Avatar billede henrik27 Nybegynder
13. marts 2003 - 07:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Spiller denne mp3 afspiller højt nok til disse højtalere?

Hej eksperten
Jeg har kigget lidt på denne mp3 afspiller: Daisy Diva MP3 32MB + 128MB CompactFlash ...

Jeg er lidt i tvivl, om den spiller højt nok, til at tilslutte nogle aktive højtalere, se billede: http://www.web-effekter.dk/eksperten/hoejtaler.jpg Jeg skal bruge den til at have med på ferie istedet for min gamle MD.

Mvh. Henrik

Avatar billede chalde Seniormester
13. marts 2003 - 08:23 #1
Hvis den ikke spiller højt nok, kan du jo bare hæve lydstyrken på dine mp3filer på din comp, vha en mp3/wav editor....
Avatar billede Beach Mester
13. marts 2003 - 08:23 #2
Kan du oplyse noget mere omkring de højtalere end bare et billede?

//Beach
Avatar billede Beach Mester
13. marts 2003 - 08:30 #3
Så prøver vi på en anden måde....
Diva oplyser ikke noget om hvor kraftigt et output deres spille har, og jeg kan ikke så oplyst drifteffekten på dine højtalere men...
Regner med at outputtet er "normalt" for en walkmann da den skal kunne drive et par alm. lyttebøffer. Hvis dine højtalere kan spille højt nok via et lydkort uden forstærker og/eller via en alm. walkmann så vil du uden problemer også kunne bruge Divaén som kilde på din ferie:-)

//Beach
Avatar billede henrik27 Nybegynder
13. marts 2003 - 08:53 #4
jeg kan se at den mp3 afspiller, jeg har kigget på, har et out put på: 2x40 mW / 16 Ohm, men jeg kan desvære ikke finde udaf hvad min gamle Minidisk, havde af power out put, for så havde det jo været nemt...

Mvh. Henrik
Avatar billede Beach Mester
13. marts 2003 - 09:03 #5
Output fra en MD / Walkmann ligger normalt i området 35-55 mW, så du får ikke problemer med en Diva hvis du ellers er tilfreds med lydstyrken fra din gamle MD over disse højtalere. Sagt på en anden måde... Du kan roligt købe "dyret" :-)

//Beach
Avatar billede henrik27 Nybegynder
13. marts 2003 - 09:11 #6
cool, tak for svarne....

Mvh. Henrik
Avatar billede Beach Mester
13. marts 2003 - 11:15 #7
Håber du bliver glad for dyret, den ser da ganske fed ud.
Takker for point...

//Beach