Avatar billede brevkasserne Nybegynder
13. februar 2003 - 14:22 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Lovlig html-kode!

Hvordan skal dette omskrives så det kan passere w3.org's validering, og samtidig virke både i Internet Explorer og Netscape!

<table cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%" height="100%">
  <tr>
    <td height="*" bgcolor="#000000"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td height="15" bgcolor="#000000"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td style="height:350;background-color:#FFFFFF;"><a href="http://jubii.dk" target="_blank">Jubii</a></td>
  </tr>
  <tr>
    <td height="15" bgcolor="#000000">forside - profil - links</td>
  </tr>
  <tr>
    <td height="*" bgcolor="#000000"></td>
  </tr>
</table>
Avatar billede zeptic Nybegynder
13. februar 2003 - 15:06 #1
<html>
<head>
<meta name="generator" content=
"HTML Tidy for Windows (vers 1st April 2002), see www.w3.org">
<title></title>
</head>
<body>
<table cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%" height="100%">
<tr>
<td height="*" bgcolor="#000000"></td>
</tr>

<tr>
<td height="15" bgcolor="#000000"></td>
</tr>

<tr>
<td style="height:350;background- color:#FFFFFF;"><a href=
"http://jubii.dk" target="_blank">Jubii</a></td>
</tr>

<tr>
<td height="15" bgcolor="#000000">forside - profil - links</td>
</tr>

<tr>
<td height="*" bgcolor="#000000"></td>
</tr>
</table>
</body>
</html>
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. februar 2003 - 15:14 #2
Man kan slet ikke have height på <td> Den vil altid tilpasse sig indholdet - Du kan gost sætte style height, men så skal du sørge for at alt overskyden ikke vises..

Alternativt : <td style="height:15px;overflowX:hidden;overflowY:hidden">
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
13. februar 2003 - 16:36 #3
Det var da kedeligt at man ikke kan benytte noget lignende height="*".

Hva' med target="_blank"?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. februar 2003 - 16:48 #4
_blank åbner i et nyt vindue - Hvad er det præcist du vil?
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
13. februar 2003 - 17:28 #5
Det er til min links-side, hvor jeg har en masse links (sjovt nok). Når der klikkes på disse skal de åbne i et nyt vindue, så min stadig er fremme.
Men target="_blank" i et link, altså <a href="" target="_blank">???</a> er ikke lovlig html-kode...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. februar 2003 - 18:50 #6
<a href="http://jubii.dk" target="_blank">???</a>

skulle da være ganske fint...
Avatar billede knudgert Nybegynder
13. februar 2003 - 19:54 #7
>>nikolajdu  Man kan nu godt sætte en height på <td>, men som du skriver, hvis indholdet bliver højere end det angivne, så vil cellen udvide sig, det kan så undgås ved at sætte table-layout: fixed på <table>
Avatar billede olebole Juniormester
13. februar 2003 - 20:04 #8
<ole>

Inden man overhovedet afgør, hvad der kan og ikke kan skrives, må man vælge, hvilken HTML-version, man vil skrive til og hvilke evt. afvigelser fra denne, der skal accepteres. Ellers kan man i øvrigt slet ikke validere sit dokument.

/mvh
</bole>
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. februar 2003 - 22:07 #9
knudgert ja selvfølgelig....
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
14. februar 2003 - 02:08 #10
Jeg har valgt at følge xml version 1.1, og har faktisk ingen problemer med dette udover at target="_blank" og height="*", som jeg heller ikke mener understøttes i f.eks. html 4.01
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
14. februar 2003 - 15:10 #11
Ingen der ved hvad jeg skal gøre med target="_blank"???
Avatar billede knudgert Nybegynder
14. februar 2003 - 18:21 #12
Brug javascript til at åbne et nyt vindue, hvis du partout vil have det.
Ideen er at folk selv skal have lov til at bestemme om en side skal åbne i et nyt vindue eller ej.
<a href="#" onclick="window.open('http://www.experten.dk'); return false">

Hvor savner du height henne? I en tabel, der skal være 100% høj?
Med css.
body {height: 100%}
table {height: 100%}
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
14. februar 2003 - 18:40 #13
Ang. det med height.
Hvis jeg laver en tabel som er 100% høj, med 3 rækker i, og jeg laver den midterste række 300 pixel høj, så vil den i Netscape lave den øverste række 0 pixel høj, den midterste 300 og den sidste resten af browservinduet.
Det jeg gerne vil have er at den midterste række på 300 pixel bliver placeret midt i broservinduet!
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
15. februar 2003 - 11:51 #14
Nå. Jeg tror jeg skal til at lukke spørgsmålet.
Jeg synes knudgert skal have pointene, så hvis du gider lave et spørgsmål!?
Avatar billede knudgert Nybegynder
15. februar 2003 - 14:43 #15
Her er et svar