Avatar billede troldepigen Novice
28. marts 2003 - 12:38 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Access + Dreamweaver MX +ASP

Jeg har problemer med at få min database til at hænge sammen med mine aspsider, jeg kan fint connecte når jeg bruger den lokale DSN og jeg ser i testen alle de poster jeg har valgt. MEn når jeg vil se siden i reel live, kommer følgende meddelse:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default driver specified

/TMPa9h4hcgitr.asp, line 8
Linje 8 består af følgende:
Recordset2.ActiveConnection = MM_astro_STRING

Jeg er som i nok kan se rimlig newbee inden for dette, men håber at det er noget som kan findes ud af...

Jeg vil gerne at den database skal hænge sammen med nogle produktsider i ASP. Jeg har mit eget site ude på WWW og der skal det uploads til. Skal jeg så ikke bruge DSN on testing server + at der er et lille script der hører til min udbyder, hvis jeg vil bruge asp. Men når jeg prøver at connecte til denne, kommer der bare ingen ting frem. Jeg har tjekket at der findes en driver i IIS til MC access
HVAD GØR JEG FORKERT...
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
28. marts 2003 - 12:50 #1
Brug hellere en dsn-less connection - den er hurtigere.

hvordan ser din connction fil ud
Avatar billede troldepigen Novice
28. marts 2003 - 12:54 #2
Den der bliver genneret af dreamweaver ser sådan her ud:
<%
' FileName="Connection_odbc_conn_dsn.htm"
' Type="ADO"
' DesigntimeType="ADO"
' HTTP="false"
' Catalog=""
' Schema=""
Dim MM_astro1_STRING
MM_astro1_STRING = "dsn=astro;"
%>

Og den jeg har fået fra min udbyder ser sådan herud:
<%
Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
conn.open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.Mappath("database.mdb")
%>
"Selvfølgelig med min database sti"
Hvad er en dsn-less connection...?? (newbee eller hvad)
Avatar billede troldepigen Novice
28. marts 2003 - 13:10 #3
Jeg er lige nødt til at lukke ned...men jeg er tilbage om en lille times tid..hvis du stadig vil prøve at hjælpe..
Tak på forhånd...
Avatar billede troldepigen Novice
28. marts 2003 - 15:26 #4
Så er jeg tilbage igen.... er der nogen som kan hjælpe
Avatar billede -master-d- Nybegynder
30. marts 2003 - 13:02 #5
En dsn-less connection er en forbindelse som både er hurtigere, men også klart nemmere at sætte op.
Avatar billede troldepigen Novice
30. marts 2003 - 13:54 #6
OG hvordan gør jeg det.... Nu har jeg fået alt til at virke lokalt på min egen maskine, når jeg så vil uploade til min udbyder,....hvad gør jeg så lige
Avatar billede -master-d- Nybegynder
30. marts 2003 - 22:42 #7
En dsn-less connection er den som du har fået fra din udbyder.

<%
Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
conn.open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.Mappath("database.mdb")
%>

Hvis du har fået det til at virke lokalt burde du bare kunne uploade til dit webhotle eller din udbyder.
Avatar billede troldepigen Novice
31. marts 2003 - 00:43 #8
Hejsa igen..
Jeg får den samme fejlmeddelse hver gang....
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default driver specified

/micro.asp, line 13

Dette er det samme i alle mine sider..(altså omkring linje 13)
Linje 13 ser sådan her ud......:
Rspot.ActiveConnection = MM_astro_STRING

Oppe i toppen af mine aspsider står der ligeledes:

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<!--#include file="Connections/astro.asp" -->
<%
Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
conn.open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.Mappath("astro.mdb")
%>

På forhånd tak for hjælpen..eller interessen i at hjælpe..
Det er noget rigtigt ræls noget for jeg skal afleverere projektet imorgen...øvøvøv
Godnat for nu
/Troldepigen
Avatar billede -master-d- Nybegynder
01. april 2003 - 17:49 #9
Det er jo noget skidt noget, hva.

Hvad er den der MM_astro_STRING egentlig ???
Avatar billede somaliomar Praktikant
21. april 2003 - 08:15 #10
Prøv at læse det her hvis du ikke allerede har fundet en løsning http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion18.asp
Avatar billede somaliomar Praktikant
21. april 2003 - 08:16 #11
Eller prøv at lave linjen

  Rspot.ActiveConnection = MM_astro_STRING

om til

    Rspot.ActiveConnection = conn
Avatar billede troldepigen Novice
22. april 2003 - 17:57 #12
Jeg har fundet ud af det nu...men da din løsning var den der kom tættest på giver jeg dig det halve af pointene.

Ligeledes får master d de andre 30 for sin interesse i at hjælpe...
Tak til jer begge.....
Avatar billede somaliomar Praktikant
22. april 2003 - 18:47 #13
Tak for points.....