Avatar billede nattevagten Nybegynder
14. februar 2003 - 09:57 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Tage backup af registreringsdatabasen....

I forbindelse med en ny installation af xp pro, er det så muligt (og hvordan) at tage backup af visse dele af registreringsdatabasen så jeg bibeholder mine opsætninger, programmer mv.?
Eksempelvis tænker jeg på at f.eks. Dreamweaver kan beholde alle sine indstillinger ved en ny installation af xp, ved at jeg bagefter importerer registreringsoplysningerne fra en backup af den nuværende installation.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
14. februar 2003 - 10:01 #1
hvis du selv ved hvad det for nogle reg. nøgler du skal have taget bu af så er det jo bare at eksportere dem. så har du jo faktisk taget bu af dem.
Avatar billede jones_net Nybegynder
14. februar 2003 - 10:02 #2
du åbner RegDB med regedit. finder mappen med de info du vil gemme. højreklikker og vælger eksport. Så gemmer den alt der ligger i mappen og undermapper.

/J
Avatar billede jones_net Nybegynder
14. februar 2003 - 10:04 #3
Når du så skal have dem ind igen, skal du bare dobbeltklikke din eksporterede fil *.reg og så svare Ja til at den skal lægge dem ind.

/J
Avatar billede chalde Seniormester
14. februar 2003 - 10:07 #4
evt lave et gendannelsespunkt i systemgendannelse
Avatar billede chalde Seniormester
14. februar 2003 - 10:07 #5
sorry.. havde ikke læst spg. rigtigt...
Avatar billede chalde Seniormester
14. februar 2003 - 10:09 #6
hva med at overføre instillinger vha. "guiden Overførsel af filer og indstillinger"
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. februar 2003 - 10:12 #7
har du en brænder og CDRW skiver kan du lave en backup af systemet.
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
14. februar 2003 - 10:46 #8
Når du er i regedit kan du gå op i filer og eksporter/importer.
Avatar billede nattevagten Nybegynder
14. februar 2003 - 10:54 #9
Tak for de hurtige svar! - Skal jeg tage backup af alt der eksempelvis vedrøre Dreamweaver. Der er fandme meget, eller er der visse ting man kan nøjes med? - Findes der hjælpeprogrammer til det?
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. februar 2003 - 11:04 #10
det er kun nødvendigt med systemet samt de data du har lavet i Dreamweaver, i det hele taget alt hvad der er resultat af arbejde, dokumenter er et eksempel.
Avatar billede nattevagten Nybegynder
14. februar 2003 - 11:14 #11
>>retaxes: Der ligger vist ingen dreamweaver dokumenter i registreringsdatabasen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. februar 2003 - 12:08 #12
nej, sikkert ikke, måske højest en nøgle.

har du overvejet at tage en backup på en CDRW?