Avatar billede g9al Nybegynder
22. februar 2003 - 21:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan lægger jeg 2 felter sammen til en tredie?

Jeg er ved at oprette et site med E-handel uden betalingsmodul, efter en skabelon.
Alt virker rigtigt godt, men i stedet for antal og pris ønskes stykpris multipliceret med antallet i et colli for at sætte prisen.
Det virker med <%=(varer.Fields.Item("enheder").Value)%> og <%=(varer.Fields.Item("enhedspris").Value)%>, men hvordan ganger jeg de 2 felter for at få den endelige pris, i stedet for: <%=(varer.Fields.Item("pris").Value)%> ?
/hans
Avatar billede jespernaur Nybegynder
22. februar 2003 - 21:04 #1
Prøv

<%=(varer.Fields.Item("enheder").Value)*varer.Fields.Item("enhedspris").Value)%>
Avatar billede jespernaur Nybegynder
22. februar 2003 - 21:05 #2
Ups fejl, prøv

<%=(varer.Fields.Item("enheder").Value)*varer.Fields.Item("enhedspris").Value%>
Avatar billede eagleeye Praktikant
22. februar 2003 - 21:08 #3
Du kan også gange dem sammen i din SQL sætning:

SQL = "SELECT (enheder * enhedspris) as totalpris, enheder, enhedspris FROM xxx"
Avatar billede g9al Nybegynder
22. februar 2003 - 21:22 #4
<%=(varer.Fields.Item("enheder").Value)*varer.Fields.Item("enhedspris").Value%> virker fint, men hvordan overføre jeg resultatet til feltet <%=(varer.Fields.Item("pris").Value)%>, da dette felt bruges til den videre købsproces?
/hans
Avatar billede eagleeye Praktikant
22. februar 2003 - 21:36 #5
Igen der er flere måder du kan gøre det..

Hvis du åbner dit recordset med:

varer.Open SQL,Conn,1,3

Så kan du skrive sådan her:

varer("pris") = varer.Fields.Item("enheder").Value)* varer.Fields.Item("enhedspris").Value
varer.Update

Du kan lave en SQL som automatisk gøre det:

SQL = "UPDATE varer SET pris = enheder * enhedspris WHERE id=xxxx"
Conn.Execute(SQL)
Avatar billede the_bma_man Nybegynder
26. februar 2003 - 10:41 #6
Tja - eller:
varer.Fields.Item("pris").Value = (varer.Fields.Item("enheder").Value)*varer.Fields.Item("enhedspris").Value