Avatar billede kasper77 Nybegynder
20. marts 2003 - 20:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Billede skal ikke deles

Hvordan sætter man et billede ind som baggrund på en side, og sikre sig at det ikke deler sig? I kender det med at et billede, kan være for lille til nogle skærmopløsninger, og derfor fylder det resten ud, så man ser hele billeder og måske 1/3 mere - det ser ikke kønt ud!

Hvordan undgår jeg det, jeg vil meget gerne have en kode el. en meget detaljeret forklaring, da jeg ikke er så meget inde i det med billeder.

Billeder er jpg, hvis det kan hjælpe.
Avatar billede cdc Novice
20. marts 2003 - 20:29 #1
style="background-repeat: no-repeat;"
Avatar billede cdc Novice
20. marts 2003 - 20:33 #2
Her som bg på siden.

<body bgcolor="#000000" background="bg.gif" style="background-repeat: no-repeat;">
Avatar billede cdc Novice
20. marts 2003 - 20:34 #3
du kan se mere på: http://www.html.dk/tutorials/css/

og hvis billedet skal placeres midt på siden:
http://www.html.dk/tutorials/css/lektion3.asp#background-position
Avatar billede cdc Novice
20. marts 2003 - 20:35 #4
alt dette kan selvfølgelig også laves i en celle også
Avatar billede kasper77 Nybegynder
20. marts 2003 - 20:37 #5
/cdc>> Kan prøve at sætte hele koden op, altså blot et jpg billede som baggrund?
Avatar billede kasper77 Nybegynder
20. marts 2003 - 21:00 #6
Problemet er at man skal kunne se hele billedet, og hvis jeg bruger disse koder, så bliver billeder ikke skåret, men man kan heller ikke se det hele, hvordan sikre jeg mig det?
Avatar billede cdc Novice
20. marts 2003 - 21:32 #7
Avatar billede cdc Novice
20. marts 2003 - 21:33 #8
kan du legge koden ud, så man kan se
Avatar billede kasper77 Nybegynder
20. marts 2003 - 21:35 #9
Tak for hjælpen.
Avatar billede cdc Novice
20. marts 2003 - 22:06 #10
selv tak :o)