Avatar billede how Nybegynder
26. marts 2003 - 20:38 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Skjulte filer

Hej!

Nogle af mine filer er blevet skjulte og man kan ikke ændre krydset i "hidden" under egenskaber for dem....

Hordan kan det væreee, og hvad gør jeg for at få dem frem igen?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
26. marts 2003 - 20:43 #1
Denne computer -> Mappe indstillinger -> fanenbladet "vis" -> sæt hak ved "vis skjulte filer og mapper"

Filerne vil stadig være "skjulte", men du kan nu se dem
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
26. marts 2003 - 20:44 #2
HVilke filer drejer det sig om, er det system filer?
Avatar billede how Nybegynder
26. marts 2003 - 20:45 #3
Så langt var jeg også kommet - hvordan skulle jeg ellers kunne se at det ikke kan ændres tilbage :) ?

Det jeg vil er, at få dem normale igen....
Avatar billede how Nybegynder
26. marts 2003 - 20:47 #4
Hvis jeg sletter en af filerne, så siger computeren at det er systemfiler, men det er det ikke. Det er almindelige filer som fx mp3'er....
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
26. marts 2003 - 20:48 #5
Hmm lyder meget mærkeligt.
Avatar billede how Nybegynder
26. marts 2003 - 20:48 #6
Jeg har på fornemmelsen at det kan have været en virus der har gjort det på et tidspunkt, men jeg har ingen virusser nu...
Avatar billede how Nybegynder
26. marts 2003 - 20:49 #7
Jamen det er det også :D
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
26. marts 2003 - 20:52 #8
Har du prøveta at lave en windows repair ?
Avatar billede how Nybegynder
26. marts 2003 - 20:55 #9
Nej, det tror jeg ikke - hvad er det og hvordan gør man?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
26. marts 2003 - 22:11 #10
Det går ud på at du genindlæser alle windows filerne igen, faktisk laver en ny installation, men alle dine dokumenter, og indstillinger vil blive bi beholdt:

Udføres på følgende måde:
1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din indstalation (nyinstalation)
4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye indstalation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
5:Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
og nu skal du trykke på R.
6:Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger
og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)
7:PS husk at have din CD-Key klar da denne skal bruges da det jo er en "nyinstalation" og under indstalationen skal du sætte
det hele op igen og her tænker jeg på netværk og dit tastatur + div.
Avatar billede how Nybegynder
26. marts 2003 - 22:17 #11
Jeg tror ikke det hjælper...

For det første bruger jeg ikke xp, men 2k. Desuden ligger filerne på en helt anden harddisk, og jeg har formateret flere gange siden problemet opstod.

Problemet med det er at man fx ikke kan sige "enqueue in winamp" og den kommer også altid og spørger en ekstra gang hvis man skal flytte en systemfil eller slette den...jeg mener også at jeg har haft andre problemer med det, men jeg kan ikke huske hvad...
Avatar billede tophat Nybegynder
27. marts 2003 - 23:08 #12
i win2k er systemfiler = beskyttede filer.

for at ændre dine mp3 filer, som du åbenbart har fået associeret som systemfiler, skal du åbne kommandopromten og skrive "attrib *.mp3 -s /s
hvor det formodes at du står i roden af dit drev. feks. c:\>