Avatar billede striboldt Nybegynder
09. april 2003 - 10:22 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Lave cirke med tykelse i Adobe Photoshop 7.0

Hejsa ..........

Jeg sider og vil lave en cirke med ca 3px kant tykkelse men hvor indstiller jeg tykkelse henne???

/fox
Avatar billede 7th Praktikant
09. april 2003 - 10:26 #1
Højre-klik på dit layer og vælg blending options. Sæt kryds ved stroke. Size bestemmer tykkelse på borderkant.
Avatar billede klatten Nybegynder
09. april 2003 - 10:31 #2
eller lav en cirkel og derefter brug modify>expand og vælg 3px for at lave en cirkel mere. Forskellen mellem de to cirkler farvelægger du så.
Avatar billede spe Nybegynder
09. april 2003 - 10:34 #3
Tegner du vektor (Shapes) eller pixel grafik?

Hvis det er pixel grafik tegner du en cirkel med selektionsværktøjet og vælger Edit-->Stroke og her indstiller du tykkelsen.

Tegner du shapes kan du vælge cirkelværktøjet og tegne en cirkel der er så stor som til ydrekanten og derefter tegne en ny cirkel oveni så stor som til indrekanten.
Avatar billede 7th Praktikant
09. april 2003 - 10:34 #4
Man kan også gøre som klatten foreslår, men hvis du har en lille cirkel og laver en expand/contract sker det oftes at din selection så bliver en anelse kantet.
Avatar billede 7th Praktikant
09. april 2003 - 10:37 #5
Ja man kan gøre det på mange måder. Faktisk tror jeg at du vil få den pæneste og mest smooth kant ved spes metode...
Avatar billede michael-k Nybegynder
09. april 2003 - 10:39 #6
Nu er der jo ingen forskel på din og spes metode  om du vælger stroke fra menuen eller fra layer effect giver nøjagtig samme resultat.  Tro på det ;)
Avatar billede 7th Praktikant
09. april 2003 - 10:45 #7
Avatar billede 7th Praktikant
09. april 2003 - 10:54 #8
http://www.justrandb.dk/cirkler1.gif giver hvis et mere realistisk billede.
Avatar billede michael-k Nybegynder
09. april 2003 - 11:03 #9
Mere realistisk billede på hvad ? forskellen ?
Avatar billede 7th Praktikant
09. april 2003 - 11:07 #10
Mente bare at de forskellige farver på http://www.justrandb.dk/cirkler.gif godt kan snyde lidt... Når cirklerne er i samme farver, giver det efter min mening et mere "realistisk/bedre billede" af hvad der er "bedst". Det var det jeg mente ;)
Avatar billede michael-k Nybegynder
09. april 2003 - 11:09 #11
okay for mig at se er foskellen minimal, hvis der enlig er nogle :)
Avatar billede striboldt Nybegynder
10. april 2003 - 11:00 #12
Ja, jeg kan også kun se minimal forskel :)

TAK for hjælpen :)
Avatar billede 7th Praktikant
10. april 2003 - 12:58 #13
Hmm så må jeg jo have et super-ørne-syn, da jeg synes der er en "markant" forskel på cirklerne i http://www.justrandb.dk/cirkler.gif ;)

Edit stroke > synes at have en større kant, samt indre cirkel synes at være noget kantet.
Blending options stroke > synes at have den mindste kant, samt at indre cirkel ikke når helt præcis ud til kanten.
Expand > har den "perfekte" kant ;)

Men som sagt det er farverne der "snyder". Takker iøvrigt for points.