Avatar billede malanko Nybegynder
15. februar 2003 - 12:57 Der er 14 kommentarer

Min Cd-brænder , brænder cd på kun 12X

Hej!
Mit problem er at jeg har en cd brænder fra Aopen (24x10x40x).  Jeg har lige købt nogle nye cd-r der kan tåle 40x brænde hastighed, men min brænder vil kun brænde dem med 12x speed.  Jeg ahr prøvet andre cd-r som godt kan brændes med 24x speed.  Jeg spurgte firmaet hvor jeg har købt de nye cd-r fra hvad det kan skyldes og de sagde at jeg skulle opdatere mit firmware til min cd-brænder. Det gar jeg gjort uden at problemet er løst.  Så mit spørgsmål er hvad gøre jeg nu....firmaet siger at de har testet cd-rne og de godt kan klare 24 x speed.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. februar 2003 - 13:26 #1
Hvad mærke er den type cd-r?
Er du sikker på at de er på listen over kompatible medier til netop din brænder?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
15. februar 2003 - 13:47 #2
Er DMA slået til på drevet? Det gøres under ata-enheder i enhedshåndtering
Avatar billede malanko Nybegynder
15. februar 2003 - 13:48 #3
Det ved jeg ik for de r helt blanke (sølv farvede på begge sider og der står ingen navn på)jeg købte dem fra bigpockets.co.uk.  Hvor kan jeg se om de er kompitible med min brænder?
Avatar billede malanko Nybegynder
15. februar 2003 - 13:56 #4
Øh undskyld jeg spørger så dumt men hvor finder jeg DMA og ATA enheder helt præcist
Avatar billede malanko Nybegynder
15. februar 2003 - 13:59 #5
nu har jeg fundet det jeg DMA er slået til både under Primary IDe og Secondary IDE
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
15. februar 2003 - 14:14 #6
Nu er det jo sådan at fordi man siger at de kan brændes med 40X er det jo ikke sikkert at man kan har du ikke et navn på de skiver.
Jeg har lige købt ny bil der fik jeg også af vide at den kunne køre 26km på en litter disel med den kan kun køre 20km på en litter.
Har du ikke en ven som kan prøve at brænde på en af dine skiver for så kan du da se om det kun er din brænder de ikke vil virke på.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. februar 2003 - 19:22 #7
grenaa1 er inde på det rigtige - en 24x10x40 er MAX 24x10x40 :)
Avatar billede serverservice Praktikant
15. februar 2003 - 19:34 #8
Jeg tror at firmaet tager fejl. De skiver du har købt kan kun brænde optil 12 x speed. Jeg har også købt skiver som var "all speed compatible" men de kører max 12 x speed.
Hvad hedder de skiver? Og hvad står der på æsken/skiven?
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
15. februar 2003 - 20:25 #9
TIL DANNYBOYD: Er man på pointjagt :-)
Avatar billede serverservice Praktikant
15. februar 2003 - 20:34 #10
til grenaa1
Jeg prøver bare at hjælpe folk med de problemer der er og så rager det ikke dig hvilke spørgsmål jeg svarer på !
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
15. februar 2003 - 20:56 #11
DANNYBOYD
Hvis du er så klog kan du jo hjælpe med denne
http://www.eksperten.dk/spm/317739
Avatar billede serverservice Praktikant
15. februar 2003 - 21:17 #12
grenaa1
Nej det er sgu godt nok for kedeligt at finde tilbud på pcér til folk. Jeg svarer kun på de spørgsmål som interesserer mig.
Har du svaret på mit ics spm?

http://exp.dk/spm/317656

Men jeg vil da give dig ret i at jeg er klog :-)
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
15. februar 2003 - 22:03 #13
jeg syntes ikke vi skal bruge dette spm. til at skæntes og ja jeg har svaret på dit spm.
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
20. februar 2003 - 22:15 #14
Lukke tid :-)