Avatar billede rasmusmoller Nybegynder
06. marts 2003 - 08:37 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Anbefalinger til stresstest af website

Hej.

Jeg skal stress-teste et website, og vil i den forbindelse høre om hvilke erfaringer/anbefalinger andre har.

- Jeg har adgang til Microsoft Web Application Stress Tool (WAS) på den server hvor sitet ligger. Adgang gennem Terminal Service. Grunden til at dette program anvendes er at det er gratis, og det eneste jeg umiddelbart kendte til. Hvis nogen kender bedre gratis/billige programmer hører jeg gerne nærmere.

Jer er klar over at Microsoft anbefaler at køre WAS på en anden maskine på LAN, men det er desværre ikke muligt i dette tilfælde idet serveren står hos en ISP.

- I WAS er det muligt at sætte forskellige parametre, bl.a. delay mellem hver "linje" i scriptet og antallet af samtidige connections. Skal man vælge ikke at anvende delay (og hvor mange samtidige connections skal sitet så kunne klare?), eller skal man forsøge at simulere virkelige brugere ved at sætte delay til f.eks. mellem 15 og 120 sekunder.

Det kan bemærkes at jeg har kørt nogle tests med netop delay intervallet 15-120 sekunder, men det resulterer i at CPU efter ca. 1 minut falder til 0% (og at testen tilsyneladende er stoppet, selvom WAS er sat til at køre i 5 minutter). Nogen der ved hvad dette kan skyldes.

Desuden er jeg meget interesseret i at høre erfaringer om hvad "mange" hits er. Jeg læste at trafikken.dk på store dage har godt 40.000 unikke brugere. Er det et rimeligt mål for hvor mange brugere et site skal kunne klare?
Avatar billede Spotgun Seniormester
06. marts 2003 - 08:39 #1
http://www.serverobjects.com/products.htm#webhammer var måske et bud. Har aldrig testet det, men det ligner da noget du måske kunne bruge.
Avatar billede rasmusmoller Nybegynder
11. marts 2003 - 08:15 #2
Jeg tillader mig at lukke spørgsmålet igen.

Fandt desuden den information jeg skulle bruge vedr. anbefalinger til WAS på msdn.