Avatar billede varmeskud Praktikant
20. februar 2003 - 06:36 Der er 27 kommentarer og
3 løsninger

sluk per automatik helt ned

hej i morgen mennesker *Ss*

jeg har formateret min far computer.

før lå der win98 på den, men nu ligger der winxp på den.

da der lå win98 på den.
så nu man trykkede på <start> og >luk computer< så slukkede den helt ned.

nu efter der ligger winxp på
når man vælger >start< og >luk computer< og >luk< så lukker den computeren ned. men til sidst så siger den >nu kan du slukke din computer< hvor efter man skal trykke på sammen knap som man tænder den med.

dette er p irreterne.

hvordan for jeg den til så man ikke skal trykke på start/sluk knappen for at den slukker helt ned?

har aldrig været ude for dette før.

med venlig hilsen kim
Avatar billede no_doubt Nybegynder
20. februar 2003 - 07:51 #1
APM
Avatar billede no_doubt Nybegynder
20. februar 2003 - 07:51 #2
Egenskaber for pauseskærm->strømstyring slå APM til.
Efter hukommelsen , men det er i pauseskærm.
Avatar billede varmeskud Praktikant
20. februar 2003 - 08:12 #3
nu når jeg slukker computeren, genstarter den selv med det samme. se evt. her pm det er den rigtige jeg "retykker" på www.varmeskud.dk/e.jpg
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. februar 2003 - 09:24 #4
gå i enhedshåndtering - få den til at vise skjulte enheder - et sted er der noger der hedder NT compatible power supply - slet denne og genstart - nu skulle den blive korrekt installeret og din maskine lukker når du vælger luk.

P.s. jeg har samme problem - har prøvet alt også ovenstående - men uanset hvad jeg prøver er der intet der hjælper.
Avatar billede varmeskud Praktikant
20. februar 2003 - 09:34 #5
hvordan kommer jeg der ind på winxp???
jeg kan i win98 men det er ikke samme måde som på winxp.
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. februar 2003 - 09:36 #6
højreklik på denne computer - administrer - der er sted der enhedshåndtering ligger.

(sidder ved win98 maskine nu)
Avatar billede varmeskud Praktikant
20. februar 2003 - 10:16 #7
ville lige sige for en god ordens skyld sige at det hedder hardware.. men jeg har fjernet den/det.... men unden hjælp :-(
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
20. februar 2003 - 10:47 #8
kontrolpanel - strømstyring, aktiver APM, virker dette ikke, ligger der en masse skriv om problemet på technet !
Avatar billede varmeskud Praktikant
20. februar 2003 - 10:50 #9
nq_tnt - det virker ikke som nænt højre oppe i dette spm. når jeg aktiver den så når jeg slukker computeren genstarter den bare i stedet for. og NEJ jeg trykke ikke forkert.

hvad mener du med det sidste du skriver ???

med venlig hilsen kim
Avatar billede hcma Novice
20. februar 2003 - 12:01 #10
Hvis "Avanceret Strømstyring = APM" ikke virker, er det tegn på noglende manglende drivere.
Jeg havde selv det samme problem med genstart efter genstart ...
I mit tilfælde var det forældede drivere til mit Logitech Itouch tastatur der forårsagede problemet. Efter download at nyeste driver forsvandt alle problemer med nedlukning.
Så mit bud er en forældet driver.
Lige en sidste ting: da jeg havde problemet med uendelige genstarter efter intallation af WinXP, hvor jeg blev nødt til at bruge "nødknappen", kom der ved tænding af Puteren den berømte blå skærm op og i den var der helt i bunden en fejlmeddelelse med et uhyggeligt langt nummer, og ud fra dette kunne jeg straks konstatere at det var et tastaturproblem.
m v h
HC / Catbody
Avatar billede varmeskud Praktikant
20. februar 2003 - 12:19 #11
catbody - det må være "svaret" på mit spm da jeg også køre med logitech tråd løs mus og tastatur. min far har "bare" installeret de driver fra hans cd. så jeg ville lige prøve at opdater driverne efter jeg først lige har lavet et andet spm på eksperten.dk og fået svar på dette. det er ang at jeg for en fejl ret ofte og den lukker den internet side jeg er på helt ned og jeg kan begynde forfra.
Avatar billede lille_o Nybegynder
20. februar 2003 - 17:55 #12
Avatar billede varmeskud Praktikant
20. februar 2003 - 20:35 #13
vær gang jeg akitive APM og klikker >anvend< og >ok< så lige så hurtig som jeg kan nå at gå ind i det igen, lige så hurtig har den fjernet aktivering af AMP
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. februar 2003 - 20:43 #14
Avatar billede varmeskud Praktikant
20. februar 2003 - 20:47 #15
når jeg vælger det som de skriver der inden som du har givet linket til. så kommer der også et kryds ud for den. men så når jeg går ud af det og ind på den igen er krydset fjernet sig af sig selv
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2003 - 20:48 #16
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. februar 2003 - 20:52 #17
ok - højreklik på denne computer - vælg egenskaber - vælg fanebladet hardware - vælg enhedshåndtering - klik på vis - klik på vis skjulte enheder - der er et punkt der hedder "NT apm/ældre understøttelse" - er der rødt kryds på det?
Avatar billede varmeskud Praktikant
20. februar 2003 - 20:53 #18
jeg kan ikke åbne den fil format som sidden skal åbnes i
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2003 - 20:56 #19
hot.shot>Surt for dig, det er ellers en god artikel ;)

Der er en gammel cached version her:
http://216.239.37.100/custom?q=cache:CZyVBTqI5X0C:webguider.dk/lukxpned.asp+lukke+ned&hl=da&ie=UTF-8

Du kan også installere Adobe Acrobat Reader her så du kan åbne formatet:
http://www.adobe.dk/products/acrobat/readstep2.html
Avatar billede varmeskud Praktikant
20. februar 2003 - 20:57 #20
john_stigers - den har du jo skrevet jeg skulle slette så det kan jeg af gode grunde ikke se
Avatar billede varmeskud Praktikant
20. februar 2003 - 21:00 #21
adobe har jeg været inden på men kan ikke finde ud af at få den...
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2003 - 21:03 #22
Nederst på siden skal du vælge sprog og platform, derefter skal du klikke på download yderst til højre.
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. februar 2003 - 21:06 #23
hot.shot> xp skulle da gerne have installeret den igen? Hvis ikke, gør da flg.: Start - indstillinger - kontrolpanel - tilføj hardware - klik næste - her søger den lidt - og viser den der NT apm/ældre understøttelse hvis den finder den - og så vælger du bare installer - hvis ikke - kommer der en box hvor du bliver spurgt om hardwaren er tilsluttet - her svarer du ja og klikker næste - hvis NT apm/ældre understøttelse er på listen vælger du den - hvis ikke scroller du i bund og vælger tilføj en ny hardwareenhed -  vælg "installer hardwaren som jeg vælger på en liste" - her vælger du NT apm/ældre understøttelse og klikker næste - nu bliver den vist igen så bare kik næste - næste igen for at installere - klik udfør og genstart. NU skulle du kunne gå i strømstyring _ vælge apm - og vingen bliver der.
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. februar 2003 - 19:58 #24
Hjalp det? Ellers tag et kig på denne side: http://www.aumha.org/a/shtdwnxp.htm
Avatar billede varmeskud Praktikant
21. februar 2003 - 22:34 #25
undskyld. jeg havde helt glemt da jeg har haft meget at lave.
men nu har jeg installeret den...

men den genstarter bare når jeg vælger "luk"

hvad gør jeg så nu?

der er ingen røde krys nogen steder.
Avatar billede varmeskud Praktikant
21. februar 2003 - 22:35 #26
det skal lige siges at jeg fik 9 til 9 klasse af gangs eksamme... men jeg kan ikke læse eng.. snøft...
Avatar billede hcma Novice
21. februar 2003 - 23:34 #27
Har du som foreslået opdateret din driver til tastaturet??
Hvis du ikke har, bliver puteren ved med at genstarte.
Avatar billede varmeskud Praktikant
22. februar 2003 - 00:05 #28
jeg har opdateret til mus og tastatur
Avatar billede mijak Nybegynder
22. februar 2003 - 03:51 #29
Har du installeret Easy CD Creator 5.x? Den første version har en lille fejl som genstarter pc'en automatisk. Opdatering kan hentes på http://www.roxio.com/en/support/ecdc/software_updatesv5.jhtml.
Avatar billede varmeskud Praktikant
26. februar 2003 - 13:15 #30
hejza...

i må meget undskylde at jeg ikke har været her inden og give lyd fra mig. men jeg har haft så meget jeg skulle havde lavet og lige nu er min fars computer lige pakket sammen da vi skulle flytte rundt i huset. men da jeg kun har 2 ip skal der gå en time fra jeg slukker en af mine to computer så min far kan komme på... håber i kan bære over med det