Avatar billede dixen Nybegynder
21. februar 2003 - 11:52 Der er 4 kommentarer

Hjælp til køb af Webserver!

Jeg har planer om at starte et mindre webhotel for mindre virksomheder.
Jeg har stort set alt på plads undtagen det tekniske, jeg har ikke den store forstand på servere og forbindelser, derfor lyder mine spørgsmål på:

Hvilke specifikationer skal en webserver have hvis den skal kunne have ca. 100 kunder, i alt plads måske 80 GB, den skal naturligvis fungere optimalt?

Og hvor stor internetforbindelse ville sådan en kræve, med almindelig trafik?

Håber at i kan svare på mine spørgsmål.
Avatar billede serverservice Praktikant
21. februar 2003 - 14:25 #1
Du skal nok køre en form for raid og have backup, for at opnå fault tolerance. Jeg er da lidt imponeret over at du vil starte et webhotel, uden at vide noget teknisk. ellers vil jeg da foreslå at du beder om proff. hjælp, evt. på eksperten - som en opgave.
Hvad koster det at få lavet hos et IT firma?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
21. februar 2003 - 14:57 #2
Den bedste server på markedet.

1. Brugervenlig administration af webhotel kunder via 3 geniale programmer, så du behøver ikke at være computernørd.

2. Server og server rack kan fåes fra 30000-35000 kr, hvilket er 60% under konkurrenter priser på markedet. Desuden anvender serveren en unix kerne, der anvendes af de fleste servere i verden.

3. Der er ingen licens for antallet af brugere, som på andre server systemer.

Du kan finde flere oplysninger på www.apple.com

Du kan få en internetforbindelse på 4 Mbit. duplex helt ned til 6000 kr. om måneden, men det er helt sikkert for meget til 100 kunder.

/per
Avatar billede lighterus Nybegynder
21. februar 2003 - 15:05 #3
Nu må man aldrig forveksle en maskine med en server....
Avatar billede device Nybegynder
22. februar 2003 - 10:47 #4
Du kan evt. regne lidt baglens !!!
Det er "små" kunder....Hvormeget plads vil du gennemsnitlig tilbyde ?
Hvor meget trafik tror du "små" kunder har i gennemsnit ?

Nu har du 2 vigtige tal.

Fortsæt på denne måde og på et tidspunkt vil du have så meget inf. at du kan begynde og sammensætte krav til server.

Vil du selv købe din server eller vil du leje en ?
Vil du selv hoste din server eller skal den stå på et serverhotel ?