Avatar billede beaviz Nybegynder
15. november 2000 - 14:14 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål forsvinder?

Hrmf!

Hvad skete der med dette spm?

Spørgsmål : Lidt ulovligt men alligevel...
Kategori  : Webservere :: Generelt
Point    : 409
http://www.eksperten.dk/spm/33492

- Nu har jeg 2-3 gange indenfor den sidste tid været ude for at spørgsmål er forsvundet, og med denne er jeg blevet lidt nervøs for at det er eksperten.dks censur der er den skyldige ...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. november 2000 - 14:19 #1
spørgmålet er vel slettet af Admin af en grund...
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
15. november 2000 - 14:20 #2
Ikke censur, men vi VIL ikke deltage i ting som er ulovlige !!
Avatar billede altinet Nybegynder
15. november 2000 - 14:26 #3
Måske kunne man lade spørgsmålet forblive synligt, men med en kommentar nederst om, at man ikke kan kommentere/besvare det, da admin har vurderet at det falder udenfor eksperten.dk\'s formål. Evt. også med en \"klage-mail-adresse\".

Det er jo med til at præge holdningen til en bruger (i dette tilfælde \"tk-xylen\"), at man faktisk ser hvad der bliver spurgt om. Det kan være både positivt og negativt.

Hvis en bruger beder om råd til noget \"uheldigt\", vil jeg da næppe en anden gang hjælpe ham/hende, men det er jo svært at vurdere når man ikke ved hvad der bliver spurgt om.

:-) Lars

Avatar billede beaviz Nybegynder
15. november 2000 - 14:26 #4
Selvfølgelig skal eksperten.dk ikke deltage, men vi har en grundlovssikret ytringsfrihed, som jeg da bestemt syntes at eksperten.dk bør leve op til.
Hvad handlede pågældende spørgsmål om?
Avatar billede beaviz Nybegynder
15. november 2000 - 14:27 #5
ovenstående var til andreas_admin :)
Avatar billede beaviz Nybegynder
15. november 2000 - 14:39 #6
Beaviz føler for at komme med et eksempel på at tilsyneladende ulovlige ting kan have lovlig kontekst.

Svaret på \"Hvordan stjæler jeg en bil?\" betyder forskellige ting for forskellige mennesker.

Bilejeren: \"Shit, er det så let?!\"
Ingeniøren: \"Wow, jeg vidste slet ikke at tændingssystemet var så advanceret.\"
Bilalarm-producenten: \"Aha, nu kan jeg lave mine alarmer bedre.\"
Biltyven: \"Hey, det skal jeg sgu huske næste gang jeg går på rov.\"
Cyklisten: \"Hmmmm, tror sgu ikke at jeg køber bil alligevel.\"
FDM: \"Det er godt at vi får åbenhed omkring hvor let det er.\"
- Find selv på flere.
Avatar billede altinet Nybegynder
15. november 2000 - 14:44 #7
>>Beaviz: enig!

:-) Lars
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. november 2000 - 14:51 #8
Den grundlovssikrede ytringsfrihed sikrer alene at staten ikke kan indføre
censur. Det gælder ikke hvad privatejede medier kan og må gøre.
Avatar billede beaviz Nybegynder
15. november 2000 - 14:57 #9
erikjacobsenÆ Ja, \"lave op til\" var måske et ringe ordvalg. Men lad det ikek ødelægge min pointe :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. november 2000 - 15:02 #10
Jamen, det må du gerne mene på eksperten.dk\'s vegne, men det er en udbredt misforståelse
at der ikke må være censur i lille Danmark. Det må der gerne - og det kan såmænd være
udmærket. Jeg kan sagtens forestille mig spørgsmål, som SKAL forsvinde (der var et med en
detaljeret beskrivelse af et stort sikkerhedshul i et webbaseret system - som jeg læste men
ikke fik skrevet ud - øv), men om man også skal kunne lade et spørgsmål stå uden svarmulighed
på eksperten, se, det ved jeg ikke rigtigt. Der vil jo stadig være mulighed for at sende en email
til spørgeren. Så hellere fjerne dem.
Avatar billede beaviz Nybegynder
15. november 2000 - 15:08 #11
erikjacobsen: Der må ikke være statslig censur.
Jeg ville ihvertfald gerne vide hvorfor hver enkelt spørgsmål bliver fjernet.
Jeg syntes ikek at et spørgsmål om et sikkerhedshul i noget websoftware skal fjernes, isetdet for skulle der linkes til et fix.
Spørgsmål der efter min mening skal fjernes er spørgsmål der indeholder hemmelige/anstødende/injurie materialer.
Hvad hvis jeg spørger - \"Nogen der kan fortælle mig hvordan min sql server kan crackes?\" - Bliver spørgsmålet så fjernet i samme øjeblik at en svarer korrekt? Og jeg mister min mulighed for at fixe problemet da jeg ikek kan se svaret.
Avatar billede beaviz Nybegynder
15. november 2000 - 21:24 #12
andreas_admin: Ved du hvad der stod i det spm?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. november 2000 - 21:40 #13
Det spørgsmål jeg refererer til var yderst rimeligt at fjerne - det er ikke af den
karakter, som du anfører. En programmør havde ikke lavet elementære check af
de data, der blev modtaget fra brugeren. Og det gør man jo altid, så umiddelbart
kunne man ikke lære noget nyt, blot få en trin-for-trin guide til at hacke et bestemt
site.

Det som du refererer til har jeg ikke set.

Jeg tror som sagt at admin udmærket kan administrere dette. Tidligere spørgsmål og
svar om \"hacking\" af webservere er da blevet stående. Og lad os nu ikke belaste admin
med mere arbejde ;-9
Avatar billede beaviz Nybegynder
15. november 2000 - 21:55 #14
erikjacobsen: Jeg vil helst ikke belaste admin mere end højst nødvendigt. Jeg vil bare gerne vide hvad det pågældende spørgsmål handlede om. Jeg har min. en gang svaret med en præcis beskrivelse af en fejl i et stykek serverside software. Det blev ikke fjernet.
Jeg undrer mig meget over hvad der er så slemt at jeg ikke engang må høre hvad det drejede sig om, men, måske jeg bare skulle give op, andreas_admin tilsyneladende ikke interesseret i at fortælle det.
Men, jeg forstår at du er enig i mit biltyveri eksempel. Måske vi når til 100% enighed om nogle kommentarer :)
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
22. november 2000 - 10:59 #15
beaviz>> Der er ingen grund til at gentage noget, vi allerede har slettet. Så kan jeg svare, og bagefter slette spørgsmålet :) Som jeg husker det, var det noget med at hacking. Er din nysgerrig styret ?
Avatar billede beaviz Nybegynder
22. november 2000 - 12:12 #16
Tjah, lad os glemme denne :)
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
22. november 2000 - 12:24 #17
Det siger vi :)