Avatar billede prins Nybegynder
16. februar 2003 - 19:21 Der er 2 løsninger

Et sites størrelse?

Hej,
er der ikke nogle "regler" for at gøre en hjemmeside rigtig god? Når jeg laver en tabel, som skal bærer hele sitet. Så laver jeg det i 750, altså bredden. Er det godt nok? Jeg sidder ved en 17", men er der ikke en "regel" så det også ser godt ud på en 15"?

/Mvh
Jeff
Avatar billede danielks Nybegynder
16. februar 2003 - 19:25 #1
En tabel skal max være 750*540 (hvis du vil tage hensyn til alle)
Brug kan Webbaserede farver, 256 farver...
Det kommer ikke an på tommerne men pixels...
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2003 - 19:35 #2
du kan ikke sige det efter skærmen størrelse som sådanne, men den opløsning folk bruger....

den størrelse du skal gå efter pt. som minimum er 800*600

der må breden på din tabel være 780 px ved ie browsere... så snakker man om 256 farver... den har jeg nu aldrig gået så meget op i, det begreb efter min mening er ved at være fortid