Avatar billede how Nybegynder
17. marts 2003 - 21:28 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Deling af båndbredde?

Hejsa!
Vi har ADSL, og det er vi glade for :). Man kan være to computere koblet på internettet på samme tid, men hvis den ene sidder og downloader, kan den anden ´næsten ikke engang surfe, fordi det går så langsomt.

Kan man få et program, der sørger for at man ikke bruger mere end en hvis del af forbindelsen, eller er der evt. implementeret noget i windows, som jeg ikke aner noget om?
Avatar billede lahnkiller Nybegynder
17. marts 2003 - 21:44 #1
du kan snildt bruge programmer som Download Accelerator, Get right, GoZilla eller ligende, de kan alle sættes til at hente med en maksimal hastighed
Avatar billede ffn Nybegynder
17. marts 2003 - 21:47 #2
hvis det er fra ftp servere du henter fra kan du bruge en ftp klient som www.wincommander.com nu hedder programmet totalcommander med det kan du sige at du vil hente med f.eks. 5kbs
Avatar billede how Nybegynder
17. marts 2003 - 21:57 #3
Hvis nu det var kazaa jeg brugte? Ville det så også virke?
Avatar billede ffn Nybegynder
17. marts 2003 - 21:59 #4
nej ikke hvad jeg ved af, wincommander er en ftp klient....jeg kender ikke meget til peer2peer programmer som kazaa og edonkey, men jeg tror altså at de har den funktion indbygget alt andet ville da være ulogisk. Prøv at søg på deres hjemmeside.
Avatar billede how Nybegynder
17. marts 2003 - 22:27 #5
Øv det er det jeg skal bruge det til! Er der ikke et andet program så? Man skulle ikke tro at det er så svært at lave...
Avatar billede ffn Nybegynder
17. marts 2003 - 22:31 #6
har du søgt på download.com efter en download manager?
Avatar billede superanden Nybegynder
17. marts 2003 - 22:33 #7
how <-- Dette har været debatteret mange gange, og nej til kazaa er det ikke muligt at ændre i delingen af dette medmindre man invastere i dyre systemer (noget i stil med 20.000kr).

Ellers kan en god router i nogle tilfælde klare det.
Avatar billede lahnkiller Nybegynder
17. marts 2003 - 22:59 #8
superanden --> kan du foreslå nogle routeren som kan styre det?
Avatar billede mikethebike Nybegynder
17. marts 2003 - 23:17 #9
Du kan installere en "Firewall" eller router med Traffic Shaping indbygget i.

Hvis du er lidt snild på fingerne (tastaturet) kan du f.eks tage en gammel computer med 2 netkort og installere "FloppyFW" -> http://www.zelow.no/floppyfw/index.html

Der er en lille firewall, som fylder een diskette. Du kan få et modul til denne, som hedder TC = Traffic Control. Her mener jeg du kan prioritere trafikken mellem de forskellige computere. Jeg har ikke selv prøvet det, men sådan forstod jeg det da jeg læste "vejledningen".

/michael
Avatar billede unsigned Nybegynder
19. marts 2003 - 03:23 #10
Jeg har haft samme problem. Det skyldes netværksopsætningen og ikke computerne. Jeg kørte Internet signalet gennem en router og en switch, og den der kom på først tog næsten hele signalet (4 computere). I den butik, hvor jeg købte switchen, blev jeg advaret om at problemet ville opstå, og rådet til at købe en switch af bedre kvalitet. Men jeg ville spare på pengene. Problemet løste sig selv, da routeren og switchen blev udskiftet med en herredyr router med 4 porte.
Avatar billede 123abc123 Nybegynder
23. april 2003 - 22:10 #11
du kan faktisk også under options i kazaa sætte hvor meget der må downloades med, men jeg skal du lige sige at man ikke skal downloade ulovlige filer gennem kazaa, der er Ulovligt.

123abc123
Avatar billede 123abc123 Nybegynder
23. april 2003 - 22:10 #12
svar