Avatar billede michael-k Nybegynder
05. marts 2003 - 14:23 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Messenger åbner sig automatisk.

Min kæreste har fået den ufattelige dårlige ide at hun vil have messanger. Det er så installeret nu, og jeg har sat den til ikke at skulle åbnes når man starter computeren, men der er stadig problemer. Hver gang jeg åbner Outlook Express åbner messagner sig også. Vil jeg så lukke messanger kommer den frem og siger man ikke kan det når outlook er åbnet. Lukker jeg så outlook kan jeg lukke messanger. Men så starter problemet forfra, da jeg så vil åbne outlook og messanger så åbner sig også.

Hvordan får man det program til at forvinde, altså så man selv skal trykke på det for at det åbner sig ?
Avatar billede rathgen Nybegynder
05. marts 2003 - 15:40 #1
Du skal gå ind i Outlook, funktioner og indstillinger. I generelt sidder der sikkert et flueben i "Log automatisk på windows messenger" den skal bare væk.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. marts 2003 - 15:42 #2
Jeg ville bare gå i c:/programmer/messenger  og så omdøbe den til c:/programmer/messengerOFF
Og så lave en anden genvej til programmet, til når hun skulle bruge det :)
Avatar billede michael-k Nybegynder
05. marts 2003 - 16:05 #3
rathgen Det virker ikke. Den åbner stadig messenger når jeg åbner outlook express.

metal hansen, min messenger mappe er bare tom, har du en forslag til hvor den kunne ligge istedet for ?
Avatar billede michael-k Nybegynder
05. marts 2003 - 16:07 #4
Det skal ikke lige siges at den ikke logger på, den ligger bare programmet nede i tray eller hvad det nu hedder, altså der nede hvor uret er.  Men det er belastende aligevel :)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. marts 2003 - 16:07 #5
er den tom?! myyystisk! prøv at søg efter den.
Avatar billede michael-k Nybegynder
05. marts 2003 - 16:09 #6
Har fundet den, den ligger i MSN messanger, men problemet er så nu at jeg ikke kan få lov til at lave navnet om :(  Den hedder foresten msnmsgr
Avatar billede ullum Praktikant
05. marts 2003 - 16:11 #7
Hvordan du får vist MSN Messenger og andre programmer i Tilføj/Fjern (Add/Remove programs).
Oplysningerne ligger i filen sysoc.inf (winnt\\inf\\sysoc.inf). Tag en kopi af sysoc.inf og gem den som f.eks. sysoc.old eller gem den i en anden mappe. Så kan du genskabe den igen. Åben Sysoc.inf og find f.eks. linien med f.eks. MSN Messenger, fjern ordet HIDE i linien.

MSN Messenger linien ser sådan ud: msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7 og ændres til at se sådan ud: msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,,7

Gem ændringerne. Nu kan du se MSN messenger i Tilføj/Fjern programmer.

den brugte jeg da jeg syntes det er et totalt tåbeligt program men den afinst den altså
Avatar billede michael-k Nybegynder
05. marts 2003 - 16:15 #8
Ullum er enig i det er et tåbeligt program ;)  men jeg vil ikke afinstallere den, bare få den til ikke at åbne sig når jeg åbner outlook express :)
Avatar billede ullum Praktikant
05. marts 2003 - 16:17 #9
nej det læste jeg også, men på et tidspunkt kommer den dag og så har du den ;-)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. marts 2003 - 16:29 #10
Du kan ikke få lov til at lave navnet om pga. filen er i brug. Luk programmet - og tryk ctrl+alt+del for at se om der kører processer der også skal lukkes - og prøv så at omdøbe den igen.
Avatar billede michael-k Nybegynder
05. marts 2003 - 16:38 #11
ullum okay, jeg takker da :)

metal hansen  yep jeg takker for hjælpen så virker det :)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. marts 2003 - 16:45 #12
Åben messenger.
Vælg Funktioner.
Vælg Indstillinger...
Vælg Generelt
Fjern Fluebenet i Åben hoved vinduet i Messenger, når Messenger startes
Fjern Fluebenet i Vis MSN idag, når der logges på messenger
Avatar billede volleborg Nybegynder
14. marts 2003 - 10:10 #13
Ved at følge denne fremgangsmåde fik jeg forhindret Messenger i at starte samtidigt med Outlook Express:
http://www.winguides.com/registry/display.php/989/