Avatar billede mini40 Nybegynder
13. marts 2003 - 16:16 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Slette explorer ?

Jeg har explorer 6.0 SP1 installeret.
Hvordan sletter jeg den så jeg kan installere explorer 5.0 ?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
13. marts 2003 - 16:21 #1
Ved ikke om den sammen funktion er i win98!

startmenu -> kontropanel -> Tilføj/fjern programmer -> Vælg tilføj/fjern windows komponenter -> Fjern hak ved "IE"
Avatar billede fromsej Praktikant
13. marts 2003 - 16:22 #2
Det burde du kunne med Tilføj/Fjern i kontrolpanel.
Det kan være du skal vælge windowsinstallation samme sted.
Derefter genstarter du og installerer IE 4.0 fra Win98 CD , og opgraderer så til 5.0
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. marts 2003 - 16:25 #3
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
13. marts 2003 - 16:31 #4
fromsej >> Sidder du nu og sover igen? Opgradere fra 6.0 til 5.0 hmm
Avatar billede mini40 Nybegynder
13. marts 2003 - 16:32 #5
Jeg kan KUN reparere ikke fjerne installationen
Avatar billede halifax Nybegynder
13. marts 2003 - 18:00 #6
Prøv dette for at installere en anden IE

1: Klik på Start > Kør, skriv Regedit og klik på OK.

2: HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Active Setup \ Installed Components \ {89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383}
Pas på for der er 2 næsten identiske.

3: Højre klik på den streng som heder IsInstalled og ændre den fra 1 til 0.

4: Luk det hele ned

5: Genstart og indstaller anden IE

NB Ovenstående tip er afprøvet med Win XP. Jeg ved ikke præcist om den angivne nøgle i reg.databasen er den sammefor Win98. Manøvren går ud på, at den ikek skal finde en installeret IE 5.
Avatar billede halifax Nybegynder
13. marts 2003 - 18:02 #7
"ikke skal finde en installeret IE 5."  =  ikke skal finde en installeret IE6.
Avatar billede Noone Nybegynder
14. marts 2003 - 04:32 #8
Hva' med IERadicator? Den brugte jeg til at fjerne IE med.. Viker perfekt.
http://www.litepc.com/download.html
Avatar billede mini40 Nybegynder
14. marts 2003 - 08:10 #9
Jeg har prøvet begge dele uden held :(

Grunden til jeg vil slette explorer er jeg har en fejl i den, hvilket giver sig til udtryk i at når jeg åbner en side som indeholder mange billeder (20 og derover) åbnes alle billederne ikke men kører jeg musen hen over dem og vælger "åbn billede" åbner den billedet.
Det virker som om siden bare åbnes uden der var billeder på den (den åbner også siden meget hurtigt)åbner jeg en side med færre billeder (feks eksperten) optræder fejlen sjællent.

Jeg har prøvet alt uden helt (fejlen kom efter opgradering til sp1)

Er der nogen der har en løsning på dette ville jeg blive enorm glad :)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
14. marts 2003 - 08:20 #10
Du sagde at du havde mulighed for at reparere installation, har du prøvet den funktion?
Avatar billede mini40 Nybegynder
28. marts 2003 - 20:14 #11
canoa,
Dit svar kunne jeg bruge, venligst svar så du kan få point.
Avatar billede mini40 Nybegynder
05. juli 2004 - 15:53 #12
Lukket.