Avatar billede zephyr Nybegynder
03. april 2003 - 22:24 Der er 2 kommentarer

Synlige services

Jeg er ved at sætte en FTP server op på min server med Win2k Server (og jeg bruger ikke den FTP som er med i IIS).. Jeg har sat den op som system service, og den opstarter også godt nok før jeg har logget på. Problemet er at når jeg logger ind via terminal service, er programmet ikke synligt, og når jeg åbner det igen brokker den sig jo over at der allerede kører 1 instans i forvejen og port 21 er i brug..

Jeg vil jo gerne kunne oprette og redigere brugere "remotely"? :/

Hvordan sætter jeg det op, så den ligger i min tray e.l. så jeg kan se den når jeg er logget ind via "fjernskrivebord"?
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
04. april 2003 - 12:43 #1
Dit problem er at der i Windows 2000 oprettes en ny session, når man logger på via. TS. En løsning kunne være at starte FTP-serveren gennem TS (Bruger selv denne løsning), eller bruge et andet remote-værktøj, som NetOp eller VNC Viewer (som er gratis).
Avatar billede lrd Nybegynder
03. juni 2003 - 08:58 #2
Giv lige feedback i dine gamle tråde