Avatar billede henrixx Praktikant
22. februar 2003 - 15:46 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

PWS på Xp ?

Hej

Kan virkelig passe at man ikke kan installerer en PWS på WinXp ?

Hvis ja, hvad skal jeg så gøre hvis hvis jeg gerne vil lave en hjemmeside og kun vil se den på min egen computer ?
Avatar billede initializing Nybegynder
22. februar 2003 - 15:50 #1
Hvad er idéen med at lave en hjemmeside når kun en selv kan se den?

Man kan godt installere PWS/IIS på WinXP.. Søg efter det her på Eksperten da det har været oppe utalige gange..
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
22. februar 2003 - 15:54 #2
IIS er med som standard på xp pro men skal tweakes frem på home.
Avatar billede henrixx Praktikant
22. februar 2003 - 16:00 #3
Hvis det skal tweakes frem, bliver Xp så ikke ustabil ?
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
22. februar 2003 - 16:44 #4
Ustabil nej :)

Detter er til home http://www.15seconds.com/issue/020118.htm

Og den er som standard til pro under tilføj/fjern.
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2003 - 16:46 #5
Du kunne også bruge et apache system? Der har du mulighed for både asp, php, sql, ssi og meget mere :)

og er ganske simpelt at sætte op.
Kig eventuelt på www.webcafe.dk :)
Avatar billede henrixx Praktikant
23. februar 2003 - 03:17 #6
Hej

Jeg tror sq bare, at jeg glemmer det :o( for jeg er også noget usikker på, hvordan det program jeg laver hjemmesider med vil reagerer på apache.

Jeg tror i stedet jeg vil sende skvadderhovederne hos Microsoft en død høne og nogle pulverbreve !
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2003 - 20:17 #7
hehe lyder også som en mulighed :D

Men hvis du benytter frontpage, burde det køre på apache. Kildekoden vil jo stadig bestå af html. Dog skal du bare ikke uploade det med frontpage :-))
Jeg har dog ingen erfaring med frontpage da jeg personlig mener at man får det bedste resultat ved at kode det selv :)

Men anyway tak for points, og håber du kommer videre med din hjemmeside :))