Avatar billede www.duzer.dk Nybegynder
01. marts 2003 - 14:07 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af apache mail server?

Hej eksperter.. er der nogen af jer der kan hjælpe mig emd at opsætte en apache mailserver på min computer

Jeg har winxp home, jeg har en linksys router, og porten pop3 og smtp er åbne

Håber i kan hjælpe
Avatar billede mfalck Praktikant
01. marts 2003 - 14:08 #1
apache mailserver - du har vist misforstået noget apache er en webserver, ikke en smtp-server.
Avatar billede initializing Nybegynder
01. marts 2003 - 14:10 #2
Avatar billede www.duzer.dk Nybegynder
01. marts 2003 - 14:11 #3
Ubs mener argosoft mail server *G*
Avatar billede www.duzer.dk Nybegynder
01. marts 2003 - 14:28 #4
Det er faktisk lige meget hvad for en mail server der bliver sat op.. bare den er gratis, ogat det kommer til at virke *S*

Håber i kan hjælpe ;p
Avatar billede hojben Novice
01. marts 2003 - 18:49 #5
Den skal da bare installeres? eller er du kommet til hvor du har problemer?
Avatar billede www.duzer.dk Nybegynder
01. marts 2003 - 19:22 #6
Jeg har installeret den der argosoft mailserver.. men jeg ved ikke hvad man så skal...
Avatar billede hojben Novice
03. marts 2003 - 00:59 #7
har du konfigureret den? du må gi mig noget at gå efter..

Options:
har du sat DNS-server op?
har du sat localhost op?
har du sat webinterface op?
har du sat portene op?
har du sat Smart Server op?

Configuration:
har du sat domænet op?
har du sat brugere op?
Avatar billede www.duzer.dk Nybegynder
03. marts 2003 - 18:05 #8
Intet er sat op.. bortset fra jeg har installeret programmet, og fået gjort sådan så mit domæne sender til min ip, eller hvordan man siger det..

Jeg har ikke så meget forstand på det med server.. men håber du kan hjælpe mig :P
Avatar billede hojben Novice
03. marts 2003 - 18:19 #9
ville skrive en masse men det er sq lettere at tage et par snapshots til dig.. men det blir først i aften omkring midnat ;)
Avatar billede www.duzer.dk Nybegynder
03. marts 2003 - 22:03 #10
Det lyder godt..
Avatar billede hojben Novice
03. marts 2003 - 22:05 #11
hvilken udbyder har du ?
Jeg laver shotsne så du bare skal indtaste det samme..
Avatar billede www.duzer.dk Nybegynder
03. marts 2003 - 22:27 #12
Jeg har teledanmerk adsl, hvis det er det du mener?.. mine domlner er hosted hos wannafind.dk.. og det der mx-rocord eller hvad det nu hedder skulle meget gerne være sat til min ip...

Domænet er : www.chosen.dk - hvis du behøver det.
Min ip : http://80.196.129.145/
Avatar billede hojben Novice
04. marts 2003 - 07:23 #13
vender tilbage... du er ikke glemt... der kom bare en mindre sprutting i vejen ;)
Avatar billede www.duzer.dk Nybegynder
04. marts 2003 - 14:03 #14
okey.. jeg venter :P
Avatar billede hojben Novice
05. marts 2003 - 01:34 #15
Så er der ikke lang tid igen :) shotsne er næsten lavet så jeg mangler kun html siden :)
Avatar billede hojben Novice
05. marts 2003 - 02:52 #16
Så er vejledningen til Argosoft MailServer 1.8 parat :)

http://www.serverguiden.dk/argosoft%20mailserver/

Gå gennem din konfiguration ved at følge denne :)

/Hojben
Avatar billede www.duzer.dk Nybegynder
05. marts 2003 - 16:46 #17
okey jeg prøver.. :D
Avatar billede www.duzer.dk Nybegynder
05. marts 2003 - 19:46 #18
hojben >> Jeg har vist ikke den samme version som den på bilederne...

Og hvordan finde jeg ud af mit webhotels dns-ip.. mit webhotel ligger på wannafind.dk, hvis du kan hjælpe mig med at få den?
Avatar billede hojben Novice
05. marts 2003 - 21:08 #19
Er ikke helt med?? webhotels dns-ip ?? til hvad ??

Hvilken version af argosoft har du?
Avatar billede www.duzer.dk Nybegynder
06. marts 2003 - 21:48 #20
hmm?!? hvorfor kan jeg ikke se noget i det her spørgsmål?? jeg kan hverken se min eller andres indlæg?
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
10. marts 2003 - 23:22 #21
Jeg kan til gengæld se DIT...
Avatar billede www.duzer.dk Nybegynder
20. marts 2003 - 21:41 #22
tak for hjælpen hojben.. det hjælper at prøve en 5 gange :) så nu virker det :o)