Avatar billede kbaggen Nybegynder
27. marts 2003 - 22:13 Der er 5 kommentarer

TDC Pro Access - FTP og mulighed for FXPing/serverside transfer?!

Hejsa

Er der nogle der ved om man umiddelbart kan gøre brug af FXPing/serverside transfer ved FTP overførelser på TDCs (skod)proaccess eller der skal konfigureres i routeren og derved flås for 995 kr!??!

Hvis man selv kan slå det til vil jeg gerne have en grundig forklaring idet router er nyt land :-)

kbaggen
Avatar billede kenp Novice
27. marts 2003 - 22:47 #1
jo der er mulighed på FTP du skal give din computer FAST IP fra routeren

følgende porte er forwardet til følgende IP-adresser
192.168.1.2 mailserver (port 25)
192-168-1-3 webserver (port 80)
192.168.1.4 ftp og dns server (port 21 og port 53)
192.168.1.1 routers lan interface

nu ved jeg desværre ikke præcist hvad fxping er sååå
Avatar billede kenp Novice
28. marts 2003 - 09:14 #2
Er du der?
Avatar billede gorell Nybegynder
28. marts 2003 - 09:20 #3
du kunne selvfølgelig også tage chancen og selv åbne routeren :)
Avatar billede kbaggen Nybegynder
28. marts 2003 - 10:22 #4
SElve FTP serveren kører fint.....man kan både uploade og downloade.

FXPing/Serverside trasfer er når der sendes mellem A og B server styret vha. af en 3 mand`s computer. DVS......at når der er en der har adgang til data på en server ønsker at sende det til mig, kan han gøre det ved at bede den ene server sende det til min server. Fordelen er han ikke først skal downloade det, for siden at jeg så skal downloade af ham.

Jeg kan ikke få dettte til at fungere med proaccess og tror at det har noget at gøre med opsætning af routeren.

Kbaggen
Avatar billede becko Nybegynder
28. marts 2003 - 10:29 #5
Efter lidt rundrejse efter FXPing, har jeg fundet ud af følgende, FX bruger ikke standard ftp porte, altså skal du åbne de porte som FX bruger, på din egen router, ligeledes på afsender og modtager.
Det virker ikke som den mest simple overførsel. 8)
P.S. er det lovligt !!