Avatar billede becko Nybegynder
03. marts 2003 - 12:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan man få Exchange til at hente brugeernes eksterne pop3 konti.

Ja, overskriften siger det meste.
Jeg vil gerne have vores Exchange server til at hente post fra eksterne mailservere, ikke kun til vores eget domæne.
Avatar billede jpvj Nybegynder
03. marts 2003 - 12:41 #1
Det kan kun lade sig gøre med en 3. parts POP3 "klient". Jeg bruger selv POPBEAMER fra www. popbeamer.com. Det er ikke det billigste program, men det kører perfekt.

VPOP3 mener jeg også kan bruges.

Hvis du har Exch Srv. fra SBS 2000 er der et 3. parts program indbygget - kan ikke lige huske hvad det hedder.

JP
Avatar billede becko Nybegynder
04. marts 2003 - 12:42 #2
Jeg har sbs 2000, er der nogen måde jeg kan jumpstarte din hukommelse og få navnet på 3. parts program.
Jeg har knoldet rundt for at finde det.

8)
Avatar billede jpvj Nybegynder
04. marts 2003 - 18:32 #3
Nej, men jeg har lige logget på en kundes SBS2000. Start Exchange System Manageren. Åbn Connectors. Du skulle gerne se en Connector for POP3 Mailboxes. Højreklik og vælg properties, så kan du sætte det nødvendige op.

Det er så vidt jeg husker et program MS købte. Jeg mener at firmaet ikke længere sælger det mere efter MS købte licens til SBS.

Jeg snuppede lige dette her fra hjælpen:

Managing POP3 E-Mail
By using the Microsoft Connector for POP3 Mailboxes, you can access and download e-mail from an existing POP3 account and configure Exchange 2000 Server to automatically route the messages to your users.

Figure 1. Retrieving POP3 e-mail from Small Business Server

Important  To use the Microsoft Connector for POP3 Mailboxes, you must have an existing POP3 account through your ISP and install the Microsoft Connector for POP3 Mailboxes during Exchange 2000 Server setup.

Så skulle du vel være jumpstartet af bar glæde nu? :-)
Avatar billede becko Nybegynder
04. marts 2003 - 20:31 #4
Ruller rundt på gulvet. 8)
Avatar billede jpvj Nybegynder
04. marts 2003 - 21:48 #5
Fino :-)

JP