Avatar billede jan2001 Nybegynder
12. februar 2003 - 19:59 Der er 1 kommentar og
1 løsning

javascript

Jeg er lidt forsigtig med at bruge javascripts, da jeg har hørt at ikke alle kan kører javascripts.

Men hvor mange er egentlig i stand til at kører javascript. Er der lavet nogen statistik over det?
Avatar billede danielks Nybegynder
12. februar 2003 - 20:22 #1
Jeg har ingen dokumentation, men har kørt en afstemning på www.dumazz.dk i sin tid.... og det var ca halv om halv hvem der havde det aktiveret eller ej... Men alt der kan laves uden JavaScript er at foretrække, ty til PHP istedet...
Avatar billede olebole Juniormester
12. februar 2003 - 22:41 #2
<ole>

Det er meget forskelligt fra site til site, hvor mange, der har disabled JS. 50% er ekstremt mange - andre steder ligger det på under 5%, der har disabled JS. Det er helt afhængigt af sitets brugersegment.

At checke formularer f.eks. bør du altid gøre både i JavaScript og på serveren. På serveren for sikkerhedens skyld - på klienten for brugerens skyld og for serverens performance skyld. Det er jo tåbeligt at sende brugeren forbi serveren med en ikke udfyldt form og tilbage igen, hvis det kan undgåes.

Du kan altid lave dine sider, så de, der ikke har JS disabled kan få glæde af nogle ekstra features - mens andre stadig kan benytte siden  ;o)

/mvh
</bole>