Avatar billede proaccess Nybegynder
07. februar 2003 - 11:51 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Mærkelig opførsel af modem...

Jeg har en HP Omnibook XE2, med et indbygget ESS-modem. Så langt så godt...

Nu er der begyndt at komme en Fejl 629 INDEN opkald...  Det vil sige hvis jeg ringer til alle andre numre end lige præcis 16101 (NetBasis, som jeg brugte tidligere), hvor der kommer en fejl om forkert password...

Jeg skal til at ringe op på et andet nummer, men hvorfor f..... får jeg forskellige fejl inden opkald???
Avatar billede coltman Nybegynder
07. februar 2003 - 11:59 #1
Det første jeg ville prøve var at afinstallere modem'et, genstarte og reinstallere...

Hvilket operativ system bruger du?
Avatar billede powell Nybegynder
07. februar 2003 - 11:59 #2
Jeg ville undersøge om der evt. er kommet en driver opdatering.
Dette gøres følgene måde:
Download dette software for at finde den version du har: http://www.esstech.com/techsupp/ESS_PCI_identifier.zip
Unzip filen og kør ESPCI_ID.BAT check resultatet i filen C:\RESULT.TXT.
Du kan så finde driveren her: http://www.esstech.com/techsupp/drivers.shtm#comm
Avatar billede coltman Nybegynder
07. februar 2003 - 12:04 #3
Powell> det er jo ikke årsagen til at modem'et fejler. Det har jo virket med den driver...

Men du har da ret så langt at man gør klogt i at bruge den nyeste driver...
Avatar billede kenp Novice
07. februar 2003 - 12:08 #4
ja men som jeg opfatter det han skriver så kan han kun ringe til det ene nr., det kan jo tyde på at modemmet er låst til det nr. så skal han opgrader firmvare til modemmet for at få det ændret.
Avatar billede powell Nybegynder
07. februar 2003 - 12:10 #5
Coltman > Naturligvis vil det ikke løse alle problemmer. Men når man aligevel skal geninstallere modemet så brug den nyeste driver. Såmænd kun et tillæg til dit svar.
Avatar billede chalde Seniormester
07. februar 2003 - 12:13 #6
Nogle modems er operatørlåst... men har kun set det hos telia...
Avatar billede proaccess Nybegynder
07. februar 2003 - 12:31 #7
Jeg har hentet nyeste drivere...  Problemet ligger snarere i retning af at jeg kun kan kalde op til et enkelt nummer...  Som efter konvertering af abonnement til bredbånd ikke længere kan bruges...  ;-(
Avatar billede coltman Nybegynder
07. februar 2003 - 12:34 #8
TDC låser ikke modemer på den måde. Jeg mener stadig du skal prøv Af-&re-instalation...
Avatar billede proaccess Nybegynder
07. februar 2003 - 12:43 #9
Takker... Jeg griber fat i nakken på TDC endnu en gang !!!