Avatar billede qhp Nybegynder
06. marts 2003 - 13:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Min Pagefile kan kun ligge på C:\

Min NT Server 4.0 med SP6a vil ikke acceptere at pagefilen ligger på andre partitioner.

Hvis den kun f.eks. ligger på D:\ får jeg fejlbesked efter genstarten, at systemet ingen pagefile har. Hvis pagefilen er fordelt på C:\ og D:\ bliver den på D:\ ikke brugt.

Er der nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede osj Nybegynder
14. marts 2003 - 13:47 #1
Jeg er ikke sikker men kan det være noget med at disken er fat eller fat32 .
Har du evt. mulighed for at formaterer din disk med NTFS.
Avatar billede dagreyman Nybegynder
05. maj 2003 - 11:43 #2
Har du lavet pagefilen på c drevet så lille som muligt (kan ikke huske om det er 2 eller 4mb)?
Jeg mener ikke umiddelbart at NT tillader at der ikke eksistere en pagefile på hoveddrevet.
Avatar billede qhp Nybegynder
05. maj 2003 - 12:19 #3
Problemet er, at jeg ikke kan placere en ekstra pagefile i andre drev C-drev !!!
Måske kan en geninstallation hjælpe, men det er for besværligt. Der er mange brugere på den om dagen, så jeg kan kun gøre det i weekenden, og så skal det være en fuld backup inden osv.
Avatar billede dagreyman Nybegynder
05. maj 2003 - 12:29 #4
Hvilket format er dit D drev?
Avatar billede qhp Nybegynder
05. maj 2003 - 12:32 #5
Det virkede ikke med bå D- og F- drev. Det er NTFS på begge drev.
Avatar billede dagreyman Nybegynder
05. maj 2003 - 12:35 #6
Hmm så kan jeg ikke lige komme på hvad der skulle være problemet. Har ikke haft problemer med WinNT på det område før.
Kan jo sagtens være at din NT er beskadigt eller ligende og den eneste udvej er at reinstallere. :o/
/GreyMan
Avatar billede qhp Nybegynder
05. maj 2003 - 12:48 #7
Jeg tror heller ikke man kan gøre meget ved den. Tak for din interesse.
Avatar billede qhp Nybegynder
06. august 2003 - 15:37 #8
Nu lukker jeg.