Avatar billede dmcn Praktikant
12. februar 2003 - 20:24 Der er 41 kommentarer og
1 løsning

Test exp.dk's XML-feed med WinBar Tracker

Admin har fået lavet et XML-feed af nyeste spørgsmål samt indlæg på eksperten.dk. For at teste funktionaliteten har jeg lavet en tracker til programmet WinBar (www.winbar.nl), som jeg håber de WinBar-brugere der findes her vil aktivere og teste lidt på.

Lidt om WinBar til udenforstående: WinBar er et program der lægger sig i toppen/bunden af skærmen, og præsenterer nyttig information om ens computer. Følgende kan blandt andet vises: Processor-load, RAM-forbrug, lydstyrke, uptime, harddisk-status, tid/dato, WinAMP kontrolcenter, up/download, google søgefelt, opløsning, quicklaunch, e-mailtjekker osv. Programmet kom for nylig i v. 1.2.95, og forventes at gå i betatest til v. 2 indenfor de næste par måneder. I v. 2 har jeg fået lovning på at det bliver muligt at køre med flere trackers samtidig. Min installation bruger lige nu 6,5 MB RAM.
Et par screenshots af WinBar:
www.rush.dk/temp/winbar.gif - konfiguration.
www.rush.dk/temp/winbar2.gif - standard-view.
www.rush.dk/temp/exp_tracker.gif kan nyeste spørgsmål-trackeren ses i aktion. "Boblen" med de 10 nyeste spørgsmål kommer frem når man klikker på det lille hoved ved siden af trackeren.

Admin oplyser, at XML-feed'et opdateres hvert 5. minut, så der burde være mulighed for at følge nogenlunde med (WinBar tjekker automatisk for ny version af feed'et hvert 5. minut). :)
Trackerne kan findes på www.rush.dk/temp/trackers.rar og kan udpakkes med programmet WinRAR (www.rarsoft.com). Filerne skal placeres i tracker-mappen i WinBar-directoriet, og trackers aktiveres under punktet Trackers i Configuration.

Skriv endelig hvis du har problemer med at få det til at virke - formålet med dette spørgsmål er hovedsagelig at få testet at XML-feed'et fungerer som det skal, så alle fejl videresendes til admin. (Kendt bug: Der er et problem med æ, ø og å, men jeg er ret sikker på det er en fejl i WinBar - jeg opretter en bugreport på winbar.nl hurtigst muligt.)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
12. februar 2003 - 20:26 #1
Kanooooon :-)
*hopper ombord*
Avatar billede dmcn Praktikant
12. februar 2003 - 20:27 #2
Der ligger nu også en ZIP-version af tracker'ne - www.rush.dk/temp/trackers.zip. :)
Avatar billede admin Novice
12. februar 2003 - 20:27 #3
I kan også bruge http://www.feedreader.com/ som fortæller hvad der er nyt siden sidste update.
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
12. februar 2003 - 20:28 #4
Jeg hopper også med på vognen :)
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2003 - 20:29 #5
kanon ide :), kigger på det en af de kommende dage
Avatar billede dmcn Praktikant
12. februar 2003 - 20:31 #6
Til de der vil teste med Feedreader kan de to rss-filer findes her:
http://www.eksperten.dk/feed/q_new.rss
http://www.eksperten.dk/feed/q_last_post.rss
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
12. februar 2003 - 20:32 #7
kan det passe jeg får flg. fejl:

WinBar cannot download news headlines. The server gave the following reply:

HTTP/1.1 302 Found
Avatar billede dmcn Praktikant
12. februar 2003 - 20:33 #8
Jeg bruger selv de to filer jeg har uploadet uden problemer, men jeg prøver da lige at hente og installere dem der ligger online for at se om der skulle være sket fejl nogen steder.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
12. februar 2003 - 20:36 #9
Kan ikke få dem til at virke i trillian pro :/
Avatar billede dmcn Praktikant
12. februar 2003 - 20:36 #10
Jeg har lige testet, og det virker fint her. Har bedt admin se om han kan finde grunden til fejlen.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
12. februar 2003 - 20:37 #11
jeg kørte åbenbart med en lidt gammel version - jeg har opdateret, og nu virker det vist :)
ser sq fint ud!!
Avatar billede dmcn Praktikant
12. februar 2003 - 20:38 #12
Oh well - officiel anbefaling til andre testhoveder: Opdatér jeres WinBar før I aktiverer trackeren. Det gøres nemt i menuen under Update. :)
Avatar billede admin Novice
12. februar 2003 - 20:38 #13
Avatar billede dmcn Praktikant
12. februar 2003 - 20:41 #14
taskmgr : Jeg vil lige smide en lasagne i ovnen, og så skal jeg nok prøve at hente det og lege lidt med det. :)
Avatar billede taskmgr Nybegynder
12. februar 2003 - 20:43 #15
n0rmality:
Lyder godt, men det er desværre ikke gratis at hente :)
Avatar billede taskmgr Nybegynder
12. februar 2003 - 20:46 #16
Nu kender jeg faktisk ikke til RSS, men den skulle kunne læse RSS 0.9x feeds...
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
12. februar 2003 - 20:51 #17
Total cool :o)
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2003 - 23:13 #18
Så kan http://expnote.exp.dk/ jo godt lukke.
Avatar billede bearhugx Nybegynder
13. februar 2003 - 01:42 #19
Er også lige hoppet med på baren...

Men har dog lagt mærke til at danske bogstaver ikke bliver vist ordenligt
især 'å' bliver noget rod

nogen, der har en forklaring til det ???

/Søren
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2003 - 01:43 #20
ehhh prøv lige at læse denne tråd igennem:
"(Kendt bug: Der er et problem med æ, ø og å, men jeg er ret sikker på det er en fejl i WinBar - jeg opretter en bugreport på winbar.nl hurtigst muligt.) "
Avatar billede bearhugx Nybegynder
13. februar 2003 - 01:47 #21
schulze >> expnote lukker nok næppe -- så vidt jeg er orienteret er dette en WIN32 / trillian løsning ...
Derudover leverer expnote-klienten jo også mere end bare at vise alle nye oprettede spm - eller alle nyeste indlæg -- Den viser de indlæg og de nye spm, som er "skræddersyet" specielt til dig (udfra din kategori-abbo) ...
WinBar her (som jeg da synes er smart) kaster uhindret links i hovedet på mig, både fra spørgsmål/kategorier som siger mig noget  - men også fra de kategorier, jeg aldrig sætter min fod i...

:-)
/Søren Munk Skrøder
Avatar billede bearhugx Nybegynder
13. februar 2003 - 01:48 #22
Ohhh ... det havde jeg ikke lige set... -- jamen så er det jo nok rigtigt nok :-)
Avatar billede Noone Nybegynder
13. februar 2003 - 03:25 #23
Har lige testet de to feeds i PHP Nuke, der er der også ÆØÅ problemer..
Avatar billede admin Novice
13. februar 2003 - 09:42 #24
Jeg encoder al tekst med utf8, hvilket skulle være korrekt ifølge standarden. Feedreader kan godt finde ud af det. Sig til hvis i mener jeg gør noget forkert.
Avatar billede admin Novice
13. februar 2003 - 12:39 #25
Jeg encoder nu i iso-8859-1, hvilket skulle hjælpe på problemet med æøå. Vil i teste og melde tilbage?
Avatar billede bearhugx Nybegynder
13. februar 2003 - 14:06 #26
Her ser det ok ud ... men jeg kan da lige prøve at lave et testspm - for at se om det ser ok ud...
Avatar billede bearhugx Nybegynder
13. februar 2003 - 16:29 #27
admin >> Hmmm har du fjernet kategorien fra spørgsmålet !! ?? ... - Kan du ikke evt. lave endnu en kanal, hvor man kan beholde kategorien også ... Så man kan se, hvor spørgsmålet hører til henne... (når man nu ikke får et feed, som er specielt skrædersyet til de kategorier, man abbonerer på..)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
13. februar 2003 - 16:58 #28
ja, det kunne være i hvert fald være fedt, hvis man kunne vælge hvilke kategorier man IKKE ville ha vist!
Avatar billede bearhugx Nybegynder
13. februar 2003 - 16:59 #29
Admin >> Hmm ... nu et andet problem :
strengen er nu
  [KATEGORI] [SPM-TITEL] [SPM-TITEL]
f.eks
  Hardware : PC : NERO NERO
/Søren Munk Skrøder
/Søren
Avatar billede admin Novice
13. februar 2003 - 16:59 #30
Det er rettet, så kategorien står alene.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
13. februar 2003 - 17:00 #31
bearhugx > da ikke ved mig?!
Avatar billede bearhugx Nybegynder
13. februar 2003 - 17:01 #32
Nu er rettelsen også tråd igennem hos mig :-)
Avatar billede bearhugx Nybegynder
13. februar 2003 - 17:02 #33
metal_hansen >> at få indiviuelt feed ville betyde, at der skulle laves en fil for hver enkelt bruger :-) ... -Derfor har man expnote :-)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
13. februar 2003 - 18:21 #34
bearhugx > oki - ja det havde jeg også regnet med
Avatar billede Noone Nybegynder
14. februar 2003 - 02:33 #35
Admin > Ingen problemer i PHPNuke mere.
Avatar billede htm Nybegynder
16. februar 2003 - 19:31 #36
taskmgr>> Jeg kan fint få dem til at virke i trillian pro

title: valgfri
server: www.eksperten.dk
Location: feed/q_new.rss

og for den anden:
title: valgfri
server: www.eksperten.dk
Location: feed/q_last_post.rss
Avatar billede hermandsen Juniormester
21. februar 2003 - 15:54 #37
Kunne der ikke laves en rss for hver kategori, så kunne man abbonnere på dem man ville (ved godt det er mange)! :)

En anden rss-viewer findes også til Miranda-ICQ (som plugin)... De har godt nok nogle problemer med deres server lige p.t., så plugin'et har jeg lagt her til de interesserede:
http://hermandsen.homepage.dk/rss.zip

Ellers siger jeg bare godt gået! Kommer der også en til E-nyt? :)

//hermandsen
Avatar billede simonvalter Praktikant
23. februar 2003 - 23:12 #38
der findes massere af andre nice rss readers til alle platforme .. kig evt her
http://www.ourpla.net/cgi-bin/pikie.cgi?RssReaders

jeg kan bla anbefale Syndirella til windows > http://home.yole.ru/weblog/
Avatar billede simonvalter Praktikant
23. februar 2003 - 23:14 #39
5 min ja så kan man følge med .. meeeen .. det bliver lidt svært at være mellem de første 5 svar ;)
Avatar billede simonvalter Praktikant
23. februar 2003 - 23:15 #40
tror bare jeg bliver ved med at trykke f5 på forsiden ;D
Avatar billede taskmgr Nybegynder
25. februar 2003 - 15:10 #41
Nu fungerer det også her med trillian :)
Avatar billede dmcn Praktikant
29. juni 2003 - 12:39 #42
SÅ kan vi vist godt lukke. :)