet Explorer eller den almindelige stifinder.

du gøre følgende :

Start>kør> skriv: regedit

Find :
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows
\CurrentVersion\Explorer\RemoteComputer\NameSpace

Slet nøglen {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}

Denne ændring træder i kraft med det samme (uden at genstarte). Bare start din Internet Explorer og se forskellen !...
Avatar billede squashguy Nybegynder
27. august 2003 - 21:57 #9
nemonic, jeg har lidt svært ved at se, hvordan dette har indflydelse på download fra internet...
Avatar billede nemonic Nybegynder
27. august 2003 - 22:13 #10
Det er ikke sikke sikkert det har, men det gør dit internet hurtiger. Måske kunne det hjælpe
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
30. december 2003 - 23:43 #11
fandet vist aldrig et afgørende svar på det her :(