Avatar billede sworld Nybegynder
07. april 2003 - 17:43 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Gratis Webhotel

Hej venner og bekendte...

Jeg sidder med et par servere som er installeret og kører 24 i døgnet med fuld ud lovlig server og programmer.

Jeg kører dette her som en 100% hobby, og derfor ikke mod  betaling for servicen og så sad jeg og tænkte på ? hvorfor ikke dele, når maskinerne nu alligevel står og kører på fuld drøn døgnet rundt, samt har masser af diskplads ?

mine spørgsmål er nu:

Er det lovligt at reklamere med et gratis webhotel, som kan give gratis subdomæner på 5 forskellige domæner ?

Er det lovligt at tage mod donation til en bankkonti ?

Er det lovligt at hoste for gud og hver mand, sålænge man ikke tager mod betaling ?

//sworld
Avatar billede sworld Nybegynder
07. april 2003 - 17:47 #1
I må meget gerne skrive link der evt. beskriver lidt om det :)
Avatar billede melange Nybegynder
07. april 2003 - 18:18 #2
jeg må indrømme jeg ikke kan dokumentere mit svar, men jeg vil da mene det er 100% lovligt.

Vend hellere spørgsmålet om:
"Hvorfor skulle det dog være ulovligt ?"
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
07. april 2003 - 18:28 #3
du er jo i hvert fald ikke den første der laver sådan en service, og hvem ville få gavn af at sige du ikke må?
Avatar billede popsy Novice
07. april 2003 - 18:36 #4
Tror heller ikke på der kan være noget i vejen for det. Vær dog lidt varsom med donationer, i forhold til skattemyndighederne.
Avatar billede sworld Nybegynder
07. april 2003 - 18:37 #5
elskermad.dk --->  Ja man kan vel resikerer at få de professionelle webhoteller på nakken ?

Man ved jo aldrig hvad sådan nogle kunne finde på af narrestreger, de vil jo
nok gøre alt for at få det ødelagt for en, så de selv kan overleve...

Dog tror jeg heller ikke det er ulovligt...
Avatar billede sworld Nybegynder
07. april 2003 - 18:38 #6
popsy

donation er vel ikke imod skattereglerne, hvis det ikke er penge, men f.eks kun hardware ?
Avatar billede 7th Praktikant
07. april 2003 - 18:40 #7
Du har intet at frygte. Næppe heller fra prof. webhoteller. Det er jo ikke for ingenting at de er prof. ;) Sådan noget kan du amatører finde på. Send en email til http://www.internetplads.dk, så skal du nok få en god respons på dine gratis ydelser :)

P.S. du burde måske lige lave et sæt regler samt en lille erklæring om at du ikke kan holdes ansvarlig ovs... inden du starter med fri hosting.
Avatar billede popsy Novice
07. april 2003 - 18:47 #8
sworld> Næh, det er skam ikke ulovligt, men hvis du ikke er en fond, eller forening med almennyttigt formål, skal du betale skat af en fastsat værdi.
Avatar billede sworld Nybegynder
07. april 2003 - 21:25 #9
Jeg takker for jeres respons, og gode råd :)

7th ---> hehe det med service og garanti, har jeg også allerede lavet :)
Avatar billede sworld Nybegynder
07. april 2003 - 21:26 #10
Jamen det med donation dropper jeg da bare, så skulle det være iorden :)
Avatar billede popsy Novice
07. april 2003 - 21:42 #11
:)
Avatar billede 7th Praktikant
07. april 2003 - 22:09 #12
Hvis din service er åben for alle, må du da gerne smide et link når det engang står klar, da jeg altid er på jagt efter gratis hosting ;)
Avatar billede sworld Nybegynder
07. april 2003 - 22:16 #13
jamen vi amatører er jo ikke prof nok :0) lol

www.masterhost.dk & www.superworld.org :)
Avatar billede sworld Nybegynder
07. april 2003 - 22:32 #14
Tak skæbne

Det går sgu hurtigt LoooooooL

7 henvendelser bare ved at reklamere her LOL
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. april 2003 - 23:20 #15
Avatar billede sworld Nybegynder
08. april 2003 - 08:00 #16
Hvad hentyder du til ?

gøre reklame for andre websider, med mindre det foregår som relevant svar i et spørgsmål. Det er heller ikke tilladt at skrive links til egne websider som del af ens signatur.

mig bekendt er det relevant i dette spørgsmål.
Avatar billede lauer Nybegynder
09. april 2003 - 11:52 #17
Jeg vil sige at dette spørgsmål ligger lige på grænsen til reklame. I starten bliver der ikke lagt op til at spørgsmålet er en reklame. Derfor vil jeg acceptere spørgsmålet.

Spørgsmålet blev også lukket før websiden blev offentlig-gjort.

Machomann /CoAdmin
Avatar billede sworld Nybegynder
09. april 2003 - 17:12 #18
Tak Machomann for ærligt arbejde :)