Avatar billede Techwork Praktikant
25. februar 2003 - 20:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

APC UPS

Kan nedenstående UPS sende signal til flere servere om at de skal lukke ned, hvis strømmen går. Eller virker det kun til den server som er tilsluttet til UPS'en via serialporten...?

APC Smart-UPS 3000VA RM 3U
http://www.apc.com/resource/include/techspec_index.cfm
Avatar billede lap Nybegynder
25. februar 2003 - 21:53 #1
Ja, hvis den har snmp-kort moteret.

Alternativt skal du bruge en fordeler (hardware boks) og nogle ledninger.

Alternativt skal du lade den ene server bruge remote shutdown af andre servere. Jeg har lavet den en del gange vha. pstools fra www.sysinternals.com - og en bat-fil som køres inden shutdown (af powercute).
Avatar billede Techwork Praktikant
02. marts 2003 - 18:59 #2
Okay. Det skulle jeg mene at den har (snmp-kort).

Men hvad er det jeg skal installerer på de andre servere..?
Jeg synes ikke den dokumentation jeg har fundet på APC's hjemmeside fortæller hvad der skal installeres. Jeg har prøvet at installerer PowerChute agenten, men den vil ud og lede efter en COM port hvor der er en UPS tilsluttet, så det kommer jeg ikke rigtig nogen steder med.
Avatar billede lap Nybegynder
02. marts 2003 - 20:49 #3
Du skal installere power cute network shutdown (http://www.apc.com/tools/download/) - den vil tage kontakt til snmp-kortet og blive konfigureret.