Avatar billede martin_v Nybegynder
31. oktober 2000 - 21:44 Der er 38 kommentarer og
3 løsninger

W W W . S P O T T E N . D K -Kritik ønskes

Hej Eksperter
Det ville være fedt hvis i gad at komme med lidt kritk på www.spotten.dk

Det ville hjælpe mig meget hvis i gad prøve at oprette jeg som medlem og afprøve lidt af de tjenster der er på spotten.dk

På Forhånd Tak
Avatar billede blazer Nybegynder
31. oktober 2000 - 21:47 #1
Pæn side...kan godt lide layoutet......især jeres robot mand.......kan ikke finde nogle fejl......har forsøgt at søge efter \' \" osv.... det hele r perfekt........

1 lille ting....jeres loge mands filnavn på forsiden er lidt råddent........

9@13
Avatar billede klas Juniormester
31. oktober 2000 - 21:53 #2
Siden ser helt ok ud . . men jeg har ikke helt dannet mig et indtryk af indholdet . . er det bare en pose \"godt og blandet\" eller er der sammenhæng i det ?
Avatar billede bacardil Nybegynder
31. oktober 2000 - 21:58 #3
Den øverste blå bjælkemenu skulle i måske lave så den slutter samtidigt med den orange oplagstavle.

I har 3 menu´er på forsiden nok en for meget.. gør siden lidt mere uoverskulig.

Man  skal rulle ned for at kunne se hele forsiden det er ikke særlig flot, måske skulle man fjerne det øverste banner og det nederste.

9@13
Avatar billede martin_v Nybegynder
31. oktober 2000 - 22:00 #4
Klas

Jo her i starten er det nok en smule blandet indhold uden en rød tråd. Men man må jo starte et sted. ik\' ?

Men ideen er at mange af indlag på spotten skal skrives online af brugerene. Men skal havde fundet en måde at få det hele sat sammen.

Avatar billede aneez Nybegynder
31. oktober 2000 - 22:07 #5
Jeg kan bare alt andet en lide den slags designs. Jeg er ked af at sige det men selve opbygningen er gyselig. Jeg kan se at jeg er lidt den eneste med den mening her. Idé\'en med ham lampen er egentlig fed nok. Men det er den måde du har lavet dine menuer og så at det hele er så kæmpe stort (1024*768). Jeg syntes ihvertfald ikke det er pænt.

7@13 kun for designet da jeg ikke har kigget på indholdet

/Aneez
Avatar billede martin_v Nybegynder
31. oktober 2000 - 22:10 #6
Aneez du ville måske hellere havde det i stilen med det her på eksperten altså meget frikantet?
Avatar billede slarp Nybegynder
31. oktober 2000 - 22:14 #7
Siden ser fin ud.....og fed ide.
men jeg syntes du har for mange menuer på siden.
og så de der links du har lavet under bannerne syntes jeg også er lidt for meget af det gode, hvis du endlig skal have dem så lig f.eks.
linken \"Formel 1\" ind på siden \"Motor\" som du så kan gå ind under via menu baren i venstre side.

--Slarp--
Avatar billede aneez Nybegynder
31. oktober 2000 - 22:15 #8
martin_v: det siger jeg ikke.. jeg syntes den slags er lidt kedeligt, jeg siger bare at du skal passe lige på med at lave meget stort grafik på dine sider som f.eks. ham lampen i hjørnet på siden er er lige lidt forstor i forhold til min smag.
Og din menu jahh... hvad kan jeg sige mere end Bevel and Embross ikke holder hvis man bruger det i store mængder.

Men hver sin smag.

/Aneez
Avatar billede slarp Nybegynder
31. oktober 2000 - 22:15 #9
9@13
Avatar billede martin_v Nybegynder
31. oktober 2000 - 22:16 #10
Til Slarp det har du nok ret i

Men det skal jo prøves.

Også er det jo fint at man kan komme her og få lidt kritik...

Mange Tak
Avatar billede slarp Nybegynder
31. oktober 2000 - 22:19 #11
jeg syntes også at ham \"lampe manden\" er fed nok men det at den ligsom \"blokkere\" for menu baren i toppen så menuen ikke ligger og fylder det hele er ikke så fedt.
Avatar billede ujdesign Nybegynder
31. oktober 2000 - 22:19 #12
Jeg har ærlig talt set det, der var kønnere.
Og så ved jeg ikke hvad jeg skal disse mystiske konklomerater af alt fra biltester til nøgne damer. Der er ingen sammenhæng.
Avatar billede driis Nybegynder
31. oktober 2000 - 22:27 #13
Designet er pænt ved første øjekast, men ved andet øjekast opdager man, at den øverste menubar er blå, mens menuerne i siderne er gule; det passer ikke ret godt sammen. Desuden synes jeg, du har for meget tekst på forsiden; hvis man kan se det hele uden at scrolle på forsiden, finder mange brugere det en hel del mere overskueligt.

Og se så at få læst korrektur på siden. I de første 5 linjer er der 4 sproglige fejl; og det skræmmer besøgende væk i hobetal, da det får siden til at fremstå som useriøs.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
31. oktober 2000 - 22:31 #14
Jeg synes det ser meget QXL.DK agtigt ud med de orange farve (ikke negativt, bare ikke originalt). Jeg synes designet ser meget pænt ud, og som Aneez siger er ideen med lampen fed nok.

Dog synes jeg lige du skulle tænkte dig lidt om mht. pil[1].gif du bruger i højre side. Den er rød, bgcolor=orange ... det sutter lidt for hårdt.

Forøvrigt en lidt dum ting at man ikke kun har een profil hvis man også ønsker at være medlem af find en kæreste delen. Det burde være slået sammen til een profil.

Og lidt skod, da jeg endeligt tilmeldte mig FEK servicen så påstod den jeg ikke var alligevel..

Men ellers meget fedt site.. hvis der bliver pudset lidt her og poleret lidt der så kan det godt gå hen og blive fedt..

9^ @ 13
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
31. oktober 2000 - 22:32 #15
Og forøvrigt så ser siden godt ud i 1280x1024 ..
Avatar billede aneez Nybegynder
31. oktober 2000 - 22:36 #16
martin_v: Jeg tænkte lige på, er det dig selv der har tegnet den lampe den er faktisk ret pænt tegnet :))
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
31. oktober 2000 - 22:37 #17
/

lige et par ting...

Jeg oprettede en bruger (Nikolajdu). Virker skam fint, men pt. nok overflødigt.

1. Det burde nok lige indikeres at man faktisk er logget ind. Altså lidt ala her på eksperten.

2. Pipey Flash chat er sej, men ikke så sej at man skilter med den på en side man vil noget med. Der må man have tilpasset den så det passer i sidedesignet.

3. TekstChatten virker også fint, men links og hjælpetekst på engelsk??? Nå ja...

Ellers syns jeg fint om designet og synz det kører stabilt og rimeligt hurtigt.

9@13

/Nikolaj
Avatar billede slarp Nybegynder
31. oktober 2000 - 22:38 #18
jeg har lige kigget på din \"sms\" side hvor du har fjernet den venstre menu bar og det er ikke så fikst, men det er rigtigt at der ikke rigtig er plads til den når \"telefonen\" også skal være der.
ellers virker det fint nok...

--Slarp--
Avatar billede martin_v Nybegynder
31. oktober 2000 - 22:40 #19
Endnu engang tak for den hurtige response. SÅ har jeg lidt at lege med igen
Avatar billede slarp Nybegynder
31. oktober 2000 - 22:43 #20
Har du selv lavet flash chatten ???

Den er faktisk super nok... 12@13...du får et 13 tal når du har lavet et billed af en bar i baggrunden af rummet \"baren\" *gg*...
Avatar billede martin_v Nybegynder
31. oktober 2000 - 22:44 #21
Til tdaugaard

Det var mærkeligt med den oplevelse du fik på FEK det ser ellers ud som du er oprettet helt fint.. Meget mærkeligt. Og du har ret i at den første signup formular nok også skal indenholde FEK. Eller hvertfald noget der er smartere end som nu
Avatar billede slarp Nybegynder
31. oktober 2000 - 22:46 #22
lige et spørgsmål til dig martin...
hvorfor har du lavet en link der hedder debat når du bare kan gå til den samme side via din menu bar????
Avatar billede martin_v Nybegynder
31. oktober 2000 - 22:47 #23
Selvfølgelig skal der en bar i baggrunden til Flashen !!!!!!!!11
Avatar billede slarp Nybegynder
31. oktober 2000 - 22:49 #24
ooops....
er du klar over at din \"Konkurence\" link IKKE virker.

(hvis den virker er det bare min computer der sutter)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
31. oktober 2000 - 23:11 #25
Martin_v

Jeg mener ikke at der bare skal ekstra grafik ind... Alle der leger med flash kommer forbi www.pipey.com på et tidspunkt og ser vidunderet af en flashchatdreng.
Det jeg mener er at det ville være det samme som at lave en side af clipart fra Word... (just kidding).

Personligt er jeg bare træt af alle mulige afskygninger af pipeys flashchat. Jeg ville bare ønske at man ændrede designet totalt - så det ikke længere lignede Pipeys... keep up the good work...

/Nikolaj
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2000 - 23:56 #26
Det ligener da noget af en seriøs side. Unden at være prangende i designet, virker den overskueligt. Et godt formål. En side ,som jeg gerne ville have med under en MulitStart Sites sektioner. Nu bliver det spændende hvor meget indhold der så kommer efterhånden. Idéen er virkelig god.

Karakter 9 @ 13
Avatar billede zhatten Nybegynder
01. november 2000 - 07:46 #27
Robort mand er godt lavet og passer godt ind !

siden loader en anelse for langsomt

Din reklame for www.eksperten.dkskulle duheller lave om til et tekst link da det grafiske billede ikke passer ind.

Indhold 10@13
Design 10@13
Generalt 9@13
Avatar billede motu Nybegynder
01. november 2000 - 09:48 #28
Mit førstehånds indtryk af siden er at den er kedelig. Du har sprunget let over designet, hvis
du arbejder mere med det, kan den blive rigtig go.
Robotten, skal være meget mindre, og den navigationsbar i toppen skal væk, passer overhovedet ikke ind. Jeg ville placere din søgboks i midten af siden, den er ikke go der.Der er osse det der Letsbuyitbanner, som skulle væk.

Konklusion :
Lidt rodet, kedelig grafik , godt indhold.

8@13
Avatar billede salo Nybegynder
01. november 2000 - 14:27 #29
Siden er ikke helt så overskuelig som jeg ummiddelbart troede. jeg ka godt li jeres design. Dog synes jeg at det er trist man ikke kan se hele forsiden. Fjern evntuelt nogle bannere eller lign, det ville muligvis også sætte hastighden op på loadningen af siden da den går lidt for langsom efter min mening.

Noget rigtigt godt ved siden, synes jeg, er at man ikke bliver misledt. Når du klikker på et link... kommer du ind til det du søger og behøver egentlig ikke lede ret meget. Det er det MEST belastende ved mange sider på nettet.. at når du tror du kommer ind til et emne.. skal du lige igennem 10 sider reklamer, mærkelige ting og sager... og jeg.. opgiver tit hvis jeg skal den vej igennem. Godt lavet *SS*
9@13
Avatar billede nof Nybegynder
01. november 2000 - 20:02 #30
martin_v >>> så vidt jeg husker så har du fået vurderet dit site her en gang og så vidt jeg husker er det gamle vurderingsspørgsmål stadig åbent...ville det ikke være en ide at få lukket det spørgsmål???

/nof
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
03. november 2000 - 00:50 #31
<< martin_v >>

Nu virker det hele som det skal. Dog havde jeg MEGET svært ved umiddelbart at finde \"LOG IND\" linket/knappen.. den skal flyttes!
Avatar billede tzr Nybegynder
12. november 2000 - 09:16 #32
Jeg synes siden ser nogenlunde ud når man kommer ind på den, men lige da jeg så den fik jeg en skummel mistanke med hensyn til kildekoderne, og som jeg forudså:
<meta NAME=\"GENERATOR\" Content=\"Microsoft FrontPage 3.0\">
Dette trækker MEGET ned i min karakterbog !!
Avatar billede motu Nybegynder
12. november 2000 - 12:35 #33
HALLO, hvis manden godt kan lide frontpage, er der
intet galt med det?. jeg bruger selv dreamveawer, da det er LANGT det hurtigste når man roder med tabeller i langebaner. Når jeg så har lavet siden
færdig rydder jeg op i koden så den bliver overskuelig, synes der er lamt at gi manden lavere
karater bare fordi han bruger frontpage!.
Avatar billede tzr Nybegynder
12. november 2000 - 12:37 #34
Jeg siger heller ikke han ikke må bruge det, jeg synes bare det er et lorteprogram og jeg kan ikke li\' det !!!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
12. november 2000 - 13:21 #35
nå .. nu må det da vist snart være tid til at få lukket ?\'et ..
Avatar billede zhatten Nybegynder
12. november 2000 - 13:29 #36
martin_v:

Hvornår lukker du dettet spm . ?

- Zhatten
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. november 2000 - 20:59 #37
martin_v> Hva sker der.. gider sq da ikke hjælpe dig når du afviser folk..

tumpe
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. november 2000 - 00:02 #38
/bacardil

u har ganske ret i at det ikke ligefrem er noget der giver lyst til at hjælpe ham mere.

Han bad om kritik og fik den. God eller dårlig betyder jo intet i denne kategori, da vi vurderer og hjælper ham den vej.

Altså alle der gav et svar med bare en smule brugbart indhold, burde have point.
Avatar billede bacardil Nybegynder
13. november 2000 - 00:19 #39
Jep lige mine ord..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
13. november 2000 - 00:34 #40
Selvom jeg var en af dem der fik point, synes jeg også at man i site vurdering kategorien acceptere ALLE brugbare svar (sådan noget som \"fed side\" skal se\'følig ikke accepteres..).
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. november 2000 - 08:51 #41
/tdaugaard

Det var vist egentlig også hvad jeg mente. Jeg kiggede overhovedet ikke på hvem, der har fået point.