Avatar billede a_eriksen Nybegynder
15. februar 2003 - 05:02 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

RTFM

Er det for meget at forlange at man følger følgende procedure før man stiller et spørgsmål?

1: STFW
2: RTFM
3: GAFB

Jeg undrer mig blot efter at have læst/besvaret spørgsmål her på eksperten.dk
Avatar billede geforce3 Praktikant
15. februar 2003 - 07:57 #1
1: STFW
2: RTFM
3: GAFB
Hvad betyder det?:)
Avatar billede riversen Nybegynder
15. februar 2003 - 08:43 #2
ja, det er det...jeg gjorde det i sin tid, og blev anmeldt.
Avatar billede riversen Nybegynder
15. februar 2003 - 08:45 #3
altså skrev rtfm
Avatar billede jespernaur Nybegynder
15. februar 2003 - 09:03 #4
RTFM betyder "Read The Fucking Manual", de andre kender jeg ikke
Avatar billede iknow.dk Nybegynder
15. februar 2003 - 10:21 #5
a_eriksen, er det for meget at forlange, at folk ikke benytter popsmarte forkortelser?

Well... og til dit spørgsmål... ja.. det er det faktisk.

Har folk lyst til at spørge om hvordan de sætter stikket til deres monitor i deres computer, skal de være velkomne... også selvom d selv kunne have fundet ud af det ved at kigge i manualen.

Eksperten er til for at gøre livet lettere for folk. Der er stort set altid nogle der gider bruge tid på selv det mest trivielle spørgsmål. Og hurra for det da.
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
15. februar 2003 - 10:24 #6
Jeg syne softe at det er helt banale ting, der bliver spurgt om her. Niveauet er bare ofte meget lavt.

Ikke så sjælent løber jeg på en spørgsmål-opretter som skriver at vedkommende ikke forstår manualen (til f. eks. php). Det har jeg efterhånden affundet mig med, selvom at det et eller andet sted er ret utroligt.
Avatar billede iknow.dk Nybegynder
15. februar 2003 - 10:48 #7
darkstar, man er nødt til at acceptere, at det man selv synes er nemt og indlysende ikke er det for alle andre.

Nogle har faktisk utroligt svært ved at læse og forstå manualer. De får mere ud af at få tingene fortalt i et mere almindligt sprog.
Avatar billede a_eriksen Nybegynder
17. februar 2003 - 18:03 #8
Det jeg irriterer mig over er at man ofte bare kan tage spørgsmålet, sætte det i på google og finde svaret med det samme. Andre gange paster folk en fejlbesked ind hvor der står præcist hvad der er galt, men spørger alligevel hvad der er galt.
Avatar billede a_eriksen Nybegynder
17. februar 2003 - 18:07 #9
En anden ting der irriterer mig er folk der svarer på spørgsmål som de ikke ved en skid om. Det giver ikke mig nogen problemer, men tænkt hvis der sidder en stakkel et eller andet sted der tror på hvad der bliver skrevet?
Avatar billede popsy Novice
17. februar 2003 - 18:16 #10
og??? Her er vel åbent for alle, også dig?
Avatar billede gaunt Nybegynder
20. februar 2003 - 12:05 #11
Read The Fucking Manual
Search The Fucking Web
Get A Fucking Book (?)
Avatar billede a_eriksen Nybegynder
21. februar 2003 - 01:38 #12
Næsten :)

Grow A Fucking Brain
Avatar billede popsy Novice
06. marts 2003 - 11:02 #13
Lukketid!? :)
Avatar billede a_eriksen Nybegynder
11. april 2003 - 18:11 #14
lukketid