Avatar billede nadine Nybegynder
14. februar 2003 - 01:42 Der er 17 kommentarer og
3 løsninger

oprettelse af database på html-baseret hjemmeside

Jeg har to hjemmesider hvor jeg ønsker en simpel søgefunktion.
Derudover vil jeg gerne have en slags "standard-profil" hvor jeg kan rette ét sted og så rettes det på alle de sider hvor den oplysning jeg retter forekommer.

Jeg har ikke et klap forstand på databaser, sql og asp/php så jeg skal have nogen til at lave det for mig så jeg selv kan redigere og med tiden selv lære hvad du har gjort.

Vil selv administrere det, så søger IKKE en webmaster, men blot et "start-kit" om du vil.

Har nogen lyst og tid til at hjælpe?

Har ingen idé om hvad det skal koste.

Mvh. Nadine =)
Avatar billede kourosh Nybegynder
14. februar 2003 - 02:49 #1
Avatar billede kourosh Nybegynder
14. februar 2003 - 02:52 #2
Avatar billede jinxit Nybegynder
14. februar 2003 - 09:53 #3
Send mig en mail med nærmere oplysninger på erik@irole.dk så vil jeg godt stykke et uforpligtende tilbud sammen.
Avatar billede berninolind Nybegynder
14. februar 2003 - 15:35 #4
Kære Nadine,

Hvis du selv vil, skal du have undervisning i relationelle databaser, programmering (f.eks. php).

Jeg er gammel lærer i netop disse emner og vil anbefale dig at du ser på IT-højskolens udbud af kurser.

mvh, Bernino Lind, lind@hlgroup.dk
Avatar billede tele_lucien Nybegynder
14. februar 2003 - 16:25 #5
Jeg har kun 1 ting at sige, og det er:

Hvis du nu bestemmer dig for at lære serverside programming, så gå i gang med asp.net i vb.net! ;-)

Det styrrer for vildt..........

Go weekend
Avatar billede berninolind Nybegynder
14. februar 2003 - 16:39 #6
Det er ikke sproget der afgør om du kan programmere eller ej, det er din viden om og forståelse af logik, matematik og forskellige modelleringsmetoder (algoritmer).

Sproget er ligegyldigt for en rigtig programmør - han kan programmere i alt - ikke kun computere men også andre systemer.

Overvej f.eks. om du kan lave en algoritme der kan addere to tal vha. vandstråler, glas og en vandhane.

Jeg vil ikke anbefale et produkt frem for et andet. Det er helt op til den enkelte hvilke værktøjer der virker som de bedste, samt afhængig af den konkrete opgave.

Således ville asp, .net og php nok ikke være det Nordea ville bruge til at lave interne cashflow styringsværktøjer, mens det sikkert ville være smart til en lille Internet baseret service hvor sikkerhed er ligemeget.

Og så er der jo lige det der med licenser, deres pris og forskellige klausuler i deres brug...

Bedste hilsner, Bernino Lind
Avatar billede tele_lucien Nybegynder
15. februar 2003 - 11:16 #7
Bernino........... du skræmmer folk væk!

Lige en lille kommentar til din ovenstående indskydelse omkring algoritmer og sikkerhed. Hehe,- intet ondt ment i det Bernino! ;-)

For det første er jeg pisse dårlig til matematik du, og jeg kan sikkert ikke engang klare en HF. Men det er pisse ligemeget!!!! Det går fint med at kode,- ingen problemer der. Når man først har fået de grundlæggende tekniker på rygraden, så kommer alt det andet helt af sig selv. Det er jo ikke computer spil eller andet programming vi taler om her. Det er web programming!

Man kan sagtens lave nogle avancerede web applikationer, uden at man skal kunne beregne det ene med andet. Nu må du ikke skræmme folk væk....... :-)

.NET går et skridt videre i.f.t. de fleste andre sprog. Men ja det er en smags sag hvilken man syntes om.

Hvis vi som web udviklere var for uden internettets "Statelessness" er .NET 100% Object Orienterede.

Hvis man udnytter .NET helt ud til finger spidserne, er der ikke langt fra Desktop programming og Web programming.

Og den sidste positive udtalelse om .NET er,- det er pisse nemt at lære og forstå i.f.t. det spagehetti-kode man udvikler og bevæger sig rundt i, som f.eks. php, asp 3.0 ovs.

Hvad mener du med:

>> hvor sikkerhed er ligemeget?

mvh

Lucien
Avatar billede nadine Nybegynder
15. februar 2003 - 16:24 #8
Mailer lige jer der har lagt e-mail, og ser hvad det fører til.

Har forsøgt at sætte mig lidt ind i hvordan det funker, og har da bestemt mod på at lære det.
Ved at jeg har flair for at kode, så med lidt iver, interesse og masser af øvelse går det nok =)

Men som før nævnt skal jeg bruge en færdig løsning som jeg selv kan "pille i koderne" efterfølgende til jeg har lært det.
Heldigvis er det temmelig simpelt hvad jeg skal bruge til at starte med =)

KH Nadine
Avatar billede pfp Nybegynder
16. februar 2003 - 15:48 #9
nadine -> Du er også velkommen til at kontakte mig på peter@votus.dk eller MSN Messenger på samme e-mail adresse.
Avatar billede hede99 Nybegynder
16. februar 2003 - 19:00 #10
Hej
jeg har lavet et FULDT CMS system, som jeg gerne vil sælger en lisens af.
I dette CMS system, kan du administrere din hjemmeside 100%
Avatar billede nadine Nybegynder
16. februar 2003 - 19:52 #11
Vil altså ikke ha' en pakkeløsning.

Vil såmænd bare ha' en lille database implementeret med en søgefunktion på en af filerne på siden (i en iframe) - resten har jeg skam styr på =)

Og VIL lære det selv... skal bare have grundstenene foræret så jeg kan bygge videre selv.
Ellers er det jo ikke sjovt ;)

KH Nadine
Avatar billede nadine Nybegynder
19. februar 2003 - 00:21 #12
Så er jeg nået lidt længere.

Kig ind på http://www.108.dk  - klik på søg pige og se hvad jeg skal bruge helt præcist.
Mangler så databasen og hvad der ellers skal til før det virker.

Der er ca. 40 piger hvis det har nogen betydning.
Jeg leverer selvfølgelig alle data til databasen i et regneark.

KH Nadine
Avatar billede locturian Nybegynder
20. februar 2003 - 22:45 #13
Jamen, nadine, det er ikke noget du vil betale penge for? - Eller, hvad med et 'gavekort' ? :)

Hvis du stadig mangler hjælp, så skriv til mig på loc@locturian.dk
Avatar billede toctoc Nybegynder
10. april 2003 - 13:12 #14
Kære Nadine,

Et eller andet sted er kæden vist faldet af i forholdet til de ovenstående kolleger, jeg kan levere dig hvad du har behov for som du så kan pille i og lave om efter dit eget hoved. Hvilken database skal det køre på, de mest almindelige er Access og MySQL den sidste er gratis og formentlig understøttet af dit webhotel. Du kan evt. spørge dem hvilke databaser de tilbyder.
Undersøg også ved samme lejlighed om det skal køre som CGI, PHP eller ASP. Rent teknisk er der ingen forskel på løsningerne (farven har en anden lyd) men du skal vælge hvilken du vil gå i gang med. Umiddelbart er ASP det nemmeste at gå i gang med, men det kommer jo an på så meget.

Sig til hvis du skal ha' hjælp til at komme igang

mvh. TocToc
Avatar billede locturian Nybegynder
10. april 2003 - 13:19 #15
TocToc, Hun må da have fundet hjælp et andet sted, siden det er gået 6 uger siden sidste svar?

Anyways, jeg giver dig ret i useriøsiteten i det foregående indlæg (Her iblandt mig eget (Også selv om jeg mente det :p) ;)

Men jeg tror ikke du skal gøre dig håb om, at hun stadig søger hjælp... Men hvis hun gør, melder jeg mig da også straks på banen igen :)
Avatar billede toctoc Nybegynder
10. april 2003 - 13:26 #16
Hej Locturian,

Helt klart, det er første gang jeg besøger eksperten og arbejder mig ned gennem listen.....

:-)
Avatar billede locturian Nybegynder
10. april 2003 - 13:29 #17
Ok, jamen, så velkommen til :)
Avatar billede nadine Nybegynder
26. april 2003 - 01:41 #18
Nopes... jeg har bare haft andre jern i ilden, eller hvad det nu hedder ;)

En bekendt har lyst til at prøve med noget java - så det får han lov til her i sin restferie.
Må dog indrømme at jeg vil se det før jeg tror det, så kan være jeg vender frygteligt tilbage.

Locturian> Fy skamme... det er jo opfordring til sort arbejde dér der ;)

toctoc> joøeh... havde da tænkt mig at det nok var en smule dyrere end 15 points herinde *G*

Vender tilbage =)

KH Nadine
Avatar billede locturian Nybegynder
26. april 2003 - 14:03 #19
hehe, det er skam ikke ulovligt at blive betalt i naturalier nadine :)

Men uanset hvad, er jeg sikker på at jeg kan hjælpe dig uanset hvad...
Avatar billede nadine Nybegynder
04. juni 2003 - 01:30 #20
Tak for forsøg på at hjælpe om ikke andet...

Det hele endte med at jeg måtte alliere mig med en vens fætter der åbenbart er lidt af en haj til php - resultatet kan ses på www.booty-call.dk

Der er (endnu) ikke afregnet i naturalier kan jeg da lige nævne for dem der synes det er relevant *GGG*

;) Nadine