Avatar billede icelands_ Nybegynder
23. februar 2003 - 23:05 Der er 8 kommentarer

Gemme data i Access

Jeg er ved at lave et internet baseret spørgskema i Dreamweaver MX. Spørgeskemaet og databasen er lavet og linket imellem dem fungerer. Der er lavet et recordset over, hvilke felter i spørgskemaet som skal sættes ind i hvilke felter i databasen.

Men når jeg så taster besvarelserne ind i spørgskemaet og trykker på send, så gemmes dataene ikke i access databasen på serveren. Jeg har siddet med det i mange timer nu uden at kunne finde årsagen til det.
Avatar billede truelz Nybegynder
23. februar 2003 - 23:08 #1
Kan vi se noget kode?
Avatar billede icelands_ Nybegynder
23. februar 2003 - 23:20 #2
Selvføgeligt. Jeg er ikke lige helt klar over hvilken kode det er du vil have, men her er koden for spørgskemaet i hvert fald :-)

<%@LANGUAGE="JAVASCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<!--#include file="Connections/Forbindelsen.asp" -->
<%
// *** Edit Operations: declare variables

// set the form action variable
var MM_editAction = Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME");
if (Request.QueryString) {
  MM_editAction += "?" + Request.QueryString;
}

// boolean to abort record edit
var MM_abortEdit = false;

// query string to execute
var MM_editQuery = "";
%>
<%
// *** Insert Record: set variables

if (String(Request("MM_insert")) == "form1") {

  var MM_editConnection = MM_Forbindelsen_STRING;
  var MM_editTable  = "Spørgeskematabel";
  var MM_editRedirectUrl = "";
  var MM_fieldsStr = "Navn|value|Afdeling|value|Kommune|value|E-mailadresse|value|Arbejdsopgaver|value|Uddannelse|value|Påvirkning|value|Interessant|value|Måde|value|Kollegaer|value|Leder|value|Tilsvarende sager|value|Hvorfor|value|Hurtigere sagsbehandling|value|Hvordan|value|Hurtigere beslutninger|value|Hjælper|value|Kommenter|value|Oplevelse|value|Kommenter2|value|Hjælp til systemet|value|Forbedringer|value|Hvorfor/hvorfor ikke|value|Videngenerelt|value|Deltagelse|value|Du deler|value|Hvorfor2|value|Benytter viden|value|Hvorfor3|value";
  var MM_columnsStr = "Navn|',none,''|Afdeling|',none,''|Kommune|',none,''|E-mailadresse|',none,''|Arbejdsopgaver|none,none,NULL|Uddannelse|none,none,NULL|Påvirkning|none,none,NULL|Interessant|none,none,NULL|Måde|',none,''|Kollegaer|none,none,NULL|Leder|none,none,NULL|[Tilsvarende sager]|none,none,NULL|Hvorfor|',none,''|[Hurtigere sagsbehandling]|none,none,NULL|Hvordan|',none,''|[Hurtigere beslutninger]|none,none,NULL|Hjælper|none,none,NULL|Kommenter|',none,''|Oplevelse|none,none,NULL|Kommenter2|',none,''|[Hjælp til systemet]|none,none,NULL|Forbedringer|none,none,NULL|[Hvorfor/hvorfor ikke]|',none,''|Videngenerelt|none,none,NULL|Deltagelse|none,none,NULL|[Du deler]|none,none,NULL|Hvorfor2|',none,''|[Benytter viden]|none,none,NULL|Hvorfor3|',none,''";

  // create the MM_fields and MM_columns arrays
  var MM_fields = MM_fieldsStr.split("|");
  var MM_columns = MM_columnsStr.split("|");

  // set the form values
  for (var i=0; i+1 < MM_fields.length; i+=2) {
    MM_fields[i+1] = String(Request.Form(MM_fields[i]));
  }

  // append the query string to the redirect URL
  if (MM_editRedirectUrl && Request.QueryString && Request.QueryString.Count > 0) {
    MM_editRedirectUrl += ((MM_editRedirectUrl.indexOf('?') == -1)?"?":"&") + Request.QueryString;
  }
%>
<%
// *** Insert Record: construct a sql insert statement and execute it

if (String(Request("MM_insert")) != "undefined") {

  // create the sql insert statement
  var MM_tableValues = "", MM_dbValues = "";
  for (var i=0; i+1 < MM_fields.length; i+=2) {
    var formVal = MM_fields[i+1];
    var MM_typesArray = MM_columns[i+1].split(",");
    var delim =    (MM_typesArray[0] != "none") ? MM_typesArray[0] : "";
    var altVal =  (MM_typesArray[1] != "none") ? MM_typesArray[1] : "";
    var emptyVal = (MM_typesArray[2] != "none") ? MM_typesArray[2] : "";
    if (formVal == "" || formVal == "undefined") {
      formVal = emptyVal;
    } else {
      if (altVal != "") {
        formVal = altVal;
      } else if (delim == "'") { // escape quotes
        formVal = "'" + formVal.replace(/'/g,"''") + "'";
      } else {
        formVal = delim + formVal + delim;
      }
    MM_tableValues += ((i != 0) ? "," : "") + MM_columns[i];
    MM_dbValues += ((i != 0) ? "," : "") + formVal;
  }
  MM_editQuery = "insert into " + MM_editTable + " (" + MM_tableValues + ") values (" + MM_dbValues + ")";

  if (!MM_abortEdit) {
    // execute the insert
    var MM_editCmd = Server.CreateObject('ADODB.Command');
    MM_editCmd.ActiveConnection = MM_editConnection;
    MM_editCmd.CommandText = MM_editQuery;
    MM_editCmd.Execute();
    MM_editCmd.ActiveConnection.Close();

    if (MM_editRedirectUrl) {
      Response.Redirect(MM_editRedirectUrl);
    }

%>

<html>
<head>
<title>sp&oslash;rgeskema</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
<!--
function MM_popupMsg(msg) { //v1.0
  alert(msg);
}

function MM_goToURL() { //v3.0
  var i, args=MM_goToURL.arguments; document.MM_returnValue = false;
  for (i=0; i<(args.length-1); i+=2) eval(args[i]+".location='"+args[i+1]+"'");
}
//-->
</script>
</head>

<body>
<p>&nbsp;</p>
<form name="form1" method="POST" action="<%=MM_editAction%>">
  <table width="560" border="0">
    <tr bgcolor="#00FFFF">
      <td width="295"><strong>Medarbejder information</strong></td>
      <td width="95">&nbsp;</td>
      <td width="112">&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr bgcolor="#00FFFF">
      <td> Navn </td>
      <td><input name="Navn" type="text" id="Navn4"></td>
      <td><label></label> &nbsp; </td>
    </tr>
    <tr bgcolor="#00FFFF">
      <td> Afdeling </td>
      <td><input name="Afdeling" type="text" id="Afdeling5"></td>
      <td>&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr bgcolor="#00FFFF">
      <td> Kommune </td>
      <td><select name="Kommune" id="select52">
          <option value="No Value"></option>
          <option value="Juelsminde Kommune">Juelsminde Kommune</option>
          <option value="Hedensted Kommune">Hedensted Kommune</option>
          <option value="T&oslash;rring-Uldum Kommune">T&oslash;rring-Uldum Kommune</option>
        </select></td>
      <td>&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr bgcolor="#00FFFF">
      <td> E-mailadresse </td>
      <td><input name="E-mailadresse" type="text" id="E-mailadresse5"></td>
      <td>&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr bgcolor="#00FFFF">
      <td>&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr bgcolor="#00FFFF">
      <td><strong>Sp&oslash;rgeskema</strong></td>
      <td>&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr bgcolor="#00FFFF">
      <td> I hvor h&oslash;j grad er du i stand til at l&oslash;se dine arbejdsopgaver
        ved hj&aelig;lp af ESDH i forhold til f&oslash;r? </td>
      <td> <select name="Arbejdsopgaver" size="1" id="select53">
          <option value="No Value"></option>
          <option value="5">Bedre</option>
          <option value="4">Lidt bedre</option>
          <option value="3">Det samme</option>
          <option value="2">Lidt d&aring;rligere</option>
          <option value="1">D&aring;rligere</option>
        </select></td>
      <td> <div align="left">
          <input name="Forklaring" type="button" id="Forklaring20" onClick="MM_popupMsg('Kan du finde ud af at bruge ESDH til at udf&oslash;re dine daglige arbejdsopgaver? En foruds&aelig;tning for at kunne bruge ESDH kan bl.a. v&aelig;re om du har modtaget nok kvalificeret undervisning eller om du har en anden baggrund for at kunne benytte ESDH.')" value="Forklaring">
        </div></td>
    </tr>
    <tr bgcolor="#00FFFF">
      <td> I hvor h&oslash;j grad f&oslash;ler du, at du er uddannet i brugen
        af ESDH for at kunne l&oslash;se dine arbejdsopgaver? </td>
      <td><select name="Uddannelse" id="select54">
          <option value="No Value"></option>
          <option value="5">I meget h&oslash;j grad</option>
          <option value="4">I h&oslash;j grad</option>
          <option value="3">I nogen grad</option>
          <option value="2">I mindre grad</option>
          <option value="1">Slet ikke</option>
        </select></td>
      <td><input name="Forklaring2" type="button" id="Forklaring25" onClick="MM_popupMsg('test')" value="Forklaring"></td>
    </tr>
    <tr bgcolor="#00FFFF">
      <td> Hvordan er dine arbejdsopgaver blevet p&aring;virket efter indf&oslash;relsen
        af ESDH? </td>
      <td><select name="P&aring;virkning" id="select55">
          <option value="No Value"></option>
          <option value="5">Meget udfordrende</option>
          <option value="4">Udfordrende</option>
          <option value="3">U&aelig;ndret</option>
          <option value="2">Mindre udfordrende</option>
          <option value="1">Meget mindre udfordrende</option>
        </select></td>
      <td><input name="Forklaring3" type="button" id="Forklaring35" onClick="MM_popupMsg('En af de teoretiske fordele ved ESDH p&aring; l&aelig;ngere sigt er, at det vil v&aelig;re muligt at standardisere rutine opgaver, p&aring; en s&aring;dan m&aring;de, at de automatiseres, og du i stedet for at bruge tiden p&aring; rutine opgaver, kan bruge tiden p&aring; nye og mere udfordrende opgaver. P&aring; den anden side kan der v&aelig;re en masse dobbeltarkivering, n&aring;r sagerne af lovm&aelig;ssige krav skal f&oslash;res p&aring; papir samtidig med at papirerne skal scannes ind i systemet l&oslash;bende. Derved opst&aring;r der en masse dobbeltarbejde, s&aring; sp&oslash;rgsm&aring;let er en opvejning af, om du efter indf&oslash;relsen af ESDH brugere mere tid p&aring; dobbeltarbejde, eller om du har f&aring;et frigjort ressourcer til mere udfordrende arbejdsopgaver. ')" value="Forklaring"></td>
    </tr>
    <tr bgcolor="#00FFFF">
      <td> Er det blevet mere interessant at g&aring; p&aring; arbejde siden indf&oslash;relsen
        af ESDH? </td>
      <td><select name="Interessant" id="select56">
          <option value="No Value"></option>
          <option value="5">Meget mere interessant</option>
          <option value="4">Mere interessant</option>
          <option value="3">Det samme</option>
          <option value="2">Mindre interessant</option>
          <option value="1">Meget mindre interessant</option>
        </select></td>
      <td><input name="Forklaring4" type="button" id="Forklaring45" onClick="MM_popupMsg('Har ESDH medf&oslash;rt, at du i h&oslash;jere grad kan f&aring; inspiration af andre sagsbehandlers arbejde ved at se, hvordan de sagsbehandler? Har indf&oslash;relsen af ESDH medf&oslash;rt, at du kan mere som medarbejder; du har l&aelig;rt flere ting s&aring;som at bruge et nyt system osv.')" value="Forklaring"></td>
    </tr>
    <tr bgcolor="#00FFFF">
      <td> P&aring; hvilken m&aring;de? </td>
      <td><textarea name="M&aring;de" id="textarea28"></textarea></td>
      <td>&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr bgcolor="#00FFFF">
      <td> I hvor h&oslash;j grad opfatter du medarbejderne i de to andre kommuner
        som dine kollegaer? </td>
      <td><select name="Kollegaer" id="select57">
          <option value="No Value"></option>
          <option value="5">I meget h&oslash;j grad</option>
          <option value="4">I h&oslash;j grad</option>
          <option value="3">I nogen grad</option>
          <option value="2">I mindre grad</option>
          <option value="1">Slet ikke</option>
        </select></td>
      <td><input name="Forklaring5" type="button" id="Forklaring55" onClick="MM_popupMsg('Et af m&aring;lene da ESDH blev indf&oslash;rt var, at medarbejderne skal betragte DDK som en samlet enhed. S&aring; sp&oslash;rgsm&aring;let vedr&oslash;rer ogs&aring; om hvorvidt du og dine kollegaer samarbejder p&aring; tv&aelig;rs af kommunerne. ')" value="Forklaring"></td>
    </tr>
    <tr bgcolor="#00FFFF">
      <td> Hvor meget st&oslash;tter din n&aelig;rmeste leder op omkring brugen
        af ESDH? </td>
      <td><select name="Leder" id="select58">
          <option value="No Value"></option>
          <option value="5">I meget h&oslash;j grad</option>
          <option value="4">I h&oslash;j grad</option>
          <option value="3">I nogen grad</option>
          <option value="2">I mindre grad</option>
          <option value="1">Slet ikke</option>
        </select></td>
      <td><input name="Forklaring6" type="button" id="Forklaring65" onClick="MM_popupMsg('Med dette sp&oslash;rgsm&aring;l sp&oslash;rger vi til, om din direkte overordnede leder g&aring;r forrest i brugen af ESDH. Om det er muligt at f&aring; vejledning, hvis du har sp&oslash;rgsm&aring;l til brugen af ESDH.')" value="Forklaring"></td>
    </tr>
    <tr bgcolor="#00FFFF">
      <td> Benytter du systemet til at se andres sagsbehandling af tilsvarende
        sager? </td>
      <td><select name="Tilsvarende sager" id="select59">
          <option value="No Value"></option>
          <option value="5">Meget ofte</option>
          <option value="4">Ofte</option>
          <option value="3">Nogle gange</option>
          <option value="2">Sj&aelig;ldent</option>
          <option value="1">Aldrig</option>
        </select></td>
      <td><input name="Forklaring7" type="button" id="Forklaring75" onClick="MM_popupMsg('Sp&oslash;rgsm&aring;let g&aring;r p&aring;, om du ofte bruger ESDH-systemet til at se hvilke grundlag, som andre sagsbehandlere har brugt til at tr&aelig;ffe afg&oslash;relser i de sager, som du sidder med og skal tr&aelig;ffe en afg&oslash;relse p&aring;. ')" value="Forklaring"></td>
    </tr>
    <tr bgcolor="#00FFFF">
      <td> Hvis sj&aelig;ldent eller aldrig hvorfor? </td>
      <td><textarea name="Hvorfor" id="textarea29"></textarea></td>
      <td>&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr bgcolor="#00FFFF">
      <td> Har ESDH medf&oslash;rt hurtigere sagsbehandling? </td>
      <td><select name="Hurtigere sagsbehandling" id="select60">
          <option value="No Value"></option>
          <option value="5">Meget hurtigere</option>
          <option value="4">Hurtigere</option>
          <option value="3">Det samme</option>
          <option value="2">Langsommere</option>
          <option value="1">Meget langsommere</option>
        </select></td>
      <td><input name="Forklaring8" type="button" id="Forklaring85" onClick="MM_popupMsg('Du bedes ved dette sp&oslash;rgsm&aring;l tage stilling til f&oslash;r og efter situationen. Gik sagsbehandlingen hurtigere f&oslash;r vha. papirmapper og lignende eller g&aring;r sagsbehandlingen hurtigere i dag ved hj&aelig;lp af ESDH-systemet?')" value="Forklaring"></td>
    </tr>
    <tr bgcolor="#00FFFF">
      <td> Hvordan? </td>
      <td><textarea name="Hvordan" id="textarea30"></textarea></td>
      <td>&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr bgcolor="#00FFFF">
      <td> Oplever du at ledelsen er i stand til at tr&aelig;ffe hurtigere beslutninger
        efter indf&oslash;relsen af ESDH? </td>
      <td><select name="Hurtigere beslutninger" id="select61">
          <option value="No Value"></option>
          <option value="5">Meget hurtigere</option>
          <option value="4">Hurtigere</option>
          <option value="3">Det samme</option>
          <option value="2">I mindre grad</option>
          <option value="1">Slet ikke</option>
        </select></td>
      <td><input name="Forklaring9" type="button" id="Forklaring95" onClick="MM_popupMsg('Ledelsen kan dagligt tr&aelig;kke statistikker ud fra ESDH til at tr&aelig;ffe beslutninger p&aring;, eller hvis du fx har et problem med en sag, kan du s&aelig;tte sagen i styring til din leder og bede ham om at se p&aring; den vha. ESDH. Derved beh&oslash;ver lederen ikke bruge tid p&aring; at g&aring; ned p&aring; dit kontor for at se en papir sag igennem, men kan se den direkte p&aring; sk&aelig;rmen og derved tr&aelig;ffe afg&oslash;relsen med det samme.')" value="Forklaring"></td>
    </tr>
    <tr bgcolor="#00FFFF">
      <td> I hvor h&oslash;j grad f&oslash;ler du, at ESDH-systemet er lavet,
        s&aring; det hj&aelig;lper dig til at l&oslash;se dine arbejdsopgaver?
      </td>
      <td><select name="Hj&aelig;lper" id="select62">
          <option value="No Value"></option>
          <option value="5">I meget h&oslash;j grad</option>
          <option value="4">I h&oslash;j grad</option>
          <option value="3">I nogen grad</option>
          <option value="2">I mindre grad</option>
          <option value="1">Slet ikke</option>
        </select></td>
      <td><input name="Forklaring10" type="button" id="Forklaring105" onClick="MM_popupMsg('Ved dette sp&oslash;rgsm&aring;l, sp&oslash;rger vi om du f&oslash;ler, at systemet lever op til de faglige ydelser, som du som sagsbehandleren stiller krav om. Sikrer den m&aring;de dokumenterne er udformet p&aring;, fx en h&oslash;j faglig kvalitet, s&aring;ledes at der ikke er omr&aring;der i sagsbehandlingsforl&oslash;bet som ESDH systemet ikke kan indeholde eller sikrer det ligefrem en h&oslash;jere kvalitet i sagsbehandlingen fordi det p&aring; en overskuelig m&aring;de sikrer at sagsbehandleren behandler alle relevante omr&aring;der i den p&aring;g&aelig;ldende sag? Med andre ord, kan systemet det som det skal?')" value="Forklaring"></td>
    </tr>
    <tr bgcolor="#00FFFF">
      <td> Komment&eacute;r venligst </td>
      <td><textarea name="Kommenter" id="textarea31"></textarea></td>
      <td>&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr bgcolor="#00FFFF">
      <td> Hvad er din samlede oplevelse af ESDH's funktionalitet - hvis der ses
        bort fra system nedbrudene? </td>
      <td><select name="Oplevelse" id="select63">
          <option value="No Value"></option>
          <option value="5">Meget god</option>
          <option value="4">God</option>
          <option value="3">Nogen lunde</option>
          <option value="2">D&aring;rlig</option>
          <option value="1">Meget d&aring;rlig</option>
        </select></td>
      <td><input name="Forklaring11" type="button" id="Forklaring115" onClick="MM_popupMsg('Sp&oslash;rgsm&aring;let omhandler din oplevelse af den samlede kvalitet i ESDH. Heri indg&aring;r ventetid p&aring; at andre sagsbehandlere f&aelig;rdigg&oslash;r og journaliserer deres sager, informationsniveau, mulighed for at tilbagesende sagen hvis der er mangler, sende mail om sp&oslash;rgsm&aring;l, rangering af sager hvis enkelte sager haster mv. ')" value="Forklaring"></td>
    </tr>
    <tr bgcolor="#00FFFF">
      <td> Komment&eacute;r venligst </td>
      <td><textarea name="Kommenter2" id="textarea32"></textarea></td>
      <td>&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr bgcolor="#00FFFF">
      <td> Hvor let er det at f&aring; hj&aelig;lp til systemet, hvis du har brug
        for det? </td>
      <td><select name="Hj&aelig;lp til systemet" id="select64">
          <option value="No Value"></option>
          <option value="5">Meget let</option>
          <option value="4">Let</option>
          <option value="3">Rimelig let</option>
          <option value="2">Sv&aelig;rt</option>
          <option value="1">Meget sv&aelig;rt</option>
        </select></td>
      <td><input name="Forklaring12" type="button" id="Forklaring125" onClick="MM_popupMsg('Hvis du har problemer med ESDH Er det let at f&aring; hurtig og god support n&aring;r du har behov for det.')" value="Forklaring"></td>
    </tr>
    <tr bgcolor="#00FFFF">
      <td> I hvilket omfang deltager du i forbedringer af brugen af systemet i
        din afdeling? </td>
      <td><select name="Forbedringer" id="select65">
          <option value="No Value"></option>
          <option value="5">Meget ofte</option>
          <option value="4">Ofte</option>
          <option value="3">Af og til</option>
          <option value="2">Sj&aelig;ldent</option>
          <option value="1">Aldrig</option>
        </select></td>
      <td><input name="Forklaring13" type="button" id="Forklaring135" onClick="MM_popupMsg('Kommer du med forbedringsforslag til de arbejdsgange som din afdeling benytter i brugen af systemet? Hvis der er ting som du oplever der kan g&oslash;res lettere, siger du det s&aring; til din afdeling for at de ogs&aring; kan f&aring; gl&aelig;de af det?')" value="Forklaring"></td>
    </tr>
    <tr bgcolor="#00FFFF">
      <td> Hvordan/hvorfor ikke?
        <p>&nbsp;</p>
        <p>&nbsp;</p></td>
      <td><textarea name="Hvorfor/hvorfor ikke" id="textarea33"></textarea></td>
      <td>&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr bgcolor="#00FFFF">
      <td> Hvor brugbart er det at dele viden med ESDH efter din vurdering? </td>
      <td><select name="Videngenerelt" id="select66">
          <option value="No Value"></option>
          <option value="5">Meget brugbart</option>
          <option value="4">Brugbart</option>
          <option value="3">B&aring;de og</option>
          <option value="2">Mindre brugbart</option>
          <option value="1">Ubrugeligt</option>
        </select></td>
      <td><input name="Forklaring14" type="button" id="Forklaring145" onClick="MM_popupMsg('Helt overordnet set, hvordan har du det med at give ud af dine erfaringer til andre eller modtage andres erfaringer via ESDH? Synes du det er en god m&aring;de at overf&oslash;re viden p&aring;?')" value="Forklaring"></td>
    </tr>
    <tr bgcolor="#00FFFF">
      <td> Beskriv med dine egne ord, hvordan du deltager i videndeling og bruger
        andres viden med ESDH </td>
      <td><textarea name="Deltagelse" id="textarea34"></textarea></td>
      <td>&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr bgcolor="#00FFFF">
      <td> I hvor h&oslash;j grad deler du viden ved hj&aelig;lp af ESDH? </td>
      <td><select name="Du deler" id="select67">
          <option value="No Value"></option>
          <option value="5">I meget h&oslash;j grad</option>
          <option value="4">I h&oslash;j grad</option>
          <option value="3">I nogen grad</option>
          <option value="2">Sj&aelig;ldent</option>
          <option value="1">Aldrig</option>
        </select></td>
      <td><input name="Forklaring15" type="button" id="Forklaring155" onClick="MM_popupMsg('Med dette sp&oslash;rgsm&aring;l, menes der, om du ofte videregiver din viden og erfaring til andre kollegaer via ESDH?')" value="Forklaring"></td>
    </tr>
    <tr bgcolor="#00FFFF">
      <td> Hvis aldrig, hvorfor? </td>
      <td><textarea name="Hvorfor2" id="textarea35"></textarea></td>
      <td>&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr bgcolor="#00FFFF">
      <td> I hvor h&oslash;j grad benytter du viden fra ESDH? </td>
      <td><select name="Benytter viden" id="select68">
          <option value="No Value"></option>
          <option value="5">I meget h&oslash;j grad</option>
          <option value="4">I h&oslash;j grad</option>
          <option value="3">I nogen grad</option>
          <option value="2">Sj&aelig;ldent</option>
          <option value="1">Aldrig</option>
        </select></td>
      <td><input name="Forklaring16" type="button" id="Forklaring165" onClick="MM_popupMsg('Med dette sp&oslash;rgsm&aring;l, menes der, om du ofte bruger andres viden og erfaring til at l&oslash;se dine arbejdsopgaver via ESDH?')" value="Forklaring"></td>
    </tr>
    <tr bgcolor="#00FFFF">
      <td> Hvis aldrig, hvorfor? </td>
      <td><textarea name="Hvorfor3" id="textarea36"></textarea></td>
      <td>&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr bgcolor="#00FFFF">
      <td>&nbsp;</td>
      <td><input name="Send" type="submit" onClick="MM_goToURL('parent','Sendt.asp');return document.MM_returnValue" value="Send"> <input type="reset" name="Slet" value="Slet"></td>
      <td>&nbsp;</td>
    </tr>
  </table>
  <input type="hidden" name="MM_insert" value="form1">
</form>
</body>
</html>

Og forbindelsen:

<%
// FileName="Connection_ado_conn_string.htm"
// Type="ADO"
// DesigntimeType="ADO"
// HTTP="true"
// Catalog=""
// Schema=""
var MM_Forbindelsen_STRING = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("/spmdata.mdb")
%>
Avatar billede truelz Nybegynder
24. februar 2003 - 00:07 #3
Ups, den var værre.
Jeg skriver desværre kun asp så jeg er ikke så stærk lige her, men det kan være nedenstående sætning den er galt med.

Normalt (i asp i hvert fald) skal værdierne i sql-sætningen (MM_dbValues) være i apostroffer og det ser de ikke ud til at være her.

Det KAN være denne linie den er gal med, men jeg aner det ikke.
MM_dbValues += ((i != 0) ? "," : "") + formVal;
MM_dbValues += ((i != 0) ? "', '" : "") + formVal;

Derudover skal denne linie også udskiftes
MM_editQuery = "insert into " + MM_editTable + " (" + MM_tableValues + ") values ('" + MM_dbValues + "')";

Men som sagt, jeg er ikke sikker :-)
Avatar billede truelz Nybegynder
24. februar 2003 - 00:09 #4
Hehe, den var vist lidt uklar.
Altså, den første af de tre sætninger står i dit script nu, men den skal skiftes ud med sætning nr. 2.
Sætning nr tre står nogle linier længere nede, dog ser den lidt anderledes ud.
Avatar billede icelands_ Nybegynder
24. februar 2003 - 00:27 #5
Det er lidt uoverskueligt synes jeg :-) Vil du ikke være så venlig at uddybe lidt?
Avatar billede icelands_ Nybegynder
24. februar 2003 - 00:54 #6
Dreawever finder de her tabeller ganske udmærket, det kan ikke være formatet af databasen der er noget i vejen med?
Avatar billede icelands_ Nybegynder
24. februar 2003 - 18:47 #7
Jeg har leget lidt med det. Nu når jeg trykker på send knappen, så kommer følgende meddelelse:

ADODB.Command error '800a0bb9'

Arguments are of the wrong type, are out of acceptable range, or are in conflict with one another.

/Spørgeskema.asp, line 76

44<%
45// *** Insert Record: construct a sql insert statement and execute it
47if (String(Request("MM_insert")) != "undefined") {
49  // create the sql insert statement
50  var MM_tableValues = "", MM_dbValues = "";
51  for (var i=0; i+1 < MM_fields.length; i+=2) {
52    var formVal = MM_fields[i+1];
53    var MM_typesArray = MM_columns[i+1].split(",");
54    var delim =    (MM_typesArray[0] != "none") ? MM_typesArray[0] : "";
55    var altVal =  (MM_typesArray[1] != "none") ? MM_typesArray[1] : "";
56    var emptyVal = (MM_typesArray[2] != "none") ? MM_typesArray[2] : "";
57    if (formVal == "" || formVal == "undefined") {
58      formVal = emptyVal;
59    } else {
60      if (altVal != "") {
61        formVal = altVal;
62      } else if (delim == "'") { // escape quotes
63        formVal = "'" + formVal.replace(/'/g,"''") + "'";
64      } else {
65        formVal = delim + formVal + delim;
66      }
67    }
68    MM_tableValues += ((i != 0) ? "," : "") + MM_columns[i];
69    MM_dbValues += ((i != 0) ? "," : "") + formVal;
70  }
71  MM_editQuery = "insert into " + MM_editTable + " (" + MM_tableValues + ") 71  values (" + MM_dbValues + ")";
73  if (!MM_abortEdit) {
74    // execute the insert
75    var MM_editCmd = Server.CreateObject('ADODB.Command');
76    MM_editCmd.ActiveConnection = MM_editConnection;
77    MM_editCmd.CommandText = MM_editQuery;
78    MM_editCmd.Execute();
79    MM_editCmd.ActiveConnection.Close();
81    if (MM_editRedirectUrl) {
82      Response.Redirect(MM_editRedirectUrl);
83    }
84  }
86}
87%>

Skal jeg navngive min connection osv? Det virker lidt uoverskueligt for en nybegynder :-)
Avatar billede kalaharikid Nybegynder
11. marts 2003 - 16:01 #8
Ja det lyder lidt giftigt - Her står der lidt om den fejlmeddelelse du får :
  http://www.macromedia.com/support/ultradev/ts/documents/recordset_error_800a0bb9.htm

Jeg synes det lyder som om enkelte af databasefelterne har fået opsat regler der ikke passer til indholdet af formularen -

Check først Tillad Nullængde for felterne og se om der er et felt der ikke bliver opdateret som access kræver (Tillad Nullængde = Nej) og sæt det evt. til Ja !